Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Trimm av 900 2,0T

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    216

    Trimm av 900 2,0T

    Hej!

    Är rätt ny här. Va och skaffade mig en saab 900 2,0t förra veckan
    Det är en 96:a men motorn är bytt till en från 97.

    De som är gjort på motorn nu är 3" från turbon. öppetfilter.

    Skulle vilja ha några tips på nått trimm som är prisvärt att satsa på.


    /Jossa

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 858
    Hej.

    Jag skulle börja med att plocka bort det öppna luftfiltret och göra så här istället:





    Använd ett typ basreflexrör, totaltkostnad inkl silicon ca 100 kr.


    Sen skulle jag kontakta typ www.nordicuhr.se och kolla in deras steg 1-3 och investera i ett sådant.


    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  3. #3

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 874
    Medlem#
    891
    Byt ICn till X-flow eller större
    innan du bytar till trimprogram

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 295
    Citat Ursprungligen postat av Olof
    Byt ICn till X-flow eller större
    innan du bytar till trimprogram
    skadar ju inte, men är inte heller alls nödvändigt, skulle gjort som förste talare sa, kontaktat "rätt" firma o köpt ett nytt program
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    216
    Men hur mycket klarar orginalturbon av innan man måste byta den?

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 715
    Citat Ursprungligen postat av Jossa
    Men hur mycket klarar orginalturbon av innan man måste byta den?
    Beror helt och hållet på resterande hårdvara. Men min originalturbo
    höll iaf upp till 270-280hk.
    Dock inga bänkade hk.


    Mvh

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 858
    Och innan man ens tänker tanken att byta turbo bör man uppgradera IC(som vilket borde uppgraderas vilket som), spridare, koppling.

    Vad har du för effektmål, så blir det lättare, eller kanske är bättre och säga budget?

    MVh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    216
    Ha vell tängt komma så billigt undan som möjligt, så blire lite mer riälare i vinter.

    Men ca 260hk hade jag vell tänkt mig.

    Tacksam för alla svar.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    216
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Hej.

    Jag skulle börja med att plocka bort det öppna luftfiltret och göra så här istället:





    Använd ett typ basreflexrör, totaltkostnad inkl silicon ca 100 kr.


    Sen skulle jag kontakta typ www.nordicuhr.se och kolla in deras steg 1-3 och investera i ett sådant.


    Mvh Tomas.


    Är det bättre att göra på de sättet än att ha öppet?

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 715
    Öppet filter brukar/kan ha motsatt effekt. Detta kan man förhindra genom att borra burken och på så sätt få lite bättre flöde.


    Mvh

  12. #12

Liknande ämnen

  1. trimm 900 t8
    Av Svart CD i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 11:16
  2. APC's trimm funktion!
    Av shaggen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 20:32
  3. Uppgradera trimm!
    Av SirMacke i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 09:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •