Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Redan fel på grafiken???

  1. #21

    Re: Redan fel på grafiken???

    Citat Ursprungligen postat av markuz85
    Jag fick liknande problem med grafiken när jag uppdaterade drivrutinerna för grafikkortet via Windows Update. Kan ju vara värt att köra en nedgradering av dessa...
    Ibland kan de vara riktigt usla trots att de är den senaste versionen...
    Vad innebär en "nedgradering" av grafikkortet? Och varför och hur ska man göra det?
    Är det inte bättre att affären får stå för ett dåligt exemplar av dator där grafikkortet redan går sönder efter ett år!?
    Och gå via konsumentköplagen?
    Fast det verkar ju skit att man ska behöva göra det redan nu.

    Mitt Prouktnummer ID är 00359-OEM-8992687-00010
    HP G62 Notebook PC
    Intel (R) Core (TM)i3 CPU M330 2,13 GHz 2,13
    4,00 GB RAM
    64 bitars
    Windows 7 Home Premium

    Mvh Eva

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    158

    Re: Re: Redan fel på grafiken???

    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Citat Ursprungligen postat av markuz85
    Jag fick liknande problem med grafiken när jag uppdaterade drivrutinerna för grafikkortet via Windows Update. Kan ju vara värt att köra en nedgradering av dessa...
    Ibland kan de vara riktigt usla trots att de är den senaste versionen...
    Vad innebär en "nedgradering" av grafikkortet? Och varför och hur ska man göra det?
    Är det inte bättre att affären får stå för ett dåligt exemplar av dator där grafikkortet redan går sönder efter ett år!?
    Och gå via konsumentköplagen?
    Fast det verkar ju skit att man ska behöva göra det redan nu.

    Mitt Prouktnummer ID är 00359-OEM-8992687-00010
    HP G62 Notebook PC
    Intel (R) Core (TM)i3 CPU M330 2,13 GHz 2,13
    4,00 GB RAM
    64 bitars
    Windows 7 Home Premium

    Mvh Eva
    Fast nu menar jag ju ett mjukvarufel. Det står inte affären för tyvärr.
    9-5 2,3t Vector SportCombi -02, numera "fejk-Aero" BioPower

  3. #23

    Re: Redan fel på grafiken???

    Ett mjukvarufel, vems är det felet då?
    Jag laddar inte ner varken film eller musik eller avancerade spel, har typ ett spel uppladdat.
    Jag är mycket rädd om min dator och har verkligen inte gjort något för att förstöra den.
    Ska den inte hålla mer än ett år menar ni, ang. mjuk eller hårdvara?

    Mvh Eva

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    336

    Re: Redan fel på grafiken???

    Jag hade likadant fel på min förra HP. Supporten sade det var grafikkortet vilket är integrerat i moderkortet och går inte att byta. Kostade ca 6000 SEK så jag slängde datorn.

  5. #25

    Re: Redan fel på grafiken???

    Citat Ursprungligen postat av Allan K
    Jag hade likadant fel på min förra HP. Supporten sade det var grafikkortet vilket är integrerat i moderkortet och går inte att byta. Kostade ca 6000 SEK så jag slängde datorn.
    Låter ju uppmuntrande....
    Ska man verkligen behöva slänga en dator efter ett år som i alla fall kostar 6.500:-?
    Det är ju verkligen inte klokt!???

    Mvh Eva

  6. #26
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: Redan fel på grafiken???

    Varför inte helt enkel fråga HP om saken? det är ju dom som har tillverkat skräpet och borde kunna svara på om det kan tänkas gå på garanti eller liknande eller om det finns någon lösning, alternativt vad du kan göra. Hur du kontaktar HP står säkert på http://www.hp.se och där går säkert också att slå in datorns serienummer och se om den omfattas av garanti.

    För övrigt, om det bara är ränder på skärmen när den är i viloläge men att den i övrigt fungerar så kan du väl ge bort den till mig istället för att slänga den?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #27

    Re: Redan fel på grafiken???

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Varför inte helt enkel fråga HP om saken? det är ju dom som har tillverkat skräpet och borde kunna svara på om det kan tänkas gå på garanti eller liknande eller om det finns någon lösning, alternativt vad du kan göra. Hur du kontaktar HP står säkert på http://www.hp.se och där går säkert också att slå in datorns serienummer och se om den omfattas av garanti.

    För övrigt, om det bara är ränder på skärmen när den är i viloläge men att den i övrigt fungerar så kan du väl ge bort den till mig istället för att slänga den?
    Nej nej, det var inte jag som slängde datorn och tänker verkligen inte slänga den!
    Tänkte bara om någon hade samma erfarenhet och det var ju en som tydligen hade det och HAN hade tydligen slängt datorn.....
    Jo jag ska kontakta HP också personligen och inte någon support sida för där får man ingen hjälp om man inte har garantin kvar.
    Men nu har jag inte märkt av dessa ränder...undrar vad det var som hjälpte eller om det är ff. fel på grafiken....??
    Vi får väl se, följetongen fortsätter.....kul att höra om andra haft typ samma slags fel och vad de gjort?

    Mvh Eva

  8. #28

    Re: Redan fel på grafiken???

    Så här ser det ut och just idag så blev det så att när jag klickade på själva bilden utan ikoner så kom ränderna fram. Så fort jag drog musen till en av mina ikoner så slocknade streckraderna!??? Men det var bara så en stund. Nu är det inga ränder igen.....om jag inte går ifrån datorn och den slocknar eller pausar....??

    Vad tusan händer????

    Mvh Eva



    Uploaded with ImageShack.us

Liknande ämnen

  1. Batteribyte redan!!!!!?????
    Av Bengt.Arvidsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-05, 23:29
  2. Kamkedjebyte redan vid 13000
    Av tannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 22:38
  3. WTF? redan levererad NG9-3 SC
    Av 93t i forum Allmänt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 19:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •