Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Just for show + Lite go! 2,3T (900NG)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287

    Just for show + Lite go! 2,3T (900NG)

    Hej!

    När jag fick körkort i December -03 så hade jag en mindre vacker VOLVO 760 TIC som stod på garden å väntade… men det tog inte så lång tid så hade jag kört ”slut” på den, sålde då den till en kille för 6k. Å där stod man som ett fån, utan bil och utan rimliga förslag på bil, men när jag var på väg mer till skolan kom det en 93 aero å körde förbi… å jag fick upp ögonen för saab. Efter skolan tog jag bussen direkt till den lokala saabförhanblaren och kollade lite.. men hitta inget som jag fastnade för. Några dagar senare fick jag reda på att en i trakten importerar saab. Åkte upp till honom å han hade fått hem lite bilar.. första jag såg var en svart 9000 aero… det va fin å jag kollade på den… men sen när jag satt där å bara njöt av stolarna så såg jag en 900NG som jag nu är ägare till.



    Detta va första långturen efter jag hade plockat ihop den.

    När jag såg den första gången var den inte spec. Fin… lacken på delarna som satt på bilen va inte fin å de andra delarna va i andra färger…. Så det blev att börja från grunden med utseendet på bilen… och det tog son tid… har tyvärr inga bilder på detta för jag hade ingen digitalkamera dåL Men jag harde desto mer tur med innredningen… skinn å rätt fin i de stora hela… motorn gick fint.. inga miss ljud eller något sånt, detsamma gäller lådan…

    MEN så hände det, en krock!! I nov. krockade jag med en kille i en impreza som blev toksur!! Fast jag stod stilla å han körde in i mej. Men jag har inte hört något från försäkringsbolaget än!! Men men… fick inga större skader på bilen, men de fick han. Men i och med detta så bestämde jag mej för att bygga om hela bilen.


    Det ä rinte mycket som är bestämt än.. men motor mässigt satsar jag på 300hp /450nm. Men får se vad vi hamnar på… inga delar är bestälda än.. men det kommer inom snarframtid… sen över till utseendet… köpte en viggenfront för ett tag sen men vet inte om jag ska använda den… ska vänta lite med de å kolla de nya paketen som kommer, 9-3:ans lucka med aerovinge (möjligtvis att jag monterar den på turbovingen), sen håller jag på med en grill nu.

    Samtidig som jag håller på den motorn å det så ska jag uppgradera chassit bit för bit,och bromsar har jag nyligen monterat, de kommer från speedparts.

    mer bilder och info kommer!!

    men under tiden kom gärna med komentarer å synpungter...

    //Ken

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Bilder på skadan kommer... kunde inte lägga upp den...

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Tjao Tjao..

    Synd att det inte blev några delar i helgen för dig.. Typ de enda som fattas ju..

    Hur som så har ja lite nytt att säga te dig på ICQ..

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    ja... det var lite synd... men vi tar det när jag kommer å lämnar X-boxet

    ja... idag fick man tag i en viggen bakstötis... så imorgon... eller idag kommer jag åka å hämta den + en SP front, dessa kommer jag att börja med nästa vecka, därsom jag e ledig ett tag nu och tänker utnyttja möjligheten att hälsa på men mamma

    kommer även införskaffa mej en steg 3 box från SQR nu i häljen.

    lägger upp lite bilder på http://www.garaget.org/?car=4340

    hur bilen står för tillfället och bild på skadan som blev när jag krocka... inte så mycke... men tillräckligt för att kosta massa pengar!!!

    M.V.H //Ken

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Tollered
    Inlägg
    319
    Hejsan!

    Nice bil.
    Synd att du blev påkörd.
    Själv har jag en -97:a, som också är under ombyggnation, dock har det blivit en aning försenat. Men men...
    Får väl lägga ut lite bilder när den är klar så man kan se skilnaden mellan stuket -04-05.

    Ha det gott och lycka till.

    Mvh. Mattias
    900 SET Coupé -97

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Jaja.. Hoppas du blev nöjd med Viggenbaken iaf

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    hej alla människor som har kollat här... visserligen inte så många men iaf

    tänkte skriva ner lite mer info om detta....

    som jag skrev för några dagar sen kommer jag använda mej av en SP front och en viggen bak(som en VISS person ska ha ett stort tack för)... tror de kommer bli snyggt. de grejerna jag jag iaf hämtat nu å det ser juh så bra ut nu väntar jag bara på skumm... å det kan juh ta ett tag...

    har även fått SQR boxen nu... denna kommer jag sätta i på måndag eller tisdag... tror det blir bra

    bilderna på detta kommer jag lägga ut ikväll eller på måndag...

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    verkar bli trevligt värre detta

    mvh // rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Du ska nog inte få behöva vänta på skum allt för länge...

    Delarna är på ingång....

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Nu smids de nya planer...

    tänkte göra ett "budget" bygge.. men märker att de kommer blir dyrt iaf... så tänte att slå på "stort" tanken är att med en hel del hjälp bygga om till 2,3 å ladda på den ordentligt... men detta kommer ta några månader innan detta sker så denna tråd kommer troligen inte uppdateras så mycket... men är det något att skriva så gör jag det

    //Ken

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Hej!!

    Nu har jag lite och informera om!

    Jag och Tomas har kommit fram till ett konsept som jag kommer gå för... när de gäller chassi, motor, låda osv. Det kommer å bli sjukt bra! längar tills Elmia!!

    Sen var jag nere i Trollhättan å lämnade min viggen front och bak för viss moddifiering... det kanske inte e de viktigaste nu... men de va nu eller aldrig typ:P så jag va juh tvungen å ta chansen

    Å färgen kommer å behållas... har sett bilder på lite bilar med den färgen..... ÅÅÅÅÅÅ vilken sleeper de kommer bli

    //Ken

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Så du har bestämt dig för originalfärgen nu? Bra!

    Kommer bli kalas när allt är klart!


    Mvh

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    japp... det ska jag de var juh de som fick mest röster.. hehe...

    jo... jag väntar spännt på den färdiga bilen jag med... den kommer å rocka fett:P hoppas bara att tomas får tid snart:P

    //Ken

  14. #14
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Citat Ursprungligen postat av zeroova
    japp... det ska jag de var juh de som fick mest röster.. hehe...

    jo... jag väntar spännt på den färdiga bilen jag med... den kommer å rocka fett:P hoppas bara att tomas får tid snart:P

    //Ken
    Äsch da.. Grönt e snyggt.. Men 292 säger jag bara

    Tror förövrigt "ditt" bygge blir totalgrymmt.. Såvida Tomas får tid
    Även jag har ju Tomas inblandad på ett hörn.....
    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 888
    ta det lungt med tomas nu så han hinner med sin egen bil

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    hej!!

    weggen: det är klart de blir bra... hoppas bara att banken inte sätter stopp om jag måste skjuta till lite utöver de som budgeten ligger på... men de är nog inga problem:P

    martin: ja... det e klart... tomas lever ett stressat liv men han får ta de när han har tid... men jag är övertygad om att han kommer göra ett bra jobb... ett mycket bra jobb!!!!

    //Ken

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    ta det lungt med tomas nu så han hinner med sin egen bil
    hehe. Det händer saker där med.
    Har lite mkt nu bara, Men hoppas väl inom 1-2 veckor kunna plocka fram vinkelslipen och börja moddiferingarna. Som är riktigt bra skissade i huvudet på mig. Och dom stämmer nog över förväntan med Kens funderingar.

    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 888
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    ta det lungt med tomas nu så han hinner med sin egen bil
    hehe. Det händer saker där med.
    Har lite mkt nu bara, Men hoppas väl inom 1-2 veckor kunna plocka fram vinkelslipen och börja moddiferingarna. Som är riktigt bra skissade i huvudet på mig. Och dom stämmer nog över förväntan med Kens funderingar.

    Mvh Tomas.

    låter bra det kapa inte mer än nödvändigt nu

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    om man ska leva efter tomas ord som är: "Att trimma är silver, lätta är guld"

    få tror jag att mycke åker bort:P med tanke på att vi måste kompensera för drivningen som kommer väga mer hehe

    men jag litar på tomas... å jag tror jag kommer att bli nöjd med hans job..

    //Ken

  20. #20
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Ööhh där borta.. Kom och isolera mitt garage så kapar jag upp golvet på din bil

    Inget hänt annars me den ?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

Liknande ämnen

  1. 900ng lite olika småfel
    Av pitejohan i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 21:28
  2. Gigero - Find the show and go!
    Av The Rob i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 20:33
  3. Frågor ang 900NG Elektronik (T-lås + lite annat)
    Av Lundberg... i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 09:46
  4. Custom Motor Show 9 - 12 april 2004
    Av J.Wibring i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 23:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •