Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kyler AC bättre vid lägre hastighet?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305

    Kyler AC bättre vid lägre hastighet?

    Hej! Upptäckte precis en konstig sak med min bil. Nu när jag körde hem och låg i 100 så märkte jag att det inte blåste speciellt kallt på förarsidan. Mycket kallare på passagerarsidan. I baksätet ungefär lika "kallt" som förarsidan. D.v.s bilen kyldes inte riktigt ner.

    Jag körde en kalibrering (utan felkoder) och satte även "15" grader på förarsidan och 25 på passagerarsidan. Men det blev aldrig lika kallt på förarsidan som på passagerarsidan när dom stod på samma temperatur..

    När jag kört nästan 4mil och kom tillbaka till stan och började köra i 50 så efter någon kilometer i 50km/h så började det blåsa rejält kallt på både förar och passagerarsida.

    Hur kan detta komma sig? Är det dåligt med Gas? Tycker det borde kyla mer när man kör på motorväg för att fartvinden är kallare. Det var samma temperatur ute.

    Gäller bilen i signaturen.
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    331

    Re: Kyler AC bättre vid lägre hastighet?

    Hejsan! Om det blir kallt på ena sidan o inte lika mycket på den andra så har det nog inte något med hur mycket gas du har kvar. Sitter en slags motor som tydligen det kan hoppa av eller gå i sönder någon arm som gör att det inte kommer lika mycket kyla på båda sidor.
    Kan ingenting om det mer än jag läst här på forumet. Så sök på ac problem eller sådant
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

Liknande ämnen

  1. Hur bra kyler er ac?
    Av JohnM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-06-12, 21:17
  2. Kupefläkt saab 900 går bara på lägre hastighet
    Av cofferT i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 14:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •