Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

  1. #1

    Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Tjena.
    Vi kom precis hem ifrån att ha köpt vår nya Saab. En Saab 9-3 Sportcombi '08.
    När man har kommit över att bilen är otroligt skön att köra med det ena med det andra vill man genast sätta igång att göra livet så lätt som möjligt.

    Till och börja med. AUX i armstödet, jag vet att de tog bort det som standard fr.o.m '06. Varför? Och erbjuder Saabhandlare att ordna detta, "plastbiten" där AUX ingången satt finns ju kvar.
    Till vilket pris tror ni detta skulle kunna kosta?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Det här hade jag ingen aning om faktiskt, jag måste säga att det är en grov miss av saab. Jag använder min aux varje sekund i bilen, dels för att cd-växlarna inte läser mp3 skivor och även är lite trög i kallare väderlek och dels för att det är smidigt att använda kontakten av estetiska skäl.

    Grov miss som sagt.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  3. #3

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    På vägen hem från bilfirman, körde jag AUX till min iphone och från att ha använt en FM-sändare i en volvo tidigare så är skillnaden dag och natt, otroligt bra ljud.

    Men det är inge kul att ha USBsladd + AUX kabel från cigaretttändaren och stereon med en iphone som står i drickahållaren. Skulle vara vansinnigt smidigt att ha allt i armstödet.
    Så lite upplysning angående detta, jag har fått totalförbud att skruva isär bilen av tanten så det kommer nog antagligen inte hända

    Så finns det en enkel lösning så är jag idel öra.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Citat Ursprungligen postat av damightytom
    På vägen hem från bilfirman, körde jag AUX till min iphone och från att ha använt en FM-sändare i en volvo tidigare så är skillnaden dag och natt, otroligt bra ljud.

    Men det är inge kul att ha USBsladd + AUX kabel från cigaretttändaren och stereon med en iphone som står i drickahållaren. Skulle vara vansinnigt smidigt att ha allt i armstödet.
    Så lite upplysning angående detta, jag har fått totalförbud att skruva isär bilen av tanten så det kommer nog antagligen inte hända

    Så finns det en enkel lösning så är jag idel öra.
    Bygga en snygg hållare på den högra motsvarigheten till p-broms, den där plastgrejen man kan stoppa visitkort i.

    Borde gå att köpa ngn hållare, typ "universal" och sedan fästa den till behaglig position?
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  5. #5

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Det är ju en lösning. Men problemet med sladdarna återstår.

  6. #6

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Ingen annan som lider av detta till synes allvarliga i-landsproblem och har lyckats lösa det?

  7. #7

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Förresten, finns det något sätt man kan koppla t.ex. en iPhone till bilens bluetooth system?

    Jag antar att det är inkopplat men jag hittar inte i inställningar. Måste man koppla in en sån där ful docka för gamla motorolatelefoner för att det ska fungera?

  8. #8

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Citat Ursprungligen postat av damightytom
    Förresten, finns det något sätt man kan koppla t.ex. en iPhone till bilens bluetooth system?

    Jag antar att det är inkopplat men jag hittar inte i inställningar. Måste man koppla in en sån där ful docka för gamla motorolatelefoner för att det ska fungera?
    Jag undrar också om det går att streama musik via blåtand?! Ska snart hämta min första Saab, en -08 med infotainment 300 och handsfree och det vore ju väldigt smutt om det gick

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    158

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Det går inte att streama musik via blåtanden, men man gifter in sin iphone och kan använda den ihop med röststyrningen i bilen.

    Typ man har telefonen i innerfickan
    trycker på "röst knappen på ratten"
    och säger rak ut i luften "ring upp ....

    Riktigt coolt faktiskt

    *edit* jag gissar att får någon bara kolla på ett elschema på bose ljudet så går det nog ordna en aux

  10. #10

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Citat Ursprungligen postat av Greffel
    jag gissar att får någon bara kolla på ett elschema på bose ljudet så går det nog ordna en aux
    Det finns inget i WIS. Etiketten på huvudenheten (med CD-växlare, vet inte hur det är med 1 CD eller Nav) visar dock att det finns en AUX-ingång i kontaktdonet. Om den är aktiv eller inte vet jag inte. Kan vara så att den inbyggda 3,5mm-anslutningen har "snott" AUX-funktionen.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    158

    Re: Saab 9-3 '08 Combi- AUX i armstödet?

    Om lappen på själva enheten visar det finns Aux ingång så gör det säkert det, med lite tur så behövs stift till kontakten och den vanliga aux kabeln till armstödsförvaringen.

    Nu blev man ju lite sugen att plocka ur navigationsenheten och kolla om det är samma sak på den...

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 14:22
  2. 3,5 mm jack i armstödet på 9-3ss? *LÖST*
    Av peppelito i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 11:41
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 19:33
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-06, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •