Jag har hittat felet!

Skulle byta båda backventilerna så jag var där och skruvade lite, men mina backventiler var alldeles för små så jag fick inte till det på något bra sätt. De ventiler som satt där verkade däremot funka när jag provade att blåsa och suga i dem. Monterade tillbaka som det var.

Bytte sedan vakuum-slangarna till AV, de smulades sönder lite bara av att peta på dem.

När jag var där och pillade så drog jag i lite slangar för att se så att de satt ordentligt, och då fick jag vakuum-slangen till bromsservon i näven! Låsningen med hullingarna funkade alltså inte som tänkt, så vid laddtryck så hoppade väl den slangen upp och gav fritt blås ut i det fria. Skumt däremot att bromsservon alltid har funkat, antagligen så har slangen legat så bra så att den har sugits ner i hålet igen när laddtrycket försvann.

Den röda ringen/hylsan i insuget som ska hålla fast bromsservoslangen gick att plocka ut, och på hullingarna i den såg jag att det satt en massa plastskräp. Avskavningar från slangen gissar jag. Jag rengjorde hullingarna och stoppade tillbaka alltihop, och nu sitter slangen som den ska. Laddtrycket kommer snabbt och fint, mreq och mair följs åt väldigt bra. Och det har blivit rätt mycket bättre tryck i kärran!

Tack för alla tips!