Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: telefon i 9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    44

    telefon i 9-3

    har köpt mig en 9-3 aero cab -04 och har tre frågetecken, pga okunnig försäljare.

    sitter det telefonantenn på alla bilarna även om man inte har telefon i bilen? (har även knappar för telefon på ratten och vid radion)
    vart sitter telefonen isf?

    Hur vet man vilket stereopaket man har?
    Och vad är det för nått som sitter på A balkarna?
    ser ju nästan ut som om det skulle kunna dölja sig nån liten diskant där.

    Tack på förhand
    Saab 9-3 aero cab -04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: telefon i 9-3

    Telefonantennen sitter inte där, men du har en fejkhakfena iaf. Telefonknapparna sitter på alla, oavsett om det finns telefon eller ej. Men om du har nån så ska den sitta i facket längst ner rakt fram i skuffen, i ryggstödet alltså. Om du har minsta ljudsystemet (SS1, Popular 70) så har du bara två högtalare på instrumentbrädan och två på sidorna bak. Om du har mellansystemet (SS2, Premium 150) så har du även högtalare i dörrarna samt en center. Om du har stora systemet (SS3, prestige 300) så har du dessutom basar i ryggstödet och diskanter på sidorna fram på instrumentbrädan och sidorna bak. Gallren uppe på A-stolparna är jag tämligen säker på innehåller mikrofoner för att mäta kupéljud.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    44

    Re: telefon i 9-3

    tack för svaret

    Fanns ingen telefon i bilen tyvärr
    Jag hade bara ss2 ljudsystemet
    Saab 9-3 aero cab -04

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: telefon i 9-3

    Var glad att du har SS2, då finns det hopp! Har man minsta så är det svårt att få till något vettigt, med SS2 däremot kan man koppla in bas och även byta lite högtalare för att få till ljudet någorlunda.

    EDIT: Bygde alldeles nyligen i en 9-3SS cab (eller hur man nu ska skriva, en -04 iaf) och använde originalelement i dörrar och bak, stoppade i ett par sjysta 3,5" koaxialer på brädan och drev allt med steg. Blev bra med poppa i den bilen! Så mitt tips är att försöka få tag på original 6x9" basar, dämpmatta, dämpull och ett slutsteg att driva iaf basarna med så ska du se att det blir fart på ljudet!

Liknande ämnen

  1. 9-5 telefon konsol
    Av ime95mos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 23:51
  2. telefon/wap i 9-3ss
    Av janod i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 13:38
  3. integrerad telefon
    Av halmstadsaab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •