Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: saab 9-5 kabel handske stereo färger?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    44

    saab 9-5 kabel handske stereo färger?

    Är det någon som vet vilka kablar som går till vad i saab 9-5 orginal stereo handskarna?
    vet redan vilka färger som är till högtararna och att plus är röd och svart är minus men skulle behöva veta vad dom andra kablarna är till. för minnet fungerar inte på min jvc kw-xr611. samt vilken färg som lågnivå kabels ska dras till.
    mvh

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: saab 9-5 kabel handske stereo färger?

    Nu vet jag inte vilken årsmodell det handlar om så jag antar att det är äldre än -06 vi pratar om. Är inte säker att allt stämmer till 100% på den nya stereon nämligen, men det kan göra det.

    Citat Ursprungligen postat av Zebsvard
    Är det någon som vet vilka kablar som går till vad i saab 9-5 orginal stereo handskarna?
    vet redan vilka färger som är till högtararna och att plus är röd och svart är minus men skulle behöva veta vad dom andra kablarna är till.
    Finns väldigt mycket nyttigt att läsa på: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml, bland annat kabelfärger...

    Citat Ursprungligen postat av Zebsvard
    för minnet fungerar inte på min jvc kw-xr611.
    Till adapterkablaget på stereon så brukar det finnas möjlighet att koppla om röd och gul kabel. Gör det, för biltillverkarna och stereotillverkarna är inte alltid överens om vilken kabel i iso-kablaget som ska vara minneskabeln (konstant ström) och "driftström" (ström när du vrider på nyckeln). Följdaktligen så kan det bli så att stereon inte reagerar när du vrider på nyckeln och tappar minnet om röd och gul kabel är fel. Så byt plats på dom och helst i adapterkablaget till stereon och inte bilens kablage om det är möjligt så ska det lösa sig.

    Citat Ursprungligen postat av Zebsvard
    samt vilken färg som lågnivå kabels ska dras till.
    Det där kan vara lite lurigt. Om du tittar i länken jag gav dig så går det att läsa att bilens lågnivå är balanserad medan de flesta eftermarknadsstereos inte har balanserad lågnivå. Kan kanske bli lurigt att få bilens slutsteg (vilket jag antar är det du är ute efter) att lira ihop med den nya stereon utan en adapter. Är nog någon som kan detta bättre än mig.

    Men som sagt. Det står att läsa mycket bra i länken ovan.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    44

    Re: saab 9-5 kabel handske stereo färger?

    Tack så mycket. nu fick jag ihop det.

Liknande ämnen

  1. Kabel mellan stereo och förstärkare
    Av andesson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 14:49
  2. Kabel stereo-slutsteg AS3 og9-3
    Av Arc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 09:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •