Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Spökande instrumentpanel Saab 900 -96.

  1. #1

    Spökande instrumentpanel Saab 900 -96.

    Hej.

    Nu hoppas jag att detta inte är en återgående fråga då jag hittade folk med liknande problem men en del stämde inte överens ändå så jag bestämde mig för att göra en ny tråd istället.

    Det är såhär att instrumentpanelsbelysningen på bilen har väldigt suspekta saker för sig, tidigare bara ljuset i mätarna + mätarpinnen slocknat och tänts men nu har även
    varningslampor börjar blinka en kort stund för att sedan stänga av sig.

    Problem 1 är att INFO DISPL, bensinlampan och handbromslampan lyser, nålarna beter sig normalt.
    Problem 2 är samma fel som tidigare plus alla nålar runt helt planlöst och detta är då under färd i bilen, jag har kört bilen i cirka 15 minuter när det jag filmade inträffade.

    Jag fotade detta idag och råkade även av misstag filma instrumentpanelen när detta hände och bifogar även en film i slow-motion på det då det egentliga klippet bara var 2 sekunder långt.

    Någon som har någon aning om vad detta kan vara för fel?



    [youtube:20m5415a]http://www.youtube.com/watch?v=rONk7-bU5_s[/youtube:20m5415a]

    Om inte inbäddade vidon fungerar: http://www.youtube.com/watch?v=rONk7-bU5_s

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926

    Re: Spökande instrumentpanel Saab 900 -96.

    Det finns alla möjliga fel på dessa och i slutändan hänger nog alla ihop med dåliga lödningar på kretskorten så välkommen i klubben.
    En del lyckas löda om och hitta nåt fel och en del är omöjliga att laga så vad som felar på din är omöjligt att säga. Enklast (om man nu kan säga så) är väl att hitta ett instrument på skroten, bäst är isåfall att du tar ur det gamla och tar artikelnumret på det så du får ett exakt likadant.

Liknande ämnen

  1. Spökande automatlåda 9-3SS -05 Aero
    Av bjorn@thatsit.se i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:34
  2. spökande soppamätare
    Av goskille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:33
  3. Spökande klimatanläggning 9000
    Av Moyd i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 21:48
  4. Spökande laddtryck i 9-3 00
    Av börje80 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 18:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •