Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-3 vs 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    varberg
    Inlägg
    133

    9-3 vs 9-5

    tänkte byta bil och har tittat lite på 9-3 och 9-5.

    blir det en 9-3 tänkte jag årsmodell 2008 och framåt, med tanke på faceliften.

    blir det en 9-5 så tänkte jag årsmodell 2006 och framåt, också av anledning till faceliften.


    Vad bör jag välja?

    Vågar man köpa saab nuförtiden? tänkte mest på reservdelar, men antar väl att det inte ska vara några problem vid en eventuell konkurs?!

    har ju hört mycket dåligt om 9-5orna genom åren. vad skiljer en 9-5a från 98-02 till 06-? några större förändringar motormässigt?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    287

    Re: 9-3 vs 9-5

    Vad du bör välja är väldigt subjektivit.
    Jag skulle inte valt 9-5 då den är till åren men behöver du en stor bil så är det den du skall välja då 9-3:an är väldigt trång där bak om du ska ha folk i baksätet mycket (typ familjen).
    Även bagaget på 9-3ss är inte mkt att hänga i julgranen om du skall spela golf, där är en 9-3sc kanske perfekt?!

    Om det är bensinare så skulle jag inte vara orolig oberoende av 9-3 eller 9-5 då det problem som var är åtgärdade. Personligen skulle jag inte välja en BP då de skall in med 1500 mils mellanrum, även om det är bra med oljebyten så kan man göra det själv betydligt billigare.
    Annat med BP är att om tidigare ägare kört mkt på Etanol så kan det lätt sätta igen spridarna.

    Reservdelarna - dessa modeller finns det många av så lagom när du inte vill ha den längre kan problemen komma. Värre är det nog med ng9-5

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: 9-3 vs 9-5

    Skulle du klara dig med en 9-3, eller behöver du ha en större bil?
    Vad gäller 9-5 så hittar du mycket trevligt på http://www.wallentin.be/SAAB/index.html
    /Johan

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    varberg
    Inlägg
    133

    Re: 9-3 vs 9-5

    tack för länken, där fanns mycket att läsa.

    lutar åt en 9-5 faktiskt.
    någon som vet lite om garantier? motor, rost m.m
    Om saab konkar, vad händer med garantier och sånt då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •