Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk

  1. #1
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 564
    Medlem#
    8163

    Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk

    Vet ej om detta är ett problem som är svårt eller enkelt att fixa...

    När man är inne på forumet så kan man som alla vet klicka på "märk alla kategorier som lästa" så sker just detta, och nästa gång man loggar in så ser man tydligt vilka trådar som har fått nya inlägg sen förra gången. Lätt och smidigt.

    Tyvärr funkar detta inte klockrent med köpes/säljesannonserna, då dessa måste godkännas av någon moderator innan de visas.

    Dock har jag märkt att om en köpes/säljes-annons ligger och väntar på godkännande när jag trycker på "märk alla kategorier som lästa" så kommer denna annons aldrig att visas som oläst när den slutligen godkänns av en moderator - eftersom tråden skapades innan jag tryckte knappen så markerar forumet den som läst trots att jag inte har haft en möjlighet att se den.

    Går detta att ändra på? Önskvärt beteende vore att annonsen inte påverkades av "märk alla kategorier som lästa" förrän annonsen blivit godkänd av moderator.

    Som det är nu är det väldigt lätt att missa många annonser då dessa har markerats som lästa innan de ens godkänts av moderator.

    /Johan

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk

    Hm, jo, det är ju ett resultat av godkännandeprocessen.
    Tyvärr så kan man, så vitt jag vet, inte undanta vissa forum eller inlägg från att _du_ väljer att markera alla som lästa. Funktionen gör helt enkelt så att den kollar vad klockan är och sätter i din användares info att du har läst allt fram till det klockslaget. Att då undanta vissa inlägg är ju inte möjligt. Funktionen tar inte hänsyn till _vilka_ inlägg som finns, bara att om de är skapade innan du klickar på knappen så har du redan läst dem.

    Mitt tips är att som jag, helt strunta i kategorierna och istället klicka på "Visa nya inlägg" så får du se alla inlägg som gjorts sen du var här senast.

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 856
    Medlem#
    4458

    Re: Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk

    Jag håller med om att nuvarande funktion är dum. "Visa nya inlägg" anser jag är en värdelös funktion i vissa sammanhang, t.ex så som jag använder forumet. Jag skulle vilja ha en "Visa nya inlägg"-funktion som går på vad som verkligen är läst, istället för att bara använda klockslag. Grundfunktionen finns ju redan, fast då måste man gå in i varje underavdelning och titta.

    Som sagt, jag använder alltid markeringarna för läst och inte läst eftersom jag vill hålla koll på vad som verkligen är läst och inte bara gå på ett klockslag. Ibland kanske man t.ex vill hoppa över just en viss tråd för stunden, för att sedan fortfarande få den markerad med "nya inlägg" och titta på nästa gång man är inne. Detta är fullständigt omöjligt om man använder en klockslagsbaserad funktion. Då blir allting markerat som läst efter ett visst klockslag.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 564
    Medlem#
    8163

    Re: Lästa/olästa köpes/säljesannonser ur synk

    Skulle det någonstans i systemet gå att ställa in att tråden automatiskt uppdateras när en moderator har godkänt köp/sälj? Alltså inte jag personligen i mina inställnignar utan i systemets övergripande inställnignar? Detta skulle lösa problemet.
    /Johan

Liknande ämnen

  1. Missar säljesannonser!
    Av Mr Aero i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 12:26
  2. [LÖST] Godkännande av säljesannonser bilar
    Av Rickard i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 10:48
  3. [LÖST] -1 Olästa meddelande??? det har jag inte
    Av rgolsson i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •