Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fast drag med backsensorer

  1. #1

    Fast drag med backsensorer

    Hej

    Ny på forumet och hoppas jag svarar i rätt avdelning annars får någon vänlig själ gärna flytta den.
    Jag har en 9-5 kombi Aero av 2007 års modell och har sökt men inte hittat någon tråd som nämner huruvida man kan montera ett fast drag på en sådan bil, en bil som dessutom har backsensorer. Någon sa till mig att man måste ha löstagbart drag för annars piper dessa hela tiden men igår så såg jag ett fast monterat drag på en bil med backsensorer. Någon som vet?

    Tack på förhand

    /Johan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Botkyrka
    Inlägg
    405

    Re: Fast drag med backsensorer

    Citat Ursprungligen postat av floddan
    Hej

    Ny på forumet och hoppas jag svarar i rätt avdelning annars får någon vänlig själ gärna flytta den.
    Jag har en 9-5 kombi Aero av 2007 års modell och har sökt men inte hittat någon tråd som nämner huruvida man kan montera ett fast drag på en sådan bil, en bil som dessutom har backsensorer. Någon sa till mig att man måste ha löstagbart drag för annars piper dessa hela tiden men igår så såg jag ett fast monterat drag på en bil med backsensorer. Någon som vet?

    Tack på förhand

    /Johan
    Tja inga problem alls med det! Men har du kärra på och ska backa så håller du in clear knappen tills det piper till så slipper du höra ett konstant pipande.
    Mvh Daniel. Kör numer 9-5 Aero SC 2003 Cosmicblue
    Honda Cbr 600f (Dynojettad med Yoshimura system)
    9-3 Aero 2002 Salomon Cosmicblue (Såld)

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    8163

    Re: Fast drag med backsensorer

    Som sagt, inga problem, det piper inte om jag har draget påsatt på en med löstagbart drag. Ev är jag ute och seglar en jag har för mig att man kan ställa in hur känslig sensorerna skall vara på avståndet till det den varnar för, med drag bör det ju vara ytterligare någon dm... bör isf stå i instrukktionsboken hur man gör.
    /Johan

  4. #4

    Re: Fast drag med backsensorer

    Tack för svaren, då kan jag med ro montera ett fast drag.
    Det var faktiskt en kille på Bilpartner (f.d SAAB i Skåne) som sa att det inte skulle fungera när jag tänker efter, men de är ju f.d SAAB numer, kanske därför...

    /Johan

Liknande ämnen

  1. Byta fast drag mot avtagbart?
    Av Johankp i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 16:24
  2. Demontera fast drag
    Av oceaN666 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 17:19
  3. Vad är det för fäste ? Fast drag vs Löstagbart ?
    Av Brandten i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 20:53
  4. Fast drag på 900S -91. Bultar?
    Av Mr Aero i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •