Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Motortvättfråga stereokod..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    481

    Motortvättfråga stereokod..

    Har (väldigt behövande)fått min motor tvättad och nu lyser check enginelampan..Bilen går som den ska så det är förhoppningsvis ingen fara med motorn..Bara att nolla då och det har jag förstått att man kopplar bort batteriet dvs norsk reset..

    Frågan jag har är då är stereon kodad.?Hittar ingen uppskriven kod nånstans och vill inte riskera att den inte går igång igen..
    Kör en 9-5 2.0t-03 Vector

    http://www.garaget.org/?car=259074

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681

    Re: Motortvättfråga stereokod..

    Läs ut felkoden för säkerhetsskull om du inte gjort det, tycker iaf jag.

    Du behöver ingen kod, stereon kommunicerar med TWICE/DICE och vet den vägen ifall det är rätt bil den sitter i. Funkade utmärkt på min 9-5:a.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  3. #3

    Re: Motortvättfråga stereokod..

    Varför krångla till det och öppna huven? Dra säkring nr. 17 i stället.
    Signaturlös

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    45

    Re: Motortvättfråga stereokod..

    jag håller med Frippe, dra säkring nr. 17.
    "Engine management"

    Vänta några minuter så har den check engine slocknat och förhoppningsvis så tänds den inte igen. Och gör den det så borde du felsöka.
    Men jag kan rekommendera dig att OHM mäta alla givare först innan du lämnar in den.
    OHM mätaren ska ge utslag, då e givaren OK. Detta funkar iaf på givare med två-stift.

    Jag drog säkring 17 när jag hade åtgärdat min check engine, i det fallet var de tempgivare insug (sitter rakt fram under huven på aluminium röret).

    Och jag hade inga problem efteråt, motor gick som den skulle och stereo och allt var bra. Behövde inte ens ställa in klockan.
    Saab 9-5 2.0t årsmodell:1998

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    481

    Re: Motortvättfråga stereokod..

    Ja nej nu är lampan släckt och den tändes inte igen..Bilen går kanon och motorn är i nyskick Stereon fungerar också men däremot var jag tvungen att ställa in klockan och datumet men man kan ju inte få allt..
    Tack för hjälpen..
    Kör en 9-5 2.0t-03 Vector

    http://www.garaget.org/?car=259074

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •