Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kungsbacka bilcentrum, bra eller anus?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Kungsbacka bilcentrum, bra eller anus?

    Nu är det dax att göra 6000 mils service på min 93a och jag ringde runt för att kolla lite priser runt om i Göteborg. Det skillde rätt rejält vill jag nog påstå. Dyrast var Mechanum med 5350kr trots att jag fick 20% rabatt på arbetskostnaden och billigast var Kungsbacka Bilcentrum där skulle de endast skulle ha 4000! Hur kan de vara så billiga? Är det hastjobb de gör och slarv eller är de helt enkelt bara mycket billigare för att de ligger utanför stan? Någon som har erfarenhet av Kungsbacka och kan rekomendera de eller skall man hålla sig därifrån?

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Kungsbacka bilcentrum, bra eller anus?

    Jag fick min 9000 stulen från deras inhängnad en natt för många år sedan. Och dom hade ingen som helst koll på att det ens varit inbrott i inhägnaden, förrän jag kom och skulle hämta min bil som jag fått besked som klar. Dom sprang som yra höns och letade efter min bil i flera minuter innan dom insåg att det varit inbrott och bilen var stulen.

    Nu är det ett antal år sedan (2002/2003) och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.

    Personligen har jag anlitat Stemek i Uddevalla för dom större servicearna. Tycker dom är kanonbra! Visserligen lite längre att åka, men mycket bra. Kolla pris med Stefan!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Kungsbacka bilcentrum, bra eller anus?

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Jag fick min 9000 stulen från deras inhängnad en natt för många år sedan. Och dom hade ingen som helst koll på att det ens varit inbrott i inhägnaden, förrän jag kom och skulle hämta min bil som jag fått besked som klar. Dom sprang som yra höns och letade efter min bil i flera minuter innan dom insåg att det varit inbrott och bilen var stulen.

    Va fan hände sen då när de insåg att din bil blivit stulen?
    "Jaha, din bil är stulen, inte så mycket vi kan göra. Hejdå"?

    Jag köpte en plastkula till spaken på min OG av dem. Fanns på lager på 3 ställen i Sverige.
    Fick den efter 2 dagar. Riktigt bra av dem.

  4. #4
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    715

    Re: Kungsbacka bilcentrum, bra eller anus?

    Brukar anlita dom för servicar och faktiskt för däck. Ringde runt och kollade priser i NHalland och KBABC var billigast på Conti (!). Så jag har köpt både däck till SAAB'en och till Mercan där.

    Dock verkar dom ha dragit åt kranarna till "snabbfixarna". En gång fick jag en CD-spelare gratis ingift där. Senast det begav sig ville dom ha 300 pix för samma jobb. Jag har suttit bredvid och sett det hela göras på någon minut med en Tech-II, men nu behöll dom bilen i en timme. Misstänker att det var främst för att det inte skulle framgå alltför tydligt vilken liten arbetsinsats det egentligen handlar om.

    Men servicepriserna i övrigt är inget att klaga på, och bemötandet har varit 100% juste alla gånger jag varit där. Det går också utmärkt att få "alternativa" reservdelar monterade både från SDCC och/eller från någon skrot, något som är viktigt i dessa dagar.

    Något annat jag noterat är att bilförsäljningen inte sällan har bra utrustade begbilar till salu. Söker jag på något fullutrustat, får jag ofta träff på KBABC.

    Baserat på mina erfarenheter under alla år jag anlitat dom så vill jag påstå att dom levererar, är bra att ha och göra med, och att prisnivån är human.

    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

Liknande ämnen

  1. Glass Grey, bra eller anus?
    Av Johnken i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 22:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •