Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 283

Ämne: Biltema säljer tändkasett

  1. #41
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av Kongo

    Du gjorde det några rader upp på sidan 2 i tråden, och nu igen, så jag vet inte varför du frågar om någon gjort det, ska jag svara "ja" på frågan eller vadå?
    Nej, det gjorde jag inte. Jag har inte dissat den pga några tändstift som du så förenklat beskrev det. Så dum är nog ingen.

    M.V.H.
    Okej. Om jag skriver om det så här då:

    "Att man dissar Biltemas tändkasett för att övriga tänddelar inte funkar bra till Saab tycker jag är naivt", blir du nöjd då?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  2. #42
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Okej. Om jag skriver om det så här då:

    "Att man dissar Biltemas tändkasett för att övriga tänddelar inte funkar bra till Saab tycker jag är naivt", blir du nöjd då?
    Nu är jag nöjd he he
    Skämt å sido. Nu förstår jag vad du menar!
    Men jag tycker faktiskt att det kan vara på sin plats att tänka till en extra gång innan man köper en produkt av ett företag som kategoriskt har misslyckats med kvalitén på sina tidigare produkter i samma kategori.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  3. #43
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Men jag tycker faktiskt att det kan vara på sin plats att tänka till en extra gång innan man köper en produkt av ett företag som kategoriskt har misslyckats med kvalitén på sina tidigare produkter i samma kategori.
    Absolut. Håller helt med där.

    Vore därför (som jag efterlyst innan) jätteroligt om någon vågade köpa en och inspektera lite närmre dels hur de verkar vara gjorda (exakt lika som originalet eller några synbara skillnader), märkningar etiketter osv samt hur de verkar fungera.

    Skulle gjort det själv om det inte vore så att mina fungerar än så länge (peppar peppar).

    Tyvärr när man läser sånt här http://di.se/Artiklar/2011/8/26/2435...r=292240&rlt=0 så är det väl Biltema, Speedparts osv man får hoppas kan skramla fram delar när Saab inte kan.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #44
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    26

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Vad lämnar Biltema för garanti på dessa? 1 år? För 999kr kan det ju vara värt det.

  5. #45
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    En läsvärd tråd i ämnet pirat TK
    http://forum.saabklubben.se/viewtopic.p ... 1314#p1314
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #46
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    En läsvärd tråd i ämnet pirat TK
    http://forum.saabklubben.se/viewtopic.p ... 1314#p1314
    Och du VET att dessa ebay-kasetter är samma som Biltema säljer?

    Kan egentligen inte förstå allt klagande, vilka bilar är det som använder röd kasett?
    Jo gamla ng900 och 9000 som i dagsläget inte är värda många kronor, så vad är problemet? ingen går ju och köpa en ny kasett för 2400kr till en bil som är värd 5000kr, i bästa fall blir det ju en beg, elelr så hittar man en svart kasett och köper billigt, sett massor med ng900 där folk satt i svart kasett istället för den röda och det kan ju knappast vara bättre det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #47
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Kan egentligen inte förstå allt klagande, vilka bilar är det som använder röd kasett?
    Jo gamla ng900 och 9000 som i dagsläget inte är värda många kronor, så vad är problemet?
    Det fattar du väl själv vad som är problemet!!?
    Dessa röda används fram till 2000! Och många har ju lagt ner massor av tusen kronor på sin motor och bil och då vill man ha en tändkasset som fungerar perfekt.
    En med rätt tändspänning, tändenergi, rätt kallibrerad elektronik för joniseringsmätningen för att inte äventyra hela motorn. Alla åker ju inte runt i skruttiga 5000kr bilar.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  8. #48
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 461

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av ors
    Vad lämnar Biltema för garanti på dessa? 1 år? För 999kr kan det ju vara värt det.
    Och vilken sorts garanti?

    Bilen startar inte längre? Laddtrycket blir 0,2 bar lägre? Betydligt fler eller färre spikningar detekteras? En steg 3 bil råkar ut för kolvhaveri?

    Tändkassetten är ju nervsystemet i motorn. Hur kan man veta säkert om den verkligen fungerar i alla avseenden? Hur 17 kan man tycka att 1500kr är värt att sätta motorn på spel? Eller står Biltema även för ev. följdfel?

  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    454

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Undrar hur många som applicerar samma syn på Saab som många verkar ha på Biltema?
    "jag köpte en saab en gång och den hade en GT17 som var skräp och en SID med dåliga pixlar, så alla saabar är skit"

    Alla större företag har mindre bra produkter eller delar i sitt sortiment. Därmed inte sagt att allt är skit.
    Dock skulle jag, vis av erfarenhet, undvika en så pass avancerad del som en tändkasset från Biltema, men det är min personliga åsikt och jag har faktiskt haft fel förr, tro det eller ej.
    Nej, så funkar det inte.

    "Min polare hade en 9-5 där turbon rök och pixlarna försvann, alla Saabs bilar är skit"

    Så funkar det. De som gnäller högst är alltid de som inte har någon egen erfarenhet av produkten utan bara hört ryktesvägen. De har aldrig upplevt produktens fördelar och styrkor, utan bara hört berättas om svagheterna. Att sedan deras egen Audi behövde en helt ny motor pga oilsludge är en annan sak, den är ju så skön att köra när den fungerar, men Saaben vet de är skit rakt igenom...
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  10. #50
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Citat Ursprungligen postat av ors
    Vad lämnar Biltema för garanti på dessa? 1 år? För 999kr kan det ju vara värt det.
    Och vilken sorts garanti?

    Bilen startar inte längre? Laddtrycket blir 0,2 bar lägre? Betydligt fler eller färre spikningar detekteras? En steg 3 bil råkar ut för kolvhaveri?

    Tändkassetten är ju nervsystemet i motorn. Hur kan man veta säkert om den verkligen fungerar i alla avseenden? Hur 17 kan man tycka att 1500kr är värt att sätta motorn på spel? Eller står Biltema även för ev. följdfel?
    Håller med dig lite här... men vem står för ev. följdfel?

    Jag har ett bra exempel där ett välkänt företag INTE stod för följdfel,
    i form av ett motorras, men det är en annan historia

  11. #51
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Kan egentligen inte förstå allt klagande, vilka bilar är det som använder röd kasett?
    Jo gamla ng900 och 9000 som i dagsläget inte är värda många kronor, så vad är problemet?
    Det fattar du väl själv vad som är problemet!!?
    Dessa röda används fram till 2000! Och många har ju lagt ner massor av tusen kronor på sin motor och bil och då vill man ha en tändkasset som fungerar perfekt.
    En med rätt tändspänning, tändenergi, rätt kallibrerad elektronik för joniseringsmätningen för att inte äventyra hela motorn. Alla åker ju inte runt i skruttiga 5000kr bilar.

    M.V.H.
    Men de som har dessa bilar som har lagt ner massor med pengar springer väl inte heller på biltema och köper alla dessa delar?

    Större delen av de bilar som brukar röda kassetten är ju i olika stadier av upprostning och då är man kanske inte intresserad av att köpa jättedyra prylar till den utan köpa billiga grejer som håller ett tag, troligen längre än bilen i sig.

    Det står ju fritt fram för vem som att välja att inte köpa, det är ju toppenbra att det finns billiga allternativ till oss andra som inte vill lägga halva bilens värde på en ny tändkasett.

    Den lilla kattegori du pratar om kommer troligen inte handla sina delar på biltema ändå.

    Kan ju inte se varför det är ett problem för att en liten klick personer har lagt massa pengar på sin motor och har en fin bil, det är ju bara för dem att åka till Saab och köpa sin kasett.
    Valet är ju faktiskt fritt?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #52
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Pumba--->

    Såklart finns det ju bilar emellan dessa och 5000kr bilar som och som folk inte vill riskera.
    Tändsystemet är ju bland det viktigaste på hela bilen om man ska undvika motorstopp, ngt sm tom inte är ovanligt med original.
    Jag tycker inte att ditt resonemang håller över huvud taget. Jag köper hellre en begagnad för 500-1000kr än en kinakasett från Biltema.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  13. #53
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Köpa begagnat av privatperson 30 mil bort.... usch vad jobbigt.
    Köpa på hemmaort, lite lättare.... men usch vad jobbigt om det visar sig att den begagnade tändkassetten är behäftad med fel, som gör att motorn spikar sönder.
    Klarar man av att tillverka en tändkasset så gör man väl det "all in" dvs med exakt samma parametrar som original kassetten?

    För övrigt snittar 9000 o 900 just nu ca: 10000:- på blocket, ca: 1100 bilar totalt.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  14. #54
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Pumba--->

    Såklart finns det ju bilar emellan dessa och 5000kr bilar som och som folk inte vill riskera.
    Tändsystemet är ju bland det viktigaste på hela bilen om man ska undvika motorstopp, ngt sm tom inte är ovanligt med original.
    Jag tycker inte att ditt resonemang håller över huvud taget. Jag köper hellre en begagnad för 500-1000kr än en kinakasett från Biltema.

    M.V.H.

    Beg kasetter är ju toppenbra, jag har köpt 2st här på forumet och ingen av dessa har fungerat någon längre tid, den ena funkade inte alls typ, bilen gick som skit.
    Då köper jag hellre en ny på biltema med 1 års garanti än att chansa att köpa den av någon privatperson som har bytt sin, varifrån kommer alla beg tändkasetter om det inte är så att folk får problem, byter sin och sen kränger den gamla.

    Som Lamer säger, snittpriset är 10 000kr på aktuella bilar, då kan iaf jag tycka att det är tämligen dyrt att köpa en ny kasett för ~2400kr om man har en bil med det värdet.
    Jag har inte stött på några större problem med de saker jag köpt på biltema hittils, ingen har ju bevisat att denna TK är skit, gissningsvis så gör ju biltema kontroller av sina nya grejer innan man tar in dem, annars riskerar dem ju massor av reklamationer, vilket kostar en frukstansvärt massa pengar.
    Deras kina-turbos funkar ju ypperligt, så vad säger att dessa inte gör det, var ju EXAKT samma snack där när de kom, biltema-skit, vilket det senare har visat sig inte alls varit så dumt.

    Om det nu finns folk som inte vill riskera sina bilar så är det väl bara att köpa kasetten på Saab, de blir ju knappast drabbade per automatik av att biltema säljer kasetter för halva priset, det är ju valfritt att köpa den, kan fortfarande inte se problemet, det är ju bara att låta bli?

    Bara för det finns billiga kina-däck att köpa på nätet så ställer det ju per automatik inte till problem för folk som vill köpa andra däck , det är ju bara att välja det man vill ha istället, ingen är ju tvingad att köpa nått.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #55
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 461

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Klarar man av att tillverka en tändkasset så gör man väl det "all in" dvs med exakt samma parametrar som original kassetten?
    Nej...

    Jag har sett en del annan kinakopierad elektronik och det man går in "all in" på är att optimera vinsten. Att tillverka billiga produkter för att det gör människor glada och göra samhället praktiskt finns inte på kartan.

    Problemet är en flerstegsraket. Först när varan ska kopieras så räcker det inte att skriva isär den och stjäla mönsterkortlayout och rita ett elchema. Man måste ha grundläggande kunskaper hur produkten är tänkt att fungera. Annars är risken överhängande att den inte heller beter sig som tänkt. När man inte vet hur den ska beté sig, så märker man inte om den inte fungerar som tänkt heller och släpper ut den som produkt. De som sedan har produktion har sedan ingen koll och märker i bästa fall om pridukterna blir röda i stället för gröna.

    Vidare så är det så att det finns olika komponenter som gör samma sak men kostar olika mycket. T.ex. är en viss typ av kondensator långt mycket driftsäker och har längre livslängd. Till ett pris så klart. Sedan har även samma typer av komponenter olika specifikationer. T.ex. om de är 75, 90 eller 130graders komponenter. De är klassade olika vad det gäller stabilitet och åldrande. T.ex. en elektrolytkondensator har en kapacitans och en max spänning, men de är olika om de är låginduktiva och vilka rippelströmmar de tål. Har man inte designat nåt själv vet man inte vad som är nyckelvärden.

    När komponenter och alla delar köps in så väger priset tungt och självklart så har även de tillverkarna sina kvaliteer..

    Att tro att bara för någon kopierat en produkt och den säljs och bilen startar med den så är det ok, tycker jag är blåögt. Vi lever väl skyddade i det här landet. Man tror att alla är genomärliga och att det inte finns någon baktanke. Sen finns ju ett års garanti, och i värsta fall får man väll gå till konsumentvägledaren och klaga. Jag skriver gå, eftersom följdskador inte omfattas av garanti. Är bilen dessutom inte original kan Kineserna kosta på sig ett gapflabb om man kräver ersättning med...

    Jag har sett en hel del kopierad elektronik och det är attans så synd att inte elektronik smakar, eller ström syns. För skulle man fuskbygga hus eller fusktillverka mat på samma sätt som de fuskar med elprylar så skulle folk häpna.

    Tyvärr är det inte bara kopierad elektronik som är drabbad. När stora kedjor som säljer hemelektronik beställer sina varor i Asien får de specificera vilken kvalisort och dimensionering de vill ha på produkterna. Min Samsunt TV köpt på Dustin höll 2 år och 2 månader... Elektrolytkondingarna i den switchade nätdelen var underdimensionerade. De körde maxspänning på dem och de tålde inte rippelströmmarna, så de hade svullnat upp som gravida surströmmingsburkar.. De var inte heller på 130grader... Bytte mot rätt grejer och nu har det gått i över två år...

    Nej när det gäller elektronik, räkna med att ni får vad ni betalar för...

  16. #56
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 461

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    ingen är ju tvingad att köpa nått.
    Problemet är väl att det snackas om produkterna och det lurar oskyldiga och okunniga att handla. På sikt kan ju även den seriösa marknaden drabbas. Jag bävar för om man bara kan köpa SAAB-delar på Biltema framöver...

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    ingen är ju tvingad att köpa nått.
    Problemet är väl att det snackas om produkterna och det lurar oskyldiga och okunniga att handla. På sikt kan ju även den seriösa marknaden drabbas. Jag bävar för om man bara kan köpa SAAB-delar på Biltema framöver...
    Skulle nog säga att dem som köper en sånn del själva inte är allt för okunniga, men däremot så lär de säkert se til priset på varan.
    De som är okunniga lämnar sin bil på verkstad när TK ger upp, de går inte ut och byter denna själv.

    Sen rör det sig om mycket gamla bilar, skulle kunna hålla med dig mer om det var delar till splitter nya bilar som folk kunde köpa där.

    Sen så har ju inte ens någon sett kasetten för att säga vad det rör sig om för grejer, den kan ju faktiskt fungera mycket bra.
    Köpa en beg kasett är klart värre, jag fick gå och köpa ny efter mina 2 beg köp här på forumet, det blev ganska mycket dyrare än att bara köpa en ny från början.
    Hade ajg köpt på biltema hade jag ju även haft garanti på den där, lika väl som jag nu fick det hos mekonomen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  18. #58
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 461

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av SAAB90

    Problemet är väl att det snackas om produkterna och det lurar oskyldiga och okunniga att handla. På sikt kan ju även den seriösa marknaden drabbas. Jag bävar för om man bara kan köpa SAAB-delar på Biltema framöver...
    Skulle nog säga att dem som köper en sånn del själva inte är allt för okunniga, men däremot så lär de säkert se til priset på varan.
    De som är okunniga lämnar sin bil på verkstad när TK ger upp, de går inte ut och byter denna själv.

    Sen rör det sig om mycket gamla bilar, skulle kunna hålla med dig mer om det var delar till splitter nya bilar som folk kunde köpa där.

    Sen så har ju inte ens någon sett kasetten för att säga vad det rör sig om för grejer, den kan ju faktiskt fungera mycket bra.
    Köpa en beg kasett är klart värre, jag fick gå och köpa ny efter mina 2 beg köp här på forumet, det blev ganska mycket dyrare än att bara köpa en ny från början.
    Hade ajg köpt på biltema hade jag ju även haft garanti på den där, lika väl som jag nu fick det hos mekonomen.
    Skulle snarare påstå att det finns rätt så gott om "förstör det självare" på Biltema. Vet inte hur många söndermckade fordon, gräsklippare, moppar och annat med runddragna muttrar, avdragna pinbultar o.s.v. jag sett. Och allt som finns på Biltema tror de att de behärskar. De blir att i från elektriker till akrobater och buktalare bara prylarna finns på Biltema.

    Jag har sett nog med elektronik för att säga säkert att det inte sitter några RIFA.kondingar i dem i alla fall. Elektronik är en lycksökares marknad och saknar man kunskap och insikt så blir allt så enkelt. Endera fungerar det eller så fungerar det inte. Fungerar det så är det samma som allt annat som fungerar... Det finns inga smidda komponenter, Alla komponenter är kungskobror och x-flow. Alla är 3" och sport. Det skickar tillverkaren med för han är så snäll...

    Garanti är bra, om man inte får följdfel. Det kanske inte känns som nån större tröst när man står 30 mil hemifrån i 30 minusgrader. Men visst är det bra, Så bra att alla varor måste ha det enligt lag. Men jag undrar hur det blir om man kommer in till fjunpung och lillfia på Biltema och försöker förklara att laddtycket på sin trimmade ombyggda bil inte har lika stabilt laddtryck längre och att man därför vill ha en ny?

  19. #59
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481

    Re: Biltema säljer tändkasett!!

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Garanti är bra, om man inte får följdfel. Det kanske inte känns som nån större tröst när man står 30 mil hemifrån i 30 minusgrader. Men visst är det bra, Så bra att alla varor måste ha det enligt lag. Men jag undrar hur det blir om man kommer in till fjunpung och lillfia på Biltema och försöker förklara att laddtycket på sin trimmade ombyggda bil inte har lika stabilt laddtryck längre och att man därför vill ha en ny?
    Men så fick jag ju göra med min beg kasett och ett hånande Pm på forumet när man påpekade det på min beg kaset jag köpte, det var ju på inget vis bättre, biltema finns ju lite var stans, det är ju större chans att du är i närheten av ett biltema varuhus än att du är nära privatpersonen som precis blåst dig.
    DI vet ju alla att man har 2st i bilen, därav att jag klarade mig den gången.

    Hur förklarar du samma grej på Mekonomen som säljer org kasett?
    Gissningsvis får du väl på samma sätt där lämna in bilen eller dyl för att få det bekräftat, jag tror ju inte varken Mekonomen eller Saab går med på ett byte bara för du klagar över att laddtrycket inte är bra.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #60
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113

    Biltema säljer tändkasett!!

    SÅÅÅåÅåÅå! Vem går och köper en biltema tändkassett och skruvar isär den samt en original och jämför?
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

Liknande ämnen

  1. Tändkasett!
    Av siberian74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 19:08
  2. Tändkasett T7.
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 15:02
  3. Tändkasett
    Av H20 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 21:08
  4. Biltema säljer turboaggregat
    Av _ahlis_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 11:59
  5. Tändkasett 9-5
    Av stce i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 07:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •