Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Endast grundladd 9000 Aero -95

  1. #1

    Endast grundladd 9000 Aero -95

    Hej har sökt och sökt men verkar inte som om jag hittar felet på bilen. enligt den graderade mätaren så laddar den som max ca 0.40 +/- 0,05. alltså endast grundladd samt att den inte går ner på vakuum sidan(laddmätare) vid tomgång samt motorbroms. har kollat slangar och kommit fram till att dom verkar sitta som dom skall samt inte är frasiga. vid gaspådrag så låter dumpen ganska högt även vid lite gas. den liksom dumpar för ingenting? (kvittrar) magnetventilen har jag varit inne på oxå, för när man sätter på tändningen så surrar den liksom. kanske skall vara så? farthållare samt bromsljus fungerar som det ska. men hittade en slags ventil som sitter på höger framskärm framifrån sett som enligt saab kallas för kontrollventil, den skall tydligen ha med MV att göra, har dock aldrig tidigare sett en sådan. kan den kanske fela? hur ter sig en AV som är kass samt MV? kanske skall prova att byta båda? hade iaf vart gött om nån kanske kunde förklara hur dom ter sig när dom e trasiga. tack på förhand Mvh Kim

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    157

    Re: 9000 aero-95 endast grundladd.

    Dumpen är nog paj, turbon pumpar runt utan att kunna bygga tryck. Har du en original eller är de nån rallyfilijox? trycket i den lilla slangen skall normalt hålla ventilen stängd samt öppna vid gassläpp. men ljuden du beskriver visar på failure.

    Är det originalmätaren som inte visar vacuum?

  3. #3

    Re: 9000 aero-95 endast grundladd.

    Hittade felet och det var MV som va kass. fick tag på en ny samt bytte lite vakuumslangar , så nu går den som den ska igen tack iaf för hjälpen.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    157

    Re: 9000 aero-95 endast grundladd.

    Slutade dumpen att kvittra?

  5. #5

    Re: 9000 aero-95 endast grundladd.

    Det vet jag faktiskt inte. för jag hann byta till en ny innan jag fick ordning på laddet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •