Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: styrvinkelgivare C07010 9-5 -02 aero

  1. #1

    styrvinkelgivare C07010 9-5 -02 aero

    Tja! Jag har varit på flera verkstadsbesök på senaste, trött på att alla varnings lampor lyser.
    (ABS) (BRAKE) (ESP)

    Alla lyste efter styrväxels-/kuggstångbyte, åkte till mekonomenverkstad för att få reda på vad som orsakade detta.

    Svaret efter de kopplat upp min bil var att höger abs-givare är död dvs ingen signal vänster-givare dålig signal och styrvinkelgivaren ger felaktig signal.

    Bytt givare höger, kransen satt löst vänster fram så svetsade dit den, haft bilen hos däckfirma för framvagnsinställning vilket skulle lösa felsignal styvinkel givare.

    Åkte till mekonomen idag igen för att alla lampor lyser fortfarande, de släckte felen och bad mig testa. Fungerade tills jag backade ur verkstaden då tändes esp. Det kunde de inte fixa sa de, fel c07010 behöver kalibreras av saab sa de, någon som vet vad som görs då? Varit hemma och parkerat nu lyser allt igen abs, brake, varningstriangel och ESP

    Någon som har någon idé? Brunnen box?

    Tackar på förhand

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: styrvinkelgivare C07010 9-5 -02 aero

    ja en kalibrering av styrvinkelgivaren måste göras av någon med tech 2 förslagsvis Saab.

  3. #3

    Re: styrvinkelgivare C07010 9-5 -02 aero

    okej tackar för snabbt svar. ingen som sitter på en tech 2 i norrköpings området ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •