Vad är fel på min bil? Förutom allt annat som jävlas så har jag ju problem med att turbon rasar stup i kvarten.

Enligt både SL Turbo och GIK (efter att ha sett aggregaten som rasat) Så säger de att det beror på skit/skräp in i turbon från insugsidan.
Men jag har monterat original pappersfilter efter att kört med K&N innan, men det hjälper inte.
Impellerbladen är söndertrasade vid haverierna.

Själv tror jag att bilen går för varm.
Bilen går dåligt på höga varv samtidigt som den "bluddrar" när man närmar sig varvstoppet.
Det jag gjort för att förhindra detta är:

Bytt Magnetventil
Bytt Di-Kasette
Bytt Tändstift både BCR8ES och BCPR7ES-11
Bytt LMM
Bytt Turbo 4ggr
Bytt Vevaxelgivare
Bytt Bränslepump, gjordes förra veckan
Olja, Filter byts var 300mil= så länge som turbon håller.
Senast sköljde jag motorn efter turbobytet, Körde 5min på 3000vrv sedan bytte jag olja och filter.
Bytt Programmvara åtskilliga gånger.
Kollat oljetillförseln till turbon.
Lossat slanget till returen när motorn var igång. Kom kanska mycket olja.
Inga felkoder. Inte onormalt mycket spikningar. Kanske något högt antal misständningar.
Har nu kört 170mil efter det FEMTE turbobytet. Har inte kört så lungt med en bil i hela mitt liv,
men tycker mig lik förbannat höra ett svagt ringande ljud vid ladd.
Har kollat luftfilter och rör/slangar i anslutning till turbon och ingen skit kan ha kommit in eller lossnat.

Skall idag byta bränslefilter och mäta bränsletrycket.

Kör med Maptun steg 5

Rasar turbon igen så är bilfan till salu som den står för 150 000:- eller högstbjudande.

Tacksam till funderingar som leder till lösning.

Rickard