Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Stötfångare saab 9-3 08

  1. #1

    Stötfångare saab 9-3 08

    Hej alla saabkunninga!

    Har införskaffat mig en billig saab 9-3 vector SC via kvd.se och den måste förbättras utseende mässigt.
    Tänkte börja med stötfångare fram. FRÅGA?!

    Är det samma stötfångare på vector som på aero samma årsm. eller nyare?
    Skrotnisse här hemma nämnde nämligen det och att de bara är insatserna vid dimljusen som skiljer.
    Om det nu är likadana så är det ngn som vet VART jag kan få tag på dessa kromade insatserna i stötfångare alternativt KÖPA en aero stötfångare. Ganska så bröttom med detta då den ska in på lackering snart.

    Tacksam för svar!
    mvh

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Wallen´tuna
    Inlägg
    71

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    Nope! Nästan helt säker på att det är 2 helt olika fronter med två olika insattser till dimljusen, titta å jämför så ser du att det e rätt stora skildnader.
    Tror också att det finns rätt många trådar som behandlar ämnet så prova att söka.

    Mvh Jocke.
    Insignia 2,0 cdti 12a
    9-3 2,0 vector 03a.
    9-5 2,3 Vector 03a.

  3. #3

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    OK!

    Skulle då en beg. spoiler från en Saab 9-3 TurboX Aero -10? Passa min vector -08?
    Kanske en dum fråga, men växeln på ANA "antar" att det skulle den väll göra...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Wallen´tuna
    Inlägg
    71

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    Hoppas ju att nån som verkligen vet svarar, men jag är 99,9% säker på att det är samma fästen, vore ju jäkla konstigt annars. Är också lite sugen på en Aero front men har moddat orig så länge.
    Insignia 2,0 cdti 12a
    9-3 2,0 vector 03a.
    9-5 2,3 Vector 03a.

  5. #5

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    Tack för svaret, det räcker gott och väl. Köper en på bildelsbasen nu i dagarna då, ska endå lackera om huv, spoiler och lite annat så det blir nog bra.
    Vad menar du med moddat orginal?

  6. #6
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    Detta verkar knappast vara ett omfattande projekt, så jag flyttade tråden till en lämpligare avdelning.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Motala
    Inlägg
    124

    Re: Stötfångare saab 9-3 08

    Citat Ursprungligen postat av Miicki
    Tack för svaret, det räcker gott och väl. Köper en på bildelsbasen nu i dagarna då, ska endå lackera om huv, spoiler och lite annat så det blir nog bra.
    Vad menar du med moddat orginal?
    Aero alt. TurboX Fronten passar rakt på en Vector.

    Är samma fästen i skärmar och underbilen.

    Det som tillkommer på en aero front är något stabiletetsstag i plast som ska gå i underkant innanför fronten . MEN jag själv skippa denna del när jag bytte front på min och det funkar utmärkt.

    Det går INTE att köpa aero dimljuskåpor och montera på en Vector front. Då dessa skiljer väldigt mkt i storlek. Aero spoilern är mkt större i "mitt" hålet och dimljushålen.

    Jag har grill delen som ska vara i mitten på en aero front om du inte hittar någon så är det bara att du hojtar till.

    Även om du har andra frågor så är det bara du pm:ar mig, för jag har ju byggt om sådan här 9-3or från 08 o framåt en hel del nu

    Mvh
    Osse

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Viggen stötfångare
    Av Torbo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 11:18
  2. Få bort stötfångare saab 9-5..
    Av Christofers i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 22:16
  3. Stötfångare från saab 9-5 -02 på en -99?
    Av salkiN__ i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 21:53
  4. Stötfångare fram Saab 9-5?
    Av Jensa 9-5 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •