Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp (Fixat)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp (Fixat)

    Jag upptäckte för någon månad sen att det inte gick att styra vart luften skulle komma och testa auto+off fick då felkod 1 - 13 flap jammed nu idag skulle jag fixa det och testade auto+off igen fick då 1-14 flap loose.

    Jag tog loss allt på passagerar sidan och hittade motorn och pinnen så jag manuellt kunde styra vart luften kom.

    Jag tog bort motorn och den lilla gula armen som pinnen satt fast i och den gula armen verkar hel iaf.

    Testade även motorn och den snurrar men väldigt sakta men den kanske ska vara sån ?

    Tog även bort motorn ifrån hållaren och då snurrade den lilla kuggen snabbt.

    Men iaf satte ihop allt igen men när jag har skruvat fast motorn igen så låter den men den orkar inte röra själva armen till pinnen.

    Självklart misstänker jag motorn men den va allt annat än billig så vill gärna ha lite mer info om felkod 14 för jag vet inte ens vad det är för flap det snackas om.

    Eller om någon har koll på vad exakt som behövs göras.
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    8163

    Re: acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp

    Ev är jag ute på tun is här, men jag har fått för mig att det är likadanan motorer till de olika styrningarna av luftflödena, så då borde det gå att prova någon av de andra motorerna ohc se om det går lättare. Detta gör det även enklare att hitta en begagnad motor på skroten om man inte vill köpa en ny.
    /Johan

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp

    Jag hittade en likadan motor på bildelsbasen för 500:- plus frakt men trist om det inte är den flap loose utan något annat.

    Sen blir det väl riva andra sidan och flytta runt motorerna om det skulle bli så illa men hoppas att någon vet
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp

    Idag hittade jag en motor samt arm på skroten plockade loss den själv och sen hem och fixa.

    Jag testade den gamla motorn och den rör sig exakt som den jag hitta på skroten bara att när den sitter på plats rör den sig inte alls.

    Så jag trodde först det va något annat men testade den andra motorn och det funkade som det skulle.

    Vet inte hur det blir så men motorn verkar inte orkat dra runt pinnen.

    Sen va det ett himla meck med att få så att flödet kom på rätt plats när man tryckte på knapparna. Först kom det bara luft uppe oavsett vad man hade för inställning men nu funkar allt perfekt och inga felkoder vid auto+off

    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604

    Re: acc felkod 13 senare 14 behöver lite hjälp (Fixat)

    Precis som för mig ett tag sedan. Fick för mig att armen på motorn på något sätt inte orkade med som du säger
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med felkod 1 - 11!
    Av Aero-Martin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 20:25
  2. [LÖST] Behöver hjälp ng900- 96
    Av 900R i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 12:21
  3. Grenrörsläckage. Behöver lite hjälp.
    Av Mafnus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-21, 16:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •