Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Hatar dom som ljuger

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Övik/Skorped
    Inlägg
    179

    Hatar dom som ljuger

    Skulle till stockholm i kväll och köpa en 9-5 aero..
    I går när jag pratade med säljaren så skull han hålla kvar det tills i kväll
    men jag tänkte att det är lika bra att ringa innan jag far för det är ca 55mil att åk men då hade han sålt den.. så om nån vet om nån fin 9-5 aero med pilotpkt hör av dig

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    snacka om taskigt ,jag skulle bli så förbannad.

    Men det var ju tur att du ringde när du var hemma ,så att du inte redan hunnit åka ner till Stockholm och ringt strax utanför stan, en trip på 110 mil och utan aero skulle inte va så skoj.

    Men han som ägde aeron är inte så speciellt ärlig,du kan ju ha ringt och sagt att du åker nu t ex kl 09:00 i morse-han säger ,ja du kom ner jag håller den åt dig och sålt den endå.

    FY faan säger jag bara.


    Bättre lycka nästa gång
    Medlems Nr :4325
    SAAB 9-5 AERO 2001

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    447
    Irriterande. Jag åkte en gång från sundsvall till stockholm/solna för att kolla på en bil. Ingen hade rökt i bilen sa han och den var i bra skick lovade han....jo hejsan...när han svängde in på parkeringen så kasta han fimpen genom rutan och bilen såg ut som skit. Det vart ingen affär, inte ens en provtur utan jag svor lite för mig själv, undrade vad han klassade som fint skick på en bil(fick inget svar) sen for jag därifrån och lämnade kvar en galen zigenare på parkeringen som svor åt mig och kallade MIG för opålitlig???

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Se det såhär; vilken j-vla tur att du ringde innan du stack?
    (Hade nog inte kunnat behärska mig om jag åkt 50 mil till tomma händer)
    mvh Johan Kullberg

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Vilken dålig stil. Han kunde väl iaf ringt och sagt att den var såld...irriterande!


    Mvh

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    när det gäller feta pengar som t ex när man säljer dyrare bil så är det fan den som kommer med cashen först som får det. Jag har blivit "lurad" lika många gånger av de som säger att de ska komma och aldrig dyker upp. Snackar vi 100k+ så är det den som står utanför dörren med stålarna i näven som får nycklarna. Sen om han lovade att hålla den och inte sälja till ngn annan.....ja då är det lite fel. Tycker ändå att det är en självklarhet o ringa strax innan man åker iväg för att dubbelchecka.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Hej!

    Ja du har (kanske EDIT: ser du har) hittat din Aero men tycker de har gått ner lite i pris nu:

    http://www.blocket.se/view/4911770.htm? ... c=1&city=0

    http://www.blocket.se/view/5115836.htm? ... c=1&city=0

    http://www.blocket.se/view/4801293.htm? ... c=1&city=0

    http://www.blocket.se/view/5172094.htm? ... c=1&city=0

    http://www.blocket.se/view/5161891.htm? ... c=1&city=0

    http://www.blocket.se/view/5051390.htm? ... c=1&city=0

    såg en -02 kombi Aero körd 15.000 mil för 139.000 kr men den tycks va såld nu...

    PS. Tänk positivt! Bilen du skulle och kolla på börjar säkert strula för nuvarande ägare samt kanske den hade en massa småfel, krockad...

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 122
    Tröttsamt sånt jävla folk är. Har råkat ut för det flera gånger. Fattar inte att det är så svårt att hålla det man säger eller låta bli att lova något alls. Så svårt är det inte, säljer man bilen muntligt, så får man väl ta smällen även om någon nu bjuder en tusenlapp mer eller två mer, viket säkert är orsaken många gånger.

    Oärligt folk finns det gott om och ärligt folk blir det bara färre och färre av

    mvh

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Citat Ursprungligen postat av Redbull

    Oärligt folk finns det gott om och ärligt folk blir det bara färre och färre av

    mvh
    Mmm.. håller med!
    Själv har jag köpt en krockad Bmw och säkert med skruvade mil
    Blev lurad rakt upp i trädtopparna...
    Fan att man är så ivrig! Och inte kolla efter bättre...
    Och gick inte att diskutera med säljaren...
    Faaan att jag sålde Saaben

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    En polare var nästan nere i Malmö när säljaren ringde och sa att han precis sålt bilen.
    Kul att ha åkt från STHLM då...
    Den killen hade också lovat att hålla bilen.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 069
    Tror ni att jag var lite skakis då jag och en polare flög från Luleå till sthlm för att hoppa på ett tåg till karlstad och hämta min nuvarande Aero. För när jag ringde till förra ägaren på Arlanda så svarade ingen fast jag ringde flera gånger

    Som tur var ringde han upp nån minut efter det och sa att han var ute på landet där det var kass sändning

    Han var då hur trevlig som helst som tur var ALLT han berättade i telefonen stämde på bilen när jag kom ner och jag hade bara sett en kass bild på bilen så jag litade ju på hans ord. Det är sådana man vill ah att göra med.. Han är lätt den bästa jag gjort affärer med... Kan inte gnälla på nåt...

    Tråkigt att höra att bilen inte var ett bra köp..

    mvh Isak

  12. #12
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637
    Citat Ursprungligen postat av Moribound
    Tror ni att jag var lite skakis då jag och en polare flög från Luleå till sthlm för att hoppa på ett tåg till karlstad och hämta min nuvarande Aero. För när jag ringde till förra ägaren på Arlanda så svarade ingen fast jag ringde flera gånger

    Som tur var ringde han upp nån minut efter det och sa att han var ute på landet där det var kass sändning

    Han var då hur trevlig som helst som tur var ALLT han berättade i telefonen stämde på bilen när jag kom ner och jag hade bara sett en kass bild på bilen så jag litade ju på hans ord. Det är sådana man vill ah att göra med.. Han är lätt den bästa jag gjort affärer med... Kan inte gnälla på nåt...

    Tråkigt att höra att bilen inte var ett bra köp..

    mvh Isak
    Jävligt KUL att läsa om någon som har gjort en trevlig affär på det här sättet. Själv är man ju student nu för tiden sedan ett par år tillbaka, så det finns ju inte en cent att hämta någonstans. Men innan jag började plugga så var jag ner till Trelleborg med en kompis för att köpa en bil. Ringde innan jag åkte klockan halv sex på morgonen. Allt var lungt. Letar mig fram till rätt adress men ser ingen bil. DEN VAR SÅLD. Men, säljaren sa att han kände sig ganska dum och så där, han bjöd in mig och polaren på en ordentlig frukost och när vi skulle åka fick jag tolvhundra spänn i soppaersättning som lite plåster på såren. Han var jäkligt trevlig men liiite klantig som sålde medans jag var på väg...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  13. #13
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Jag råkade ut för en säljare som efter att bilen provkörts plötsligt ville ha MER för den bara för att många var intresserade. Visserligen ville han ha 7500 istället för 6500 (som han ville ha enligt annonsen). Vårat svar var att så gör man fan inte, och vi köpte aldrig bilen. Hade nog gjort det annars.
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  14. #14
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Jag hade en motor på gång för ett tag sedan. Ringde till säljaren och pratade med honom. Sa att jag skulle fixa fram pengar och om det "hände något" skulle han ringa till mig. Fixade fram pengar på ett par dagar och ringer honom igen. -"Den motorn sålde jag igår." får jag som svar. FAN vad glad man blir...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    899
    jag skulle aldrig hålla något utan handpenning eller betalning i förskott, tråkigt är det, men annars blir man själv drabbad när man plötsligt inte har någon köpare
    Kör ingen egen Saab längre men hjälper till att hålla en 9-3 1,8t Cabriolet -06 och 9-3 SportCombi 2,0t -06 igång

  16. #16
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av weeeman
    jag skulle aldrig hålla något utan handpenning eller betalning i förskott, tråkigt är det, men annars blir man själv drabbad när man plötsligt inte har någon köpare
    Jo men jag bad honom ringa mig om det dök upp annan köpare så skulle jag fixat en handpenning åt honom. Men han framförde inget krav på det heller...

    Nåja, nu fick jag köpt fyra nya fälgar istället...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

Liknande ämnen

  1. Hatar Itune!! Eller gör jag det?
    Av eddyolsson i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 20:51
  2. Fy f,,,n va jag hatar svensksålda bilar
    Av Stranna i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 09:52
  3. HATAR försäkringsbolag...
    Av MrTurbo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 03:17
  4. Verkstäder som ljuger och mörkar...
    Av jena i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 04:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •