Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    140

    Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Var köper man dimljus billigast till en 9-5 MY08? Fick stenskott så hela glaset försvann från mitt ena ljus. Gissar att det är enkelt att byta själv, ett par tre skruvar som man kommer åt lätt utan att demontera en massa? Eller är det bara ett par hundra att byta på verkstad?
    Saab 9-5 SC 2.3t Vector biopower MY08

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?


  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Kan nog vara värt att lämna till verkstad då ljuset behöver ställas in, dels så blir ju bilprovningen inget glada om det är felinställt, dina medtrafikanter riskerar att bli bländade och det ser ju måttligt häftigt ut att köra med lampor som inte är korrekt justerade.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    140

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Får slå en signal till verkstad och se vad de tar. Fast jag har aldrig använt dimljus under alla år jag haft körkort så det är enbart för bilprovningens skull de ställs in. Annars bör det räcka att ställa sig mot en vägg och höfta till inställningen. Spräckte glaset på förra bilen och ryckte sladden istället, men vill inte göra det med nya bilen, dessutom är glaset helt borta nu, inte bara spräckt.
    Tack för länken, då vet jag var jag kan beställa och vad de kostar.
    Saab 9-5 SC 2.3t Vector biopower MY08

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_72
    Får slå en signal till verkstad och se vad de tar. Fast jag har aldrig använt dimljus under alla år jag haft körkort så det är enbart för bilprovningens skull de ställs in. Annars bör det räcka att ställa sig mot en vägg och höfta till inställningen. Spräckte glaset på förra bilen och ryckte sladden istället, men vill inte göra det med nya bilen, dessutom är glaset helt borta nu, inte bara spräckt.
    Tack för länken, då vet jag var jag kan beställa och vad de kostar.
    I och med att det bara är den ena du ska byta så kan du gott ställa dig mot en vägg, slå på dimljuset och justera det bytta ljuset så de lyser lika högt som det icke-bytta.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  6. #6
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_72
    Var köper man dimljus billigast till en 9-5 MY08? Fick stenskott så hela glaset försvann från mitt ena ljus. Gissar att det är enkelt att byta själv, ett par tre skruvar som man kommer åt lätt utan att demontera en massa? Eller är det bara ett par hundra att byta på verkstad?
    Hej !


    Vilken sida skall du byta på?

    Tråkigaste sidan att byta på är högersidan då man kan få bråka med luftburken och ett AC-rör.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    140

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Givetvis höger sida. Lämnar nog bort det, kostar 2-300 att fp det bytt och orkar inte själv för det priset. Vad värre var är att Saab ville ha 1700 för ett ljus! Helt sanslöst dyrt. Så frågan är om någon vet hur passform och matchning mot original är för ljuset i länken i början?

    Edit: finns det någonstans man kan åka och köpa över disk i Stockholm till liknande pris och "som original"
    Saab 9-5 SC 2.3t Vector biopower MY08

  8. #8
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Behöver nytt dimljus, varifrån och byta själv?

    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_72
    Givetvis höger sida. Lämnar nog bort det, kostar 2-300 att fp det bytt och orkar inte själv för det priset. Vad värre var är att Saab ville ha 1700 för ett ljus! Helt sanslöst dyrt. Så frågan är om någon vet hur passform och matchning mot original är för ljuset i länken i början?

    Edit: finns det någonstans man kan åka och köpa över disk i Stockholm till liknande pris och "som original"

    Oki, typiskt.

    Speedparts har ju också någon variant för 720:- med rabattkod B
    och original dimljus för 1190:- med rabattkod A.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

Liknande ämnen

  1. Vart köper jag nytt dimljus t en CSE t hyfsat pris
    Av -94 9000 2,3T cse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 18:51
  2. Vad kostar ett nytt dimljus glas till og93?
    Av MaDmAz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 00:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •