Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: PPC Tuning System BSR

  1. #1

    PPC Tuning System BSR

    Hej, jag hittade nyss BSR produkt PPC Tuning System.

    Nån som vet mer om denna produkt, om jag fattat det rätt så skickar man inte sin styrbox mot en inbytes med trim utan man kopplar på en enhet som programmerar om den man har i bilen och man kan lika lätt återställa allt.

    Detta låter ruskigt bra eller..?

  2. #2
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Gå hit:
    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/search.php

    Skriv PPC som sökord.
    Sen är det bara att botanisera och lära!


    Finns även info här: http://www.bsrab.se/faq/

    Mvh
    Pelle

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883
    Några saker man kan tänka på dessutom då.
    -PPC'n låser sig till första bilen man kopplar den till, man kan alltså inte ta med trimmet om man byter till en annan bil (t ex nyare men med samma specifikationer).
    - Det syns i boxen att programvaran har varit bytt, det är alltså inte omöjligt att se att den trimmats.

    Men visst är det smidigt att kunna växla programvara samt kunna lägga i uppdateringar av programmet man tankat ner från bsr själv.

    Har en själv som följde med bilen, lär inte köpa nån mer.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  4. #4
    jag har förstått att den blir låst till bilen men det sista du skrev, lär inte köpa nån mer? menar du att du knappast skulle kunna tänka dig att köpa PPC'n till en annan bil?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883
    Citat Ursprungligen postat av nijetreluft
    jag har förstått att den blir låst till bilen men det sista du skrev, lär inte köpa nån mer? menar du att du knappast skulle kunna tänka dig att köpa PPC'n till en annan bil?
    Jag är nog inte rätt målgrupp för den, har aldrig bytt programvaran.
    Så jag tycker för min del inte att det är värt pengarna typ.
    Hade jag kunna ta med min trimprogramvara till nästa bil jag köpte hade jag däremot vart mer intresserad.

    Så jag har inget emot PPC som sådan utan det är så att den tillför inget för mig känner jag.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  6. #6
    låter sunt, jag känner inte heller nått jätte behov av mer effekt så men visst vore det kul men absolut inte om det riskerar att motorn skadas eller om det påverkar dess livslängd markant, såklart handlar det väl mest om körsett men har man trimmat så lär man ju utnyttja effekten ibland ändå , annars är det ju helt lönlöst.

    Jag tycker tycker min Aero går hårt nog som den gör orginal

  7. #7
    en sak är lite förvånande, om PPC'n nu funnits ett tag så borde det inte dröja länge innan nån crackar låset på dom och att man snart byter programvaror via nått filbytar program på nätet.
    Det är bara en tidsfråga, helt klart.
    Själva dosans kränssnitt mot PC och bilen kan inte vara nått unikt och borde inte kosta mer än en hundring.
    Nån som öppnat dosan och sett vad den innehåller?

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Citat Ursprungligen postat av Lysmask
    Så jag tycker för min del inte att det är värt pengarna typ.
    Om man nu inte skall ta hänsyn till vad man tycker om olika trimfirmor så kan man göra en liten jämförelse. Jag tar ett steg 1 till min bil.

    BSR - PPC: 7900 kronor
    Nordic: 8900 kronor

    Hos BSR så behöver du inte plocka ur boxen ur bilen medans hos Nordic så måste du det (jaja, jag vet att Nordic har PPC numera). Inte värt pengarna? Kostar ju inge mer med PPC...

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883
    Citat Ursprungligen postat av Psycho Dave
    Citat Ursprungligen postat av Lysmask
    Så jag tycker för min del inte att det är värt pengarna typ.
    Om man nu inte skall ta hänsyn till vad man tycker om olika trimfirmor så kan man göra en liten jämförelse. Jag tar ett steg 1 till min bil.

    BSR - PPC: 7900 kronor
    Nordic: 8900 kronor

    Hos BSR så behöver du inte plocka ur boxen ur bilen medans hos Nordic så måste du det (jaja, jag vet att Nordic har PPC numera). Inte värt pengarna? Kostar ju inge mer med PPC...
    Mycket möjligt att prisbilden ser ut så nu, sist jag undersökte nåt var länge sen. Men det är ju jättebra om det inte skiljer nåt, för de som då tycker att PPC passar deras behov.

    Prislappen i sig är inte någon huvudfaktor för mig (nej det får inte kosta en miljard bara det är bra) och det var följdaktligen inte tänkt som nåt jätteargument i mitt inlägg. Det som jag försökte förmedla är att jag inte har nån användning för den funktionaliteten som finns i PPC och av vilken orsak. (Alla andra får naturligtvis tycka vad de vill och göra vad de vill )
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

Liknande ämnen

  1. Tuning
    Av soXny i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 20:40
  2. BSR PPC Tuning System
    Av 95_Aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 12:38
  3. Tips om BSR:s PPC Tuning system
    Av mrelmaco i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 14:59
  4. JT-tuning
    Av tecen i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 00:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •