Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Läckage på styrservotryckslang OG9-3

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Går nog inte att göra nån guide på detta bytet. Jobbet i sig är inte så märkvärdigt. Problemet är bara att röret går ihop med massa annat så det är inte bara att lyfta bort. Man måste lägga väl på minnet hur det ligger när man lirkar ut det för det måste tillbaks samma väg också.

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -
    men ni som vet vad måste jag ta bort för att byta röret och slang ? nån som har gjort detta och ex vilka delar som måste bort för attbyta ju mindre destå bättre

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Den här länken är kanske inte helt rätt men leta runt där så hittar du nog bra information. Pilarna i vänsterkanten ska vara länkar till bilder men alla fungerar inte.

    https://saabwisonline.com/a2/9-3/199...to-remove-430/
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2019
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Får väcka tråden igen.
    Har nämligen fått samma problem. Men jag misstänker att det är "den nedre" slangen som läcker. Ser ut att ha rostat sönder totalt.
    Men vill försäkra mig om att jag tittar på rätt rör.
    IMG_20210622_193527.jpg
    Bilden är tagen på höger sida om IC. Sett framifrån på bilen.
    Måste väl då vara denna (16) på speedparts?
    https://shop.speedparts.se/sv/prod/s...3_5061833.html
    Dyr, men i princip samma pris på bildelsabasen så är väl lika bra att köpa en ny

    Gäller en 9-3 02:a B205L

    Mvh//Max

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2019
    Inlägg
    26
    Medlem#
    -
    Du borde se när röret har gått sönder, min slang börja läcka och tömde hela den här behållaren snabbare och snabbare (var lat med att laga det), byta 2 rör och en slang, trode först inte det skulle gå, var rätt svårt att dra röret som exakt som det var draget där under batterihållaren, men efter mycket pill gick det att få in men det blev inte exakt som de satt tidigare, krävs att man har bra verktyg med förlängare och en led som går att vinkla.

    köpte mina på bildelsbutiken.se de var inte tokdyra där, dock måste man hämta dem i helsingborg, men har du vägarna förbi är det kanske ett alternativ

Liknande ämnen

  1. Oljetryckgivare Läckage.?
    Av anderslindqvist i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 18:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •