Sidan 14 av 23 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 459

Ämne: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

  1. #261
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Följer bygget jag också. Hoppas bara att det blir avslutat och inte rinner ut i sanden när det är dax för finliret. Allt för många projekt slutar där. Som 9-5:an med mittmotor, 9000 CD:n som skulle bli 2 dörrars coupé mfl.

    Men jag hoppas du får den reggad och klar!
    Gone country....

  2. #262
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Följer bygget jag också. Hoppas bara att det blir avslutat och inte rinner ut i sanden när det är dax för finliret. Allt för många projekt slutar där. Som 9-5:an med mittmotor,
    9-5an med mittmotor finns ju dock kvar i ägarens ägo. om jag inte minns fel (luskade i detta för ett par månader sedan) så började han plugga på chalmers och har inte tid/pengar att fortsätta bygget för tillfället.

  3. #263
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Jag är väldigt nöjd med min Esab mask, köpte den på Jula för en rätt så trevlig peng har jag för mig..

    Ser mycket bra ut för övrigt!
    Okey ska kollas upp .

    Tack!


    Citat Ursprungligen postat av Kling
    Har Biltemas automatiska själv och har faktiskt inget att klaga på den.

    Måste även passa på att säga att det är ett imponerande bygge du håller på med
    Ska också kollas upp!
    Tackar så mycket!


    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Följer bygget jag också. Hoppas bara att det blir avslutat och inte rinner ut i sanden när det är dax för finliret. Allt för många projekt slutar där. Som 9-5:an med mittmotor, 9000 CD:n som skulle bli 2 dörrars coupé mfl.

    Men jag hoppas du får den reggad och klar!
    Ja det vore ganska dumt om jag tappade farten efter allt det här som jag gjort, förstår att finliret är det som många ger upp på eftersom det inte ser ut att hända något. Men jag hoppas verkligen att jag får den klar .


    Idag har det byggts lite igen iaf!

    Dimman ligger tät som vanligt efter en halvtimme. Plus att jag blåste en säkring idag igen när jag skulle försöka få igång kompressorn, den gillar verkligen inte när det är kallt alltså.. Säkringen var så varm när jag tog ur den att jag brände mig fast jag hade handskar, rök om den.. slängde skiten i snön en stund innan jag slängde den, vill ju inte att det ska ta eld..




    Bara för att det går!!






    Detta är nästa steg, stöttorna som jag kallar dem.



    Passformen är så där, men det ska nog gå att ordna .

    Imorn blir det Gbg MC-mässa ist för att bygga. Men hoppas på byggeri på söndag!

    God natt!

    Marz

  4. #264
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    777
    Medlem#
    7119

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Jag köpte min svetshjälm på jula för 1,5 år sedan när den var nersatt till 500kr. Det var ett bra köp. http://www.jula.se/svetshjalm-212035

  5. #265
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Har nu köpt mig en ny svetsmask! Blev Biltemas variant då jag hade ett annat ärende i butiken. Likväl hade jag köpt Julas variant om jag skulle haft ärende till den butiken :P.

    Ett tips till alla mina mekarbröder/systrar: Om ni letar efter arbetshandskar, åk och kolla på Granngården istället för Jula eller Biltema.

    Köpte ett par utav dessa. 65 spänn för ordentliga Tegera, de kändes riktigt smidiga och följsamma, känns inte som om det kommer vara några problem att skruva dit små muttrar med dem. Det enda jag oroar mig för är ovansidan när man svetsar, men det kommer jag märka om jag får in loppor

    Har inte hunnit bygga något på projektet idag heller tyvärr, ska försöka göra det imorgon.

    Marz

  6. #266
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av Marz
    Ett tips till alla mina mekarbröder/systrar: Om ni letar efter arbetshandskar, åk och kolla på Granngården istället för Jula eller Biltema.

    Köpte ett par utav dessa. 65 spänn för ordentliga Tegera, de kändes riktigt smidiga och följsamma, känns inte som om det kommer vara några problem att skruva dit små muttrar med dem. Det enda jag oroar mig för är ovansidan när man svetsar, men det kommer jag märka om jag får in loppor
    kör själv med Dessa o det e ju redigt bra grejjer, ventilationen på ovansidan (iaf på mina) är inte direkt svetsloppe-säkert

    har även ett par motsvarande fast i läder, dock sjukt följsamma och smidiga samtidigt som tål lite loppor o liknande, hittade dock inte dom på grangårdens hemsida :/

  7. #267
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    777
    Medlem#
    7119

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Ja Tegera gör bra grejer. Gillar även Guides sortiment och dessa hanskar. http://www.guide.eu/wbtree/productRe...skar_se&lang=1

    När jag svetsar brukar jag försöka komma ihåg att ta på dessa. http://www.verktygsboden.se/svets-va...shandske-argon

  8. #268
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Svedala
    Inlägg
    70

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Grymt projekt! Mycket rolig läsning. Kommer så klart att följas!

    Keep up the good work
    B235E & AD35L-Aero.
    VW Passat 1,8T-05.
    http://www.garaget.org/henke_k

  9. #269
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Citat Ursprungligen postat av Marz
    Ett tips till alla mina mekarbröder/systrar: Om ni letar efter arbetshandskar, åk och kolla på Granngården istället för Jula eller Biltema.

    Köpte ett par utav dessa. 65 spänn för ordentliga Tegera, de kändes riktigt smidiga och följsamma, känns inte som om det kommer vara några problem att skruva dit små muttrar med dem. Det enda jag oroar mig för är ovansidan när man svetsar, men det kommer jag märka om jag får in loppor
    kör själv med Dessa o det e ju redigt bra grejjer, ventilationen på ovansidan (iaf på mina) är inte direkt svetsloppe-säkert

    har även ett par motsvarande fast i läder, dock sjukt följsamma och smidiga samtidigt som tål lite loppor o liknande, hittade dock inte dom på grangårdens hemsida :/
    Det är så jädra gött att hitta bra handskar som håller, köper nu hellre då på Granngården än Jula då jag vet att jag får bra kvalité för det man betalar för .

    Gäller bara att hålla läderhandskarna torra, annars är det inget kul..


    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Ja Tegera gör bra grejer. Gillar även Guides sortiment och dessa hanskar. http://www.guide.eu/wbtree/productRe...skar_se&lang=1

    När jag svetsar brukar jag försöka komma ihåg att ta på dessa. http://www.verktygsboden.se/svets-va...shandske-argon
    Guides gör väldigt bra handskar de med, hade sådana när jag jobbade på mekanisk verkstad o de höll en månad! Daglig användning. I vanliga fall fick man vara glad om handskarna höll veckan ut.

    Just nu svetsar jag inte så mycket pinne, men har ett par riktiga pinn-handskar som nästan går upp till armvecket i mycket grovt material (vet dock inte vad för material, typ läder eller mocka? Vet ej som sagt). De påminner lite om de du länkade till, fast grövre. De använder jag fortfarande till massor med saker.. typ om man behöver handskas med arga katter eller liknande . Helt värdelösa dock om man ska TIG:a.


    Citat Ursprungligen postat av Henke_Vector
    Grymt projekt! Mycket rolig läsning. Kommer så klart att följas!

    Keep up the good work
    Tackar! Ja jag ska definitivt försöka hålla igång så mycket jag hinner .

    Marz

  10. #270
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Grymt projekt följer med spänning

    Det tråkiga är att ja inte längre kan se några bilder
    Vet inte om det bara är ja lr är det samma för alla?

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  11. #271
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Grymt projekt följer med spänning

    Det tråkiga är att ja inte längre kan se några bilder
    Vet inte om det bara är ja lr är det samma för alla?

    Mvh
    Jag ser bilder.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  12. #272
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5788

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Bilderna var faktiskt borta förut , men har tydligen dykt upp igen..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  13. #273
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Server problem på Fourmbilder kanske. Hoppas inte de försvinner :P. Blir jobbigt att ladda upp alla igen hehe.

    Marz

  14. #274
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Ang. utsug, om det är ditt garage du jobbar i så köp dig en pax-fläkt. borra hål i väggen och sätt fläkten på plats.

    http://www.pax.se/

    Är nog inge vidare att andas svets röken allt för mkt.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  15. #275
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av Marz
    Server problem på Fourmbilder kanske. Hoppas inte de försvinner :P. Blir jobbigt att ladda upp alla igen hehe.

    Marz

    Ett tips är att använda en stabilare tjänst än Forumbilder, tex garaget.org

    forumbilder var tidigare Geting, vid flytten raderades alla bilder vilket gör att idag kan man tex inte kolla igen PearlPeters tråd med bilder.

    Trist som fan, gör att jag inte litar överdrivet mkt på forumbilder.se

  16. #276
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Photobucket


  17. #277
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Ang. utsug, om det är ditt garage du jobbar i så köp dig en pax-fläkt. borra hål i väggen och sätt fläkten på plats.

    http://www.pax.se/

    Är nog inge vidare att andas svets röken allt för mkt.

    Mvh
    Har två hål i taket för i-lastning av säd/foder till vagn, funderar på att öppna upp dessa när jag svetsar.. Då borde värmen dra med sig all rök upp på övervåningen där det drar ut. Annars får jag sätta en fläkt i de hålen .


    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Citat Ursprungligen postat av Marz
    Server problem på Fourmbilder kanske. Hoppas inte de försvinner :P. Blir jobbigt att ladda upp alla igen hehe.

    Marz

    Ett tips är att använda en stabilare tjänst än Forumbilder, tex garaget.org

    forumbilder var tidigare Geting, vid flytten raderades alla bilder vilket gör att idag kan man tex inte kolla igen PearlPeters tråd med bilder.

    Trist som fan, gör att jag inte litar överdrivet mkt på forumbilder.se
    Garaget.org, får man bara ladda upp 20 bilder per bil? Kommer inte långt på det .


    Citat Ursprungligen postat av Puttel
    Photobucket
    Ja får väl bli något sånt.



    Idag har jag iaf byggt lite, eller stod mest och försökte få igång kompressorn utan att blåsa säkringen igen, men blåste den iaf.. Finns det någon starkare säkring än 25 amp?

    Sen välte jag omkull gasflaskan som landade på klockan.. som tur höll allt.


    Måste göra "N.Juvakka" lite besviken idag då jag blev tvungen att kapa mig in i bakstammen :




    Detta var för att jag inte skulle på ett vettigt sätt kunna få fast "änden" av opeldelen, den skulle annars ha häng fritt i luften och det hade inte varit bra. Har dock för avsikt att sätta tillbaka och svetsa fast, den borttagna delen, i golvet så som original.




    Svetsmasken och mina nya handskar fungerar mycket bra. Ingen fara att svetsa i dem heller, bränner inte igenom ovansidan.

    Allt för idag! Hoppas på bygg i helgen

    Marz

  18. #278
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av Marz
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg


    Ett tips är att använda en stabilare tjänst än Forumbilder, tex garaget.org

    forumbilder var tidigare Geting, vid flytten raderades alla bilder vilket gör att idag kan man tex inte kolla igen PearlPeters tråd med bilder.

    Trist som fan, gör att jag inte litar överdrivet mkt på forumbilder.se
    Garaget.org, får man bara ladda upp 20 bilder per bil? Kommer inte långt på det .
    nja du kan ju lägga upp det i den där fliken som heter "fotoalbum" där du nog kan lägga upp 1 000 000 000 000 bilder innan dom börjar gnälla..

  19. #279
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 055

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Citat Ursprungligen postat av Marz

    Garaget.org, får man bara ladda upp 20 bilder per bil? Kommer inte långt på det .
    nja du kan ju lägga upp det i den där fliken som heter "fotoalbum" där du nog kan lägga upp 1 000 000 000 000 bilder innan dom börjar gnälla..
    100bilder per album, men ingen begränsning på antalet album bäst tycker jag är att det går att ladda upp 20 bilder på en gång
    Jag har flyttat alla mina bilder på mitt 900-projekt dit och länkat om alla bilder till projekttråden.

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  20. #280
    Grundladd N.Juvakkas avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    119
    Medlem#
    8315

    Re: NG900 2.0T -95 -> NG900 2.3T 4x4 + Helrenovering

    Citat Ursprungligen postat av Marz

    Måste göra "N.Juvakka" lite besviken idag då jag blev tvungen att kapa mig in i bakstammen

    Marz
    Så lugnt så, bara det blir bra
    The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
    Kör 9-5 aero -02 och 900 T16 -91

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Funkar NG900 2,0t -97 motor till min NG900 2,0t -95
    Av SaabXXXTurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •