Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

  1. #1
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Tyvärr tror jag att jag tröttnat på min 9-5, kvaliteten är riktigt usel på absolut fel saker för en svenskbyggd modern bil.
    Jag älskar motorn, har dessutom ett underbart program från min (nästan, ett par gator bort) granne Mackan. Kan leva med den lite småkärva växellådan, men kan inte påstå att jag är nöjd. Stolarna och åkkomforten är fantastisk! Till skillnad från en Volvo V70 av samma årsmodel och motsvarande prestanda (T5) är själva körupplevelsen otroligt mycket bättre, man åker Volvo och kör Saab.
    Tändkassetten, bra idé men det känns lite drygt att man inte kan få till bättre tillförlitlighet efter 20 år. Och jo, jag känner till VAG's och Volvos tändspoleproblem, men då kan man byta just den tändspole som fallerar. Man måste inte byta hela tändningspaketet. Oavsett allehanda övriga fel och brister (finns fler) så har jag verkligen uppskattat min 9-5. Lagom egen, rolig att köra, kul att småtrimma osv.

    Men...
    En -04 som är välskött, regelbundet tvättad och ompysslad ska inte rosta överallt!
    Började med bakluckan och tankluckan. Hur kan en seriös biltillverkare efter 1985 tillverka bakluckor med vikta och svetsade plåtfogar allra längst ned i botten på en baklucka? Dräneringshål i all ära, de behövs, men grundkonstruktionen är helt åt skogen! Det rostar rätt rejält där kan jag meddela. Men inte bara där. Upptäckte att bakom/under nummerskyltsbelysningen är det brunt och frasigt som kexchoklad. I bakluckans ovankant(!) är det numera såpass brunt att det färgar av sig på tätningslisten vid taket.
    Tankluckan är bytt, den konstruktionen är ju helt oförsvarlig med tanke på erfarenheterna från tidigare Saabmodeller (og900, 9000). Tankluckor i lackad plast har annars varit det normala hos samtliga europeiska biltillverkare sedan rätt många år nu.
    Då går vi vidare till hundbenen. En klassiker hos 9-5, jag vet. Men försök hitta liknande rostangrepp på en V70N!
    Nästa upptäckt, motorhuvens bakkant. Japp, bakkant! Fram, där stenskotten är flitigt förekommande, är den helt fri från rostangrepp. Men i motorhuvens bakkant har det börjat krypa och bubbla underifrån/inifrån. Verkar återigen som en vikt plåtkant har något med saken att göra...
    Men det är inte slut där! Nej nej, bakdörrarna måste ju också rosta. Naturligtvis inifrån! Upptäcktes i veckan när jag skruvade i nya högtalare i bakdörrarna och därför tog bort dörrklädseln. Inga skador på dörrarnas utsida, dräneringshålen är inte igensatta, men det finns en del vikta plåtkanter inne i dörrarna.
    Rostskyddsgarantin då? Jag får väl vänta tills det har rostat hål rakt igenom. Men då har man ju inte följt "garantins" krav på att vårda och hålla efter bilen. Och när det är genomrostat är det ju lite svårt att se huruvida rosten kommit inifrån eller utifrån, det är ju hål. Någon som tror att Saab känner för att vara lite extra generösa med rostskyddsgarantin i det nuvarande ekonomiska läget?

    Farsans V70N -00 har gått 37000 mil, fungerat som rullande kontor, inte speciellt välskött, tvättad i snitt en gång/år. Den har ett synligt rostangrepp, under huven nära fjäderbenstornet. Det har skavt något där, och skiten har legat och grott länge. Men inte ett enda uns rost någonstans på motsvarande ställen som på min 9-5. Har kollat närmare på farsans V70 och kunnat konstatera att Volvo gjort sitt bästa för att eliminera klassiska rostfällor. Det verkar helt klart ha fungerat.

    Nej, när 9-5:an rullat färdigt (får väl se hur länge den håller ihop) så blir det inte en till. Hade egentligen tänkt mig en -09 Aero (260) med automat. Nu lutar det mer och mer åt en V70N T5 automat, 06-07.
    Det blir helt klart inte en Saab till! Tyvärr.
    All makt åt Thengil!

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Efter att ha skummat igenom inlägget så vill jag nog säga att det skiljer mellan bilar.
    Vi hade en v70 06a på gamla jobbet, efter 2 år så fanns et massor med rostfläckar i 5 kronors storlek på denna, lister osv hängde och slängde lite var stans, bilen hade gått 5000mil, fick en chock när jag skulle byta skattemärke och det stod årsmodell 2006... trodde snarare 00...


    Antar att du köpte 9-5an split ny eftersom du tycker som du gör, köpa beg så vet man ju aldrig vad tidigare ägare har gjort, vilket i många fall kan vara helt avgörande för hur bilen ska hålla.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    187

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Volvon är bättre konstruerad mot rost tror jag med.
    Mycket nyare konstruktion.

    Skattemärket försvann 20100101.
    När bytte du skattemärket?
    Opel Insignia -18 Sports Tourer

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Citat Ursprungligen postat av 164161413
    Volvon är bättre konstruerad mot rost tror jag med.
    Mycket nyare konstruktion.

    Skattemärket försvann 20100101.
    När bytte du skattemärket?
    2008, kanske skulle varit mer tydlig men om bilen är en 2006a och 2 år gammal så var det alltså inte igår jag bytte skattemärke.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #5
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Nej, jag är ägare/brukare nr 2 på bilen.
    Den såldes ny som tjänste/förmånsbil via leasing för Stena Metall.
    Sedan köpte jag bilen av handlaren. Men jag är riktigt noggrann när jag kollar bil, det fanns inte en millimeter på bilen jag inte kollade innan jag köpte den.
    Med tanke på att jag vet precis hur farsans V70 har (miss)skötts sedan den var fabriksny tycker jag ändå att jämförelsen är adekvat, min 9-5 har nog knappast fått mindre omsorg. Dessutom verkar det som att flera av rostfällorna på min 9-5 är klart modellrelaterade. Tanklucka, baklucka och hundben återkommer ständigt. Jag har sett flera med bakluckor från 07-09 som rostar på samma ställen som min, solklart konstruktionsrelaterat. Sett ett flertal 06-07 med rostangrepp på hundbenen.
    Och då kan man fortsätta med backspegelfästena... Vaddå Volvo 740 -87? Att byta från plastfästen till aluminiumfästen -03 är inte klokt. Dessutom något som man inte brytt sig ett skvatt om att förbättra under resten av modellens livslängd.

    Slutsats: Saab/GM (välj själv) har av outgrundliga anledningar valt konstruktionslösningar som knappast borde finnas alls på en bil tillverkad i Sverige/norra Europa. Dessa konstruktionslösningar kan knappast vara så mycket billigare än de som t.ex. Volvo valt för att motivera den uppenbara risk för kvalitetsproblem och efterföljande varumärkesproblem som de medför.
    Jag tror inte du hittar de här ständigt återkommande missarna på t.ex. Opel Vectra -04.
    Jag tror att den stora skurken är GM's vanvård. Men det hjälper knappast nu, eller hur?
    All makt åt Thengil!

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Att Volvo har ett klar bättre rostskydd än Saab är väl ingen nyhet för någon men din bil verkar uppenbarligen ha klarat sig riktigt uselt!
    Jag förstår att du är less! Bara att beklaga

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Det verkar vara lite personligt på bilarna, lite som og900. Men trådskaparens bil verkar ju vara väldigt dåligt. Måndags-ex? Men jag har sett en hel del rostiga 9-5or runt götet det sista. Bakluckorna verkar jättedåliga tex... Hoppas inte jättemånga 9-5 kommer drabbas lite hårt som bilen i tråden, då är det rätt mkt som gör att märket lider.
    MEDLEM 7032.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 967

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Då är min 9-5:a ett måndagsex också. Rost i bakkant vid gångjärn på huv, alla 4 dörrar bakom karosserikitt + vid hål där kabel går in, tanklucka, rost börjar komma upp på tak vid bagagelucka, rost bakom plast i hjulhus bak och den vanliga på bagaelucka.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    248

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    På min bil som rullat snart 19k så har jag lackat båda hundbenen och tanklucka .
    Har haft Audi A6 -04 på jobbet med rosthål i dörr,BMW 525 kombi -05 med mycket rost på många ställen.Mercedes, ja,ni vet. Jag håller nog med att Volvos bilar är byggda för Sverige.Farsan har en Avensis -01 utan en prick på ,varken misskött eller pedantskött.Vi sålde vår andra bil Polo -04 (köpt ny)nu och där fanns rost på baklucka,huv,framskärmar runt framruta.Bromsskivor bak höll 2000 mil fast bilen går 11 mil om dan.Jag hade stora diskussioner med VW i Södertälje om detta.
    Var glad att du inte har en tysk bil,jag är det i alla fall.
    Volvo V70 D5 -08
    Toyota Auris -10 1,4 Diesel
    Volvo 940 VOE Rallybil

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    573

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Trots fruktansvärda mängder salt på vägarna här längs norrlandskusten så har jag aldrig sett en faceliftad 9-5 (06 och nyare) med ett enda rostangrepp någonstans. Äldre 9-5:or, javisst, men då snackar vi typ 04 och äldre. Men jag är väl blind....

    Jag tycker inte man alltid kan använda argumentet att 9-5 är en gammal konstruktion i diskussionen när man vill hävda dålig kvalitet. Fråga ägare av några år gamla Audi A6 vad de anser om rost...... Fråga Mercedesägare vad de anser om kvaliteten på sina 01:or som rostade som kaffebönor när konstruktionen var splitterny. Tror ni att V70 klarar sig undan rosten? Nä, har sett ex av V70 II som redan har börjat rosta. Exemplen är många, det finns fler.

    Det finns måndags ex av alla bilmodeller, t.o.m. Toyota, och det är synd att trådskaparen har drabbats hårt. Men debatten blir snabbt snedvriden, framförallt i media. Senaste numret av Vi Bilägare ger intressant läsning. Verkstäder berättar öppet om att, i detta fall, Audi mörkar sina rostproblem stenhårt för att gömma dem från media. Saab, har i alla tider, som alla vet, fått oerhörda mängder skit i media.

    Sned debatt, sa Bull.....
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 290

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Citat Ursprungligen postat av Sasjjj
    Senaste numret av Vi Bilägare ger intressant läsning. Verkstäder berättar öppet om att, i detta fall, Audi mörkar sina rostproblem stenhårt för att gömma dem från media. Saab, har i alla tider, som alla vet, fått oerhörda mängder skit i media.

    Sned debatt, sa Bull.....
    http://www.vibilagare.se/reportage/dold ... bbad-33819
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  12. #12
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Du måste haft otur med din bil, min har bara precis börjat få missfärgning bakom en bakdörr, annars inget, trots huven är totalbombarderad med stenskott.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    187

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Vi bilägare kollar ju hur bra rostskyddet är på nya bilar:

    http://www.vibilagare.se/test/rost


    Så här skrev dom om og 9-5:

    Saab 9-5 kom redan 1997, vilket till viss del märks på konstruktionen. Dörrarna, till exempel, är ovanligt vikta med en känslig skarv som täcks av en gummilist under vilken smuts och fukt samlas. Det är en välkänd rostfälla.

    I övrigt är bilen beständig mot rost. Karossen är galvaniserad till 94 procent med ett lager på 7,5 tusendelar. Underredet har ett bra slitlager och det finns extra behandling i balkarna. Några stänkskydd har Saab inte kostat på, men utmärkta innerskärmar skyddar hjulhusen. Karossen är helt gjord av plåt och får en fyra i rostbetyg.

    Rostskyddsgaranti: 6 år.
    Opel Insignia -18 Sports Tourer

  14. #14
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    716

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Några stänkskydd har Saab inte kostat på, men utmärkta innerskärmar skyddar hjulhusen

    Problemet är inte hjulhusen - det är att vägsprutet nöter sönder rostskyddet bakom hjulhusen (Lyft undan bagagerumsinredningen bakom hjulhusen och kolla. Jag gjorde det när jag skulle montera en CD-växlare som jag fick tag på. Det var en himla tur. Hann dra loss gummipackningarna, skrapa rent och spraya tjockflytande rostskyddsmassa.

    Därefter inhandlades ett par stänkskydd (pirat - men de gick att montera mha diverse skruvar/muttrar) och plötsligt är också avgasrören bak rena från vägsprut...

    Annars har jag inte hittat någon rost på min '01:a trots 20.000 mil och att den körs nära västerhavets salta vindar.

    Var glada att Ni inte har en Mercedes E-klass från tidigt 2000-tal.

    http://www.rost-skit.se

    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Hmm om du är så negativ när det gäller Saabs kvalitet när det gäller rosten så kan du läsa på alla bilar som min familj ägt sedan min födsel

    1. Saab 900i 2D sedan - 1988(1992-1993) = helt rostfri
    2. Saab 900 T16 Aero 1988(1992-199 = helt rostfri, köptes ny av farsan 1988
    3. Saab 900i 3D coupe - 1987(1993-199 = en enda rostfläck på bakskärmen, litet som ett lillfingers nagel, annars rostfri
    4. Saab 900 SE 5D 2,0T(1996-2006) = 110% rostfri, även på hundbenen som brukar rosta som satan idag! Skulle behållit den idag till och med eftersom den också fungerade hur fint som helst och varit en lågmilare men blev såld pga dödshändelse i familjen! Hade endast gått 5890mil när vi sålde den!! Köptes ny av farsan 1996
    5. Saab 900S 5D 2,0i 1994(1998-2005) = enda Saaben i våran ägo som hade massa rost i dörrarnas nederkant!!
    6. Saab 9-3 5D 2,0t 2002(2005-2010) = endast en liten rostfläck på vänster hundben, 2x2mm, annars helt fri förutom lite stenskott och bulor av idioter som inte kan öppna dörrar!

    Så innan du går runt och snackar om att Saabs rostskyddskvalitet är skit så tycker jag du ska läsa om de bilarnas rostkvalitet jag skrev om nyss!!!!! Och jag kan råda dig att köra NG9-3, har sett 03or vara rostfria faktiskt, kanske bara vissa då pga dåligt underhåll av ägarna.

    Nej, tycker du kan skippa Volvo och fortsätta köra Saab men en NG9-3 kan du gärna prova, hur roliga som helst att köra dessutom. Tro mig, du blir inte besviken.
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  16. #16
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    DanSaab: Dra ner tonläget några steg nu. Ingen mening med att hetsa upp sig, ok?
    En 9-3 SC hade varit trevligt, men den är för liten för vår familj. Vi behöver en bil i storleksklass 9-5 eller V70. Så det spelar ingen roll hur rolig den är att köra. Jag hade jättegärna haft en 9-3 SC TTiD automat, men barnvagnar, matkassar, bilbarnstolar, barn och övrigt bagage behöver ibland transporteras samtidigt. 9-3 är helt enkelt för lite för våra behov!
    Att andra bilmärken har dåligt rostskydd är ingen anledning till att låta bli att kritisera uppenbart dåliga konstruktionslösningar hos Saab. Rostskyddet som sådant är generellt bra hos Saab (min ng900 var helt rostfri när jag sålde den), men det hjälper inte när man bygger in rostfällor i konstruktionen. Receptet ska vara ett bra rostskydd kombinerat med en vettig grundkonstruktion.
    Tyvärr är bakluckekonstruktionen på 9-5:an idiotisk med tanke på bilens ålder! Tankluckan är på ett sätt värre med tanke på att det så enkelt går att eliminera problemet helt med en lucka i plast, men bakluckan är rejält mycket större och dyrare. Det är liksom ingen hemlighet att vikta plåtkanter och svetsfogar i botten är en rejäl rostfälla, det hade inte varit svårt att göra annorlunda! Det är ett solklart modellrelaterat konstruktionsfel. Likadant med dörrarna, och en del andra ställen också.
    Självklart finns det t.ex. V70:s som rostar både här och där, men generellt sett är 9-5:an en sämre konstruktion ur rostsynpunkt.
    Även roligt att veta att det finns Saabar som klarat sig ypperligt bra från rost, men samma sak även här: Samlade erfarenheter pekar klart på brister i konstruktionen när det gäller vissa delar, framför allt då baklucka, hundbenen, tanklucka och dörrar. Bara att kolla trådarna på forumet och kolla på 9-5:or hos bilhandlarna. Jag har kollat på många 9-5 06-08 med rostangripna bakluckor, flera av dem har stått inne i hallen hos Saab-å.f.
    Jag är väl medveten om många andra brister hos Volvo V70, men de är främst mekaniska och de kan jag i de flesta fall åtgärda själv. Men rost är en annan femma, det är bedrövligt svårt att komma tillrätta med jämfört med ett kränglande spjällhus eller dålig länkarmsbussning!
    Så min slutsats är fortfarande att grundkonstruktionen är minst sagt bristfällig på nämnda områden, Volvo V70 är konstruerad annorlunda vilket förbättrar chanserna att stå emot rosten betydligt. V70 är ingen rolig bil att köra jämfört med 9-5, men den är hyfsat pålitlig, någorlunda prisvärd och en bil jag vet att jag kan greja med själv.
    Blir det bilbyte i framtiden är risken överhängande att det inte blir en Saab 9-5. Tyvärr.
    All makt åt Thengil!

  17. #17

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Jag är väl medveten om många andra brister hos Volvo V70, men de är främst mekaniska och de kan jag i de flesta fall åtgärda själv. Men rost är en annan femma, det är bedrövligt svårt att komma tillrätta med jämfört med ett kränglande spjällhus eller dålig länkarmsbussning!
    Rost är inte allt!
    Visst det är tråkigt då man upptäcker det på en nyare bil, men en bil som behöver in på verkstaden med massa mekaniska fel hela tiden och som man dessutom får betala dyrt för slipper jag gärna, hellre lite rost faktiskt!

    Har haft en 9-3 01a med lite rost med ej så höga rep kostnader
    Nu en rostfri Audi A4 med höga rep kostnader

    /Olle

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Håller med dig till fullo, skitkvalitet dessvärre.
    För att inte tala om allt knirr och knarr i inredningen efter 20k+ mil på norrländska vägar.
    Skallrande synkringar och andra missljud från transmissionen utan några mekaniska fel.

    Blir Mercedes nästa
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  19. #19
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Citat Ursprungligen postat av FreddyBoy
    Audi och Volvo i topp.
    Nja...
    http://www.vibilagare.se/reportage/dold ... onen-33820

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    687

    Re: Dålig kvalitet, tror att jag har tröttnat nu!

    Audi brukar alltid få fina betyg i rostskyddstester men i verkliga livet vet jag inte om jag är så imponerad, rätt vanligt med galvblåsor och lacksläpp, även på relativt nya bilar.

    I undersökningen från Rostskyddsmetoder som länkas ovan så är Ford Mondeo på femte plats för årsmodell 2004/2005. Är det någon bilmodell som har problem med rostiga dörrar, bakluckor och motorhuvar så är det väl den Mondeomodellen som fanns 2001-2007.... Känns inte helt pålitligt.
    Toyota Verso 1,8 -11

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Dålig kvalitet på 18" turbinfälg ALU90
    Av Rickard i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 21:27
  2. Dålig kvalitet på speedparts billiga T5-magnetventiler?
    Av og900i i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 00:18
  3. Dålig kvalitet OG9-5 2004?
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •