Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallation?

  1. #1

    Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallation?

    Hej gott folk!
    Har letat som en galning efter hur jag gjorde när jag skulle ominstallera eller formatera datorn, en bärbar HP G62 Notebook PC köpt för ett år sedan.
    Jag fick så bra hjälp av någon här en gång men hittar fasen inte den tråden....???
    Var är den? Och vem tusan var det som hjälpte mig?
    Nu blir jag allt mer osäkrare när jag läser om hur man formaterar datorn så nu törs jag fasen inte göra något.....letar febrilt också efter en CD skiva för detta men hittar ju inte Windows 7 på skiva? Behövde man ingen skiva eller hur var det nu?
    Har alltså inte någon cd för Windows 7 för det var så man köpte datorn alltså med Windows 7 eller?
    Fasen att det ska vara så svårt då....

    Mvh Eva

  2. #2

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Kan vara så att det följt med så kallade recovery skivor med din dator, om du inte har dom så behöver du en Windows 7 skiva. Om du inte har det så kan jag hjälpa dig med både installation och skiva

  3. #3
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Har du HP är chansen god att du har en så kallad "recovery partition".
    Precis när du startar datorn brukar det stå nåt i stil med "Press F11 for recovery". Trycker du ner F11 då så ska det starta en guide som hjälper dig att återställa datorn till ursprungskick.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    5737

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Du behöver med största sannolikhet ingen skiva alltså. Allt som behövs ligger lagrat på en reserverad plats på hårddisken.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    123

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Om inte annat bör det finnas en licensnyckel under datorn, då har jag för mig att du kan beställa en ny skiva/usb-minne för en rimlig summa pengar från Microsoft..

    Om du nu inte har en recovery partition dvs :-)

  6. #6

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Att få ny skiva från Microsof är nog kört. Om Windows ingick med datorn är det en oem licens och då kommer de hänvisa dig till datortillverkaren så det är lika bra att ringa dom direkt. Du kanske har supportavtal kvar?
    9-3 SC 2,0t Vector Biopower 2008

  7. #7

    Re: Vem var det som hjälpte mig ang. dator och ominstallatio

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Har du HP är chansen god att du har en så kallad "recovery partition".
    Precis när du startar datorn brukar det stå nåt i stil med "Press F11 for recovery". Trycker du ner F11 då så ska det starta en guide som hjälper dig att återställa datorn till ursprungskick.

    Åh tack för er hjälpa allihopa. Så är det nog att jag har ingen skiva utan recovery som du säger här och F 11, så var det ju och sen var det inget svårt...nu minns jag..haha..ska bara inte glömma och kopiera och spara sånt jag behöver till den externa hårddisken.

    Tack.
    Mvh Eva

Liknande ämnen

  1. Bärbar dator?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 16:08
  2. Ny dator?
    Av magnus* i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 20:17
  3. Dator?
    Av stona i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •