Är lite sugen på att göra mig av med min 9-5:a på riktigt nu. Har tänkt tanken ett par gånger förut, men aldrig varit så nära som nu.
9-5 Aero 2001, 17000 mil. Cosmic blue med ljus skinninredning, manuell låda
Servicebok fram till motorraset vid 14500 mil. Sedan har jag servat själv eftersom jag blev sur på SAAB när garantin inte gällde trots full bok inom rätt intervaller.
Nybesiktigad
Plus (alla kanske inte tycker det...):
* mkt bra skick inuti. Utsidan behöver en polering som jag ska göra innan den säljs. för övrig Mrcap behandlad upp till 2008.
* Mkt utrustning: Glaslucka, elstolar m fläkt, PDC, AS3, Larm, drag, utdragbart lastgolv, motorvärmare. Allt som gick att få 2001 utom cd-växlare + bensinvärmare skulle jag tro.
* Nya sommarhjul
* Växellådan renoverad vid 14200 mil
* Motorn renoverad vid 14500 mil. T5 kolvar etc, slipad vev, nya kedjor osv osv.
* Konidämpare + eibach gått 1000 mil
* Powerflexbussningar fram och bakvagn, nya leder fram
* skivor och belägg / handbroms bytt runtom gått knappt 1000mil
* DI, MV och bypass gått mindre än 500 mil
* 3" avgassystem från turbon och bakåt. Ett år gammalt, ca 500 mil.
* Wallbro Bensinpump för högre flöde
* KN insatsfilter
Minus:
* Rost / lacksläpp längst ner på hundbenet och lite i vänster skärmkants hörn bak. Inget allvarligt men det finns där. Likadant i botten av bakluckan. allt är vidgjort för två år sedan utom skärmen, men på amatörnivå med blästring etc. Ska göras igen med 2K färg denna gången.
* turbon, som nog är bland det enda som inte är bytt på bilen, bör bytas framöver. Bilen tar lite mer olja än normalt och turbon är boven. Funkar dock som den ska ännu så länge.
*Gått trimmad i 2000 mil ungefär, men det tas bort innan försäljning.
Kan man få ett utlåtande från expertpanelen? Är medveten om att den lär bli mer lättsåld om turbon byts innan...men jag vill helst slippa det jobbet. Själv tycker jag att jag borde kunna få 30-35000 med allt godis + att man tar i beaktande att bilen är välutrustad och renoverad på alla möjliga håll och kanter.
mvh
Jesper