Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

  1. #1

    Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    Hej!
    Tänkte dämpa hjulhusen och har redan gjort det på utsidan (svårt att förklara) men på den sidan av plåten som däcken är emot.
    Skulle nu vilja dämpa hjulhusen på insidan och då har jag en fråga.
    När man öppnar bagagen så på sidorna är den klädd med gråliknande material, hur får man bort detta? ser att det sittar svarta plats clips men törs inte riktigt dra i dem, men det kanske bara är att dra tills de lossnar?
    Eller hur gör man?

    Tack på förhand
    Mvh
    Joel

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    932

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    kommer inte riktigt ihåg hur dom sitter fast jag monterat flera 1000... men dom små plastclipsen (2-3st per sida)ska bort dom är bara dra ut, dom sitter i plastkonsoller som iofs kan ha blivit sköra med åren.. sen ska väl plast reösklarna runt bag. öppningen bort också.


    ska du ta ur dom helt och hållet är det mer jobb dock!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  3. #3

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    Citat Ursprungligen postat av Ghost
    kommer inte riktigt ihåg hur dom sitter fast jag monterat flera 1000... men dom små plastclipsen (2-3st per sida)ska bort dom är bara dra ut, dom sitter i plastkonsoller som iofs kan ha blivit sköra med åren.. sen ska väl plast reösklarna runt bag. öppningen bort också.


    ska du ta ur dom helt och hållet är det mer jobb dock!
    Okej ungefär så jag tänkte men det sitter så jäkla hårt
    Tänkte 'bara' vika ner sidorna så man kan lägga på lite ljudisolering på hjulhusen, i form av silentcoat.
    Får slita lite så får vi se vad som händer, tack för svaret

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    932

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    försök komma åt under huvudet på clipset med en näbbtång och vicka ut dom.. don har hullingar på sej och sitter rätt bra!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    417
    Medlem#
    8398

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    Clipsen i min 2008 ser speciella ut.
    Mitt i centrum på clipset är den delad. Trycker jag in mittendelen på clipset så släpper den från hålet. Skitskum konstruktion. När man ska trycka tillbaka clipet ska man dra bort centerdelen på clipset, trycka tillbaka höljet där det ska sitta och sen pressa tillbaka centerdelen av clipset.
    Skitsvårt att förklara, men dra inte bara ut clipset. Då är det förstört sen.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  6. #6

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Clipsen i min 2008 ser speciella ut.
    Mitt i centrum på clipset är den delad. Trycker jag in mittendelen på clipset så släpper den från hålet. Skitskum konstruktion. När man ska trycka tillbaka clipet ska man dra bort centerdelen på clipset, trycka tillbaka höljet där det ska sitta och sen pressa tillbaka centerdelen av clipset.
    Skitsvårt att förklara, men dra inte bara ut clipset. Då är det förstört sen.
    Hej!
    såna clips har jag vid sidoluckorna i bagagen men de är lätta att få bort de som sitter är de utan mitten-pinnen..

  7. #7

    Re: Hur komma bakre hjulhus ifrån insidan 9-3 SS?

    Citat Ursprungligen postat av Ghost
    försök komma åt under huvudet på clipset med en näbbtång och vicka ut dom.. don har hullingar på sej och sitter rätt bra!
    Okej tack för infon, får slita lite i dem ikväll

Liknande ämnen

  1. Klackar på insidan av bakre däck ?
    Av Aero++ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2015-08-08, 11:18
  2. Slitage på insidan av bakre hjulet
    Av J0han i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •