Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den tro

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20

    Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den tro

    Hej

    Jag håller på att sätta in en fmsändare till stereon och skulle då koppla in mig på cigguttagets kablar. Det gick bra till en början men så råkade jag dessvärre komma åt jord förmodligen och en liten gnista uppstod och sen var säkringen paj. Jag bytte den men strömmen var ändå borta, jag har testat med en lampa som är hel och har nu ingen ström på kablarna till till cigguttaget. Vad kan ha hänt tro? Den lilla lampan som lyser upp ringen till uttaget lyser, så den får ju uppenbarligen både ström och jord men inte uttaget. Det är ju lite synd för tanken var att kunna h iphonen på laddning i uttaget samtidigt som den är inkopplad på sändaren som sänder direkt på antennkabeln. Men nu behöver jag alltså finna åt strömmen igen..

    Tips?

    Vad kan mer vara fel? Kan kabeln brunnit av? Den är ganska kraftig dock tycker jag.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20

    Re: Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den

    Nu gjorde jag en egen liten spänningsmätare med hjälp av 2 kablar och en lampa. Enkelt ska det vara
    Men iaf. Jag har mätt och har ström fram till säkringsboxen.
    Jordkabeln som cigguttaget jordar i fungerar. Jag körde lampan mellan en fungerande kabel och jordkabeln och det lös)
    Så det verkar helt enkelt som det är strömkabeln som strular. Då till frågan om den..

    Går den strömkabeln hela vägen mellan säkringsboxen och cigguttaget eller mellanlandar den någon stans?
    Kan det vara så att det blev problem med kabelsko/lödning vid säkringsanslutningen på kabeln då säkringen gick?
    Eller kan kabeln ha brunnit av någon stans på mitten så det bara är att byta hela kabeln?

  3. #3

    Re: Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den

    Citat Ursprungligen postat av Daho
    Går den strömkabeln hela vägen mellan säkringsboxen och cigguttaget eller mellanlandar den någon stans?
    Ingen kan svaret utan att veta vilken bilmodell du har.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20

    Re: Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den

    Såklart, glömde det i all hast och frustration.

    Det är en 9-3 cab -98.

    Hoppas det finns råd på bot.

  5. #5

    Re: Strömmen försvan i cigguttaget, hur får jag tillbaka den

    Tyvärr har jag ingen WIS för gamla 9-3. Någon annan?
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. Nåt fel i cigguttaget ng900
    Av Fear43 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-13, 23:40
  2. pulvret bara försvan
    Av Nicco5859 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 23:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •