Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Turbobyte 9-5 SC -02

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Turbobyte 9-5 SC -02

    Hej igen folket på forat

    Har fått lite mer funderingar kring mitt kommande turbo byte.
    Bilen går inte riktigt som den ska, hackigt vid fullgas, blå ryker vid kallstart, dricker 1L olja /100 mil, ostabilt laddtryck, så turbon ska nu bytas.
    Då ja har planer på att få ut lite mer effekt men ändå ha en trevlig familje bil så blir de inget vrål trim med 400+++hk. De ja har tänkt är ca 300hk, inte mer för inte vill inte behöva öppna motorn.

    Som de ser ut just nu är de TD04HL-16T, 3" JT med 1 dämpare, sedan Nordic steg 2 till Aero vilket ska ge 280 hk.

    Är de nått mer ja bör tänka på? Tips, synpunkter på mina val?

    Läste en tråd där nån påstår att SP säljer kina snurror???
    Nån som vill bekräfta/dementera?

    Allt ska inhandlas där är de tänkt och de blir väl att ta en tur dit och hämta allt nästa vecka, om nu inte frun hinner kalva innan

    Alltid lika tacksam för svar.

    Tjao
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

  2. #2

    Re: Turbobyte 9-5 SC -02

    jag kör med en garret t28 lite mer effect än td04 3" system racekatt modifierad orginal luftburk större spridare från trollspeed och och en stand alonebox från civinco så jag kan välja hur jag ska köra och hur mycket hp jag vill ha med hjälp av 3 st olika kort som jag kan sätta in från 230 upp till 360 hp helt klart vär det ska eventuellt diffa också för att få ner mer kraft i backen för när jag kör på max så spinner den bara köp riktiga grejjer det känar du på i längden kina skiten håller inte

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    247

    Re: Turbobyte 9-5 SC -02

    Citat Ursprungligen postat av pajjala
    jag kör med en garret t28 lite mer effect än td04 3" system racekatt modifierad orginal luftburk större spridare från trollspeed och och en stand alonebox från civinco så jag kan välja hur jag ska köra och hur mycket hp jag vill ha med hjälp av 3 st olika kort som jag kan sätta in från 230 upp till 360 hp helt klart vär det ska eventuellt diffa också för att få ner mer kraft i backen för när jag kör på max så spinner den bara köp riktiga grejjer det känar du på i längden kina skiten håller inte
    Låter trevligt, men har inte tänkt göra så mkt mer än turbo uppgradering och halvsatts avgas.
    De räcker för mej. Spridare blir de kanske sen om ja ska etanolkonvertera. Men inte i nuläget.
    Nä kina turbo vill ja absolut INTE ha, kanske låter som de i inlägget luftfilter har ja redan bytt till ett AEM dryflow öppet.

    Men de ja gärna vill ha svar på är om SP säljer kina turbos lr riktiga. För är de så tänker ja leta vidare,
    Sen om de är nått mer ja behöver tänka på innan ja bokar tid på nordic? Nån detalj som ja inte tänkt på som kan va bra att uppgradera oxå? Koppling ska inte va nån fara då den nyss är bytt, dock original, men ja ska inte direkt köra bana lr 402m.

    Tjao
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

Liknande ämnen

  1. Turbobyte 9-5
    Av russin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 20:09
  2. 9-5 2,3 -98 Turbobyte
    Av 2.3T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 01:08
  3. turbobyte
    Av Gardan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 01:23
  4. turbobyte
    Av niklas hammargren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-01, 23:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •