Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: elm 327?

  1. #21
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    Jag kan verifiera att man kan nolla felkoder med Torque Pro, gjorde det på en og9-3 i höstas (lambda-fel som medförde att CE-lampan lyste).
    Perfekt, alltid bra att veta om nåt skulle skita sig framöver..
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: elm 327?

    Fick hem min ELM 327 bluetooth idag. Beställde den för att nolla check lampan som 1 gång om året tänds, fel på tankurluftningsgivaren. Ett fel som nollas automatiskt efter 2-3 veckor.
    281:- betalade jag via Tradera. Den funkar kanon i både Passaten -03 och min 9-5 2.3 Bio -09.
    Checklampan hade sedan tidigare redan slocknat, men felet var kvar i ECU´n. Felkoden kom upp i Torque, där man även kunde direkt koppla upp sig för att läsa lite mer om just den felkoden. Kanonbra! Sedan var det bara att nolla loggen i ECU´n. Enkelt snabbt och smidigt.
    Kollade även om det fanns några lagrade felkoder i Saaben, men som tur var gjorde det inte det.

    Så har ni en Android telefon och ett uns intresse av din bil, så är det ett måste köp!
    http://www.tradera.com/elm327-blueto...2352_150198121 En sån här köpte jag.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Fick hem min ELM 327 bluetooth idag. Beställde den för att nolla check lampan som 1 gång om året tänds, fel på tankurluftningsgivaren. Ett fel som nollas automatiskt efter 2-3 veckor.
    281:- betalade jag via Tradera. Den funkar kanon i både Passaten -03 och min 9-5 2.3 Bio -09.
    Checklampan hade sedan tidigare redan slocknat, men felet var kvar i ECU´n. Felkoden kom upp i Torque, där man även kunde direkt koppla upp sig för att läsa lite mer om just den felkoden. Kanonbra! Sedan var det bara att nolla loggen i ECU´n. Enkelt snabbt och smidigt.
    Kollade även om det fanns några lagrade felkoder i Saaben, men som tur var gjorde det inte det.

    Så har ni en Android telefon och ett uns intresse av din bil, så är det ett måste köp!
    http://www.tradera.com/elm327-blueto...2352_150198121 En sån här köpte jag.
    Ohh det var dyrt. Jag betalade ca 100kr för min på Ebay. Finns säkert ännu billigare.

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    410

    Re: elm 327?

    Fick hem min för ett par veckor sen, betalade 80:- inklusive frakt från hongkong.
    9-5 Vector Sportcombi -2003

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    38

    Re: elm 327?

    Precis fått hem en ELM 327 bluetooth, men den vill inte alls ansluta till ECU på min 9-5 2.3t -99. Och verkar som den inte alls fungerar till någon 99-00:a av 9-5.

    Lite tråkigt. Pengar åt skogen.

    För jag antar att det inte finns något fulhack för att få det att fungera?

    Annars om någon vet en annan bluetooth obd, som fungerar med Torque, och fungerar bra med en 9-5 -99a?

    EDIT: Hittade samma som jag köpte, fast på Ebay istället: http://www.ebay.com/itm/Saab-Bluetooth- ... 547wt_1396

    Där står det att den stöder Saab 9-5 1999 med alla motoralternativ. Skumt!
    Saab 9-5 2.3t -99

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110

    elm 327?

    Har du provat att ansluta den till någon annan bil för att se om den fungerar
    Jag köpte också en från ebay men den ville inte ansluta till någon bil så jag mailade säljaren som skickade en ny som fungerade

    Mvh Bobco

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    38

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    Har du provat att ansluta den till någon annan bil för att se om den fungerar
    Jag köpte också en från ebay men den ville inte ansluta till någon bil så jag mailade säljaren som skickade en ny som fungerade

    Mvh Bobco
    Får prova det. Stod i annonsen att det är funktionsgaranti, så fungerar den inte så borde jag få en ny som sagt. Men ska se om jag kan få den att fungera i någon bil i helgen då.

    Tack för ditt svar.
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    38

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Pantern
    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    Har du provat att ansluta den till någon annan bil för att se om den fungerar
    Jag köpte också en från ebay men den ville inte ansluta till någon bil så jag mailade säljaren som skickade en ny som fungerade

    Mvh Bobco
    Får prova det. Stod i annonsen att det är funktionsgaranti, så fungerar den inte så borde jag få en ny som sagt. Men ska se om jag kan få den att fungera i någon bil i helgen då.

    Tack för ditt svar.
    Den fungerade prima på min fars BMW 320 -11. Så borde vara att den inte fungerar alls med min Saab då, lite synd.
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110

    Re: elm 327?

    vilket program kör du till elm 327an
    Det kan behövas lite inställningar i programet för att få den att fungera det fick jag göra i pro scan

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    38

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    vilket program kör du till elm 327an
    Det kan behövas lite inställningar i programet för att få den att fungera det fick jag göra i pro scan
    Torque i mobilen, finns dock fler program på Android market så kanske ska prova fler. Eller helt enkelt köra med laptop/windows och prova.
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    110

    elm 327?

    Ok jag har ingen erfarenhet av torque men i pro Scan fick jag prova mig fram i dom olika protokollen och övriga inställningar innan jag fick den att fungera

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    38

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    Ok jag har ingen erfarenhet av torque men i pro Scan fick jag prova mig fram i dom olika protokollen och övriga inställningar innan jag fick den att fungera
    Du vet inte vilket protokoll det är som Saab 9-5 använder? Finns inställningar här med, men vet ju inte vilket protokoll det är som används.
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    222

    Re: elm 327?

    Citat Ursprungligen postat av Pantern
    Citat Ursprungligen postat av Bobco
    Ok jag har ingen erfarenhet av torque men i pro Scan fick jag prova mig fram i dom olika protokollen och övriga inställningar innan jag fick den att fungera
    Du vet inte vilket protokoll det är som Saab 9-5 använder? Finns inställningar här med, men vet ju inte vilket protokoll det är som används.
    ISO 9141-2
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Bara (Utanför malmö)
    Inlägg
    105

    Re: elm 327?

    Har också en 327. Har kört det via mobilen med Tourqe Pro. Någon som kört laptop med bluetooth 327an? Vilket program använder ni?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •