Visa resultat för omröstning: Vågar man köpa kina-stereo?

Antal röster
40. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja, måste våga för att vinna!

    28 70,00%
  • Nej, det måste stå ett känt märke på en bilstereo!

    12 30,00%
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 61

Ämne: Bilstereo från Kina, vågar man?

  1. #1

    Bilstereo från Kina, vågar man?

    Min AS2 har pajat ihop. Vår son tyckte att ett halsband av metall var bra att stoppa in genom kasettluckan när vi inte såg... *POFF*, och stort rökmoln blev summan av detta.

    Detta har gett mig huvudbry. Vet inte vad jag ska köpa, vill inte lägga ner en förmögenhet. Valet nu står mellan denna:



    http://www.jvc.se/product.php?id=KW-XR811E&catid=100055

    Eller



    http://www.china-direct-buy.com/v/4/...p_RDS_usb.html

    Uppdatering: Hittade just samma Kina stereo från ett företag som verkar seriöst. Lite dyrare, men men får då två års garanti, en supportavdelning, samt att man köper den från England. Skulle det vara trassel så skickar man den på garantiärende till England. Detta kan vara värt ca 500:- Extra? Här är den:
    http://www.erisin.com/erisin-es982t-...tml?cPath=4_20

    JVCn kommer att landa på typ 2500:- inkl rattadapter o s v...

    Kina stereon kommer landa på typ 2000:- inkl allt.

    Hur skulle ni gjort? Jag tänker använda bilens AS2 steg med omvandlare från obalanserat till balanserat. Chansa på okänt Kina tillverkat, eller känt (JVC) som också förmodlingen är Kina-tillverkat. Vore ballt att få DVD, TV, Nav etc så billigt, så kan man så småningom dra bak skärmar till ungarna sen, men vågar man?

    Vad jag läst i forum runt om, ska man inte ha en massa fällbara displayer osv från kina, då mekaniken ger upp förr eller senare, denna modellen har ju dock fast display i alla fall.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  2. #2

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    TV kan du nog glömma. Hur stor sannolikhet är det att denna kinesiska pryl klarar våra digitala sändare?

    Har den navigationskartor som täcker Sverige?

    Vilken region är det på DVD-spelaren?

    Dessutom, kan man lita på en bilstereo som har en tydligt märkt reset-knapp på framsidan?
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    TV kan du nog glömma. Hur stor sannolikhet är det att denna kinesiska pryl klarar våra digitala sändare?
    -Dvb-t, så det bör funka

    Har den navigationskartor som täcker Sverige?
    -tomtom och iGo kartor fungerar, vet inte om det ingår några

    Vilken region är det på DVD-spelaren?
    -Multi

    Dessutom, kan man lita på en bilstereo som har en tydligt märkt reset-knapp på framsidan?
    -Haha ja det kan man ju fråga sig?!
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Jag gissar på att du inte kommer att bli nöjd. Dom är inte _riktigt_ där ännu.

    Se viewtopic.php?f=6&t=306529

  5. #5

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Citat Ursprungligen postat av torake
    Jag gissar på att du inte kommer att bli nöjd. Dom är inte _riktigt_ där ännu.

    Se viewtopic.php?f=6&t=306529
    Låter oroväckande, men i den tråden är det ju just den motordrivna skärmen som det verkar vara problem med. Denna jag tittar på saknar rörliga delar. Sedan jag hittat min tilltänkta Kina-stereo med två års garanti från England, vilket känns mycket tryggare. Kanske är jag naiv.

    Såg även att det kommit från samma Kina-märke, Erisin, stereos med DVB-T Mpeg 4 kort i, det hade vart grymt! Men det är tyvärr bara modellen med motordriven skärm som har detta, så jag får klara mig med Mpeg 2. Hoppas att de fria boxer kanalerna kommer att fortsätta sändas på Mpeg 2 ett antal år till. Tror inte heller att modellen med 7" motordriven skärm skulle se bra ut i en 9-5:a.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    All beror ju på vad man har för krav...

    Ska du ha skärmar till ungarna sen så är nog inte detta sämre än när man köper de där billiga paketen med skärmar osv

    Problemet som jag upplever med Kina är att kvaliten är väldigt ojämn, jag handlar en hel del grejer på Ebay, en del saker är toppenbra från kina, ingen skillnad mot det som finns i butikerna här hemma, vissa saker är helt skrämmande dåliga.

    2 exempel:
    1: köpte nya handkontroller till mitt N64, 40kr/st inklusive frakt från kina, funkar super, kanonfina i materialet och krånglar inget.
    2: köpte en "videoväxel" för att kunna ha 4st enheter till ett scartuttag, passformen var så kass att hålen i plasthöljet inte ens sitter för kontakterna, så vissa ser jag bara halva kontakten, andra är det bara hål rakt in och inget innanför, funkar dock om man tar bort plasthöljet och kör med innanmätet.

    Samma säljare och enligt honom samma tillverkare, problemet med detta är att båda annonserna ser kanonfina ut med varor som ser uta tt vara kanon, ena lever upp till bilderna, andra är bara skräp.

    Finns tusentals sånna där på ebay med olika namn och priser..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    ...Problemet som jag upplever med Kina är att kvaliten är väldigt ojämn, jag handlar en hel del grejer på Ebay, en del saker är toppenbra från kina, ingen skillnad mot det som finns i butikerna här hemma, vissa saker är helt skrämmande dåliga...
    Hmm, kanske därför http://www.erisin.com inte har öppet köp; då skulle kanske väldigt många returnera och köpa nya tills man har ett bra ex. Om kvalitén är ojämn menar jag.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Citat Ursprungligen postat av Vispen74
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    ...Problemet som jag upplever med Kina är att kvaliten är väldigt ojämn, jag handlar en hel del grejer på Ebay, en del saker är toppenbra från kina, ingen skillnad mot det som finns i butikerna här hemma, vissa saker är helt skrämmande dåliga...
    Hmm, kanske därför http://www.erisin.com inte har öppet köp; då skulle kanske väldigt många returnera och köpa nya tills man har ett bra ex. Om kvalitén är ojämn menar jag.
    Nja det är väl inte ojämn innom samma model jag menar, men du kan kolla på 2 nästan likvärdiga produkter och den ena är rena skiten när den kommer hem medans den andra är helt ok, trots att bilder osv visar kanongrejer.

    Att de inte har öppet köpt beror nog snarare på att det är just kina grejer, man köper det en gång och ångrar sig i 75% av fallen, inget man köper 2 gånger typ, skulle de ha öppet köp skulle var och varannan lämna tillbaka.

    Kolla på tex ebay så hittar du tusentals liknande sånna här apparater.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #9

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Hade en såndär kina-stereo i min förra bil, den höll på att göra mig komplett galen! Vissa funktioner som man tar för givet fanns inte. Helt ologiska menyer och det bästa av allt, engelskaöversättningarna var helt bedrägliga och gick man tillräckligt långt in i menyerna så blev det kinesiska!

    Hade kunnat tänka mig köpa öl och hälla ut den för dem pengarna istället

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Köp inget sånt där billigt Kinaskräp, brukar vara kass bild och byggkvalité, sega menyer (som dessutom inte är riktigt logiska...) och så låter dom inte alltför bra heller. Kolla efter nån begagnad Pioneer istället om du vill ha med skärm, finns en del lite äldre för skapliga pengar.

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    jag hade inte vågat... om du inte vill ha en enkeldin spelare med ett extra förvaringsfack så tycker jag du ska köra på någon dubbeldin från någon välkänd tillverkare
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Jag köpte en på ebay för något halvår sen men ljudet i den va riktigt dåligt fanns nog inget filter till den alls hur man än försökte ställa in den så lät det dåligt så jag gav den till tjejens morbror så nu har han den som GPS i lastbilen vilket den faktiskt funkar bra som
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  13. #13

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Ojoj!

    Trots all skepsis så beställer jag ändå den senare från England. Ska bli väldigt spännande! Efter inläggen i tråden så har jag dock skruvat ner förväntningarna. Återkommer med ett omdömme om någon vecka eler två när jag installerat den



    Så blir det back-kamera och LCD skärmar till baksätet på ebay sedan.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Bilstereo från Kina, vågar man?

    Spännande, hoppas du blir nöjd

  15. #15

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Ja, nog är jag spänd inför detta allt

    Fast nu blev det försenat, för i lite mailväxling med Erisin så framkom det nu att jag kan få ett DVB-T MPEG4 kort i stereon för 20$ extra. Sedan såg jag att den var Windows CE 5.0, så nu väntar jag på svar om man kan få samma konfiguration i med Windows CE 6.0. Inte för jag vet skillnaderna, men det känns bättre med en senare Windows version i burken...

    Uppdaterar hur det går.

    Uppdatering: Grejerna beställda, landade på USD 355$ inkl allt (SEK 2321kr drogs från kontot). Blev tvungen att beställa direkt från Erisin i Kina för att få den custom-made med WinCe 6.0, snabbare CPU, dubbelt RAM-minne samt DVB-T Mpeg4.
    Så nu kan man väl ge sig på att det tillkommer tull och moms också.

    Kollade youtube klipp på WinCE 5 enheter samt WinCE 6 enheter, och de med WinCE 5 verkade väldigt sega i menyerna. Det vill jag inte ha.

    Så, nu är det äntligen spännande igen
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  16. #16

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    I dag var mitt specialbeställda ex av Erisin ES982T med tillagd DVB-t MPEG4 avkodning klart och skickades med post från Kina. Har fått ett typ av kolli-nummer som jag kan spåra den med.

    Medan jag väntar på huvudenheten har jag passat på att beställa back-kamera samt en förstärkt DVB-T antenn, så det mesta finns på plats när den kommer.

    För några dagar sedan trillade min adapter från RCA > ISO ner i brevlådan också. Denna skall enligt diverse forum vara en lösning på att sammankoppla en obalanserad huvudenhet med ett balanserat slutsteg. Hoppas det funkar. Edit: Det funkar kanon!

    Det enda jag klurar på nu är om jag kommer att behöva en 2DIN monteringsram, eller om original funkar. Då jag inte hittat någon till låg penning, väntar jag och testar när jag har stereon i handen.
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  17. #17

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Back-kamera, check!
    DVB-T antenn, check!

    och nu huvudenheten:
    15 sep kl 09:03 Malmö, Sorterad
    15 sep kl 09:01 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen

    Hoppas jag får huvudenheten i morgon
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    628

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Måste säga att detta kommer bli väldigt spännande! Hoppas att allt går smärtfritt för dig nu med montering

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Monteringsram kommer du garanterat att behöva, annars kommer du få en glipa mellan stereon och övriga panelen. Det är verkligen helt galna priser på dessa!!!
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  20. #20

    Re: Bilstereo från Kina, vågar man?

    Usch då, jag var rädd för det, då jag sett att det är dyrt med ram.

    Något tips på inköpsställe?
    _________________________
    SAAB 9-5 SC Vector 2,3t 2004

Liknande ämnen

  1. Tech2-emulator till pc från Kina, någon som provat?
    Av PeterNacka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 01:00
  2. Import av bilstereo från USA?
    Av LjudTomten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 20:03
  3. Länk med turbos, IC:s m.m från tillverkare i Kina, kvalitet?
    Av Frogfoot i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 01:32
  4. Nya Intercoolern från kina (Bild)
    Av Sonesson i forum Allmänt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 17:29
  5. Vågar man köpa en 900 från -95, 6000mil och steg 3 från SQR?
    Av wretan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-10, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •