Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 62

Ämne: VARNING FÖR 9-3 Freak

  1. #41
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 012
    Medlem#
    4135
    Håller med er andra, skall man kunna få bra bemötande här så gäller det att sköta sina affärer. Själv har jag handlat lite via forumet och det har fungerat för det mesta. En gång har jag blivit blåst men efter polisanmälan så fick jag pengarna tbx. Skickar oxå kort på mina grejor så den som köper kan se vad dom får och i vilket skick det är i.
    Har funkat bra med bussgods oxå tycker jag. Nackdelen är att skall man skicka större grejor typ stötfångare blir det svindyrt.
    Fortsätt göra bra affärer med varandra.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    221
    >>Kasumi
    Jo jag bad de på bussgods i Västerås att skicka tillbaka det igen så nu ligger man 300kr back istället Men bara jag får tillbaka det så får jag se om någon annan seriös vill köpa tryckröret istället.

    Jag har aldrig haft problem med att sälja eller köpa ngt innan heller men förr eller senare stöter man ju på någon lurare så det är bara att se till så man har postförskottsbetalning så förlorar man ej så mkt.
    ****3177****
    "The blond beauty in the black beast"
    http://www.garaget.org/show.php?car=3045

  3. #43
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574
    Citat Ursprungligen postat av poh99
    Enklast är att göra upp på plats. Pengar bytes mot vara.
    klart bäst! eller hur

  4. #44
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 696
    Citat Ursprungligen postat av sunshine
    Jag har aldrig haft problem med att sälja eller köpa ngt innan heller men förr eller senare stöter man ju på någon lurare så det är bara att se till så man har postförskottsbetalning så förlorar man ej så mkt.
    Jag har inte heller haft några problem. Men som du säger, postförskott
    är ändå en bra garanti för att inte bli helt blåst.

    Beklagar igen!


    Mvh

  5. #45
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 854
    Glädjer mig att ni kört lite debrifing och sagt några vänliga ord om varandra istället för att bara uppmärksama det som är dåligt.

    Bra jobbat


    Så vem ska nappa på min annons då?
    Sänkte just priset eftersom ni talar så väl om varandra här.


    Mvh
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  6. #46
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 038
    Dennis i Karlshamn kan man också lita på. Satte in pengar och hade varan dagen efter.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  7. #47
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 478
    Har själv gjort en hel del affärer via nätet och det har hittills fungerat bra. Känner man sig osäker så tar man namn, telefonnummer, adress och kanske t.o.m personnummer samt sparar mailkonversationen och sen kan man kolla upp personen ifråga för att se så allt stämmer.

    Blir man sen iaf blåst så kontaktar man polisen eller åker och hälsar på....och ja, jag skulle åka trotts att det gäller skitsummor då det är principen som gäller.

    Själv när jag säljer saker så brukar jag vilja ha förskott alt. skicka sakerna mot efterkrav och då brukar jag även skriva ner adress, nummer m.m så köparen kan kontakta mig om något är fel. Och då mitt namn inte dykt upp här på forumet så antar jag att ingen hittills känt sig lurad eller snuvad.

  8. #48
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    688
    Medlem#
    1014
    Lyfter lite.....Såg att 9-3 freak hade en sälj annons inne.....
    9-3 Aero-08

  9. #49
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 607
    Citat Ursprungligen postat av tubben
    Lyfter lite.....Såg att 9-3 freak hade en sälj annons inne.....
    Tack för den!

  10. #50
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076
    De gånger jag sålt något så har jag frågat om kunden vill betala via konto eller postförskott. För att de kan spara på fraktkostnaden.

    Och varje gång blir jag lika förvånad att de väljer att betala in i förskott.
    Men jag tycker det vore kanon om alla kunde lite lika mycket på varandra så man kunde lösa det så. Blir både enklare och billigare.

  11. #51
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    De gånger jag sålt något så har jag frågat om kunden vill betala via konto eller postförskott. För att de kan spara på fraktkostnaden.

    Och varje gång blir jag lika förvånad att de väljer att betala in i förskott.
    Men jag tycker det vore kanon om alla kunde lite lika mycket på varandra så man kunde lösa det så. Blir både enklare och billigare.
    Bara att inse... 5000 inlägg på STCS forum ger lite "förtroende", av någon anledning...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #52
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    De gånger jag sålt något så har jag frågat om kunden vill betala via konto eller postförskott. För att de kan spara på fraktkostnaden.

    Och varje gång blir jag lika förvånad att de väljer att betala in i förskott.
    Men jag tycker det vore kanon om alla kunde lite lika mycket på varandra så man kunde lösa det så. Blir både enklare och billigare.
    Bara att inse... 5000 inlägg på STCS forum ger lite "förtroende", av någon anledning...

    Mvh

    KK
    Kan det verkligen stämma , för vid senaste tillfället jag fick förtroendet hade jag nog bara 4500 inlägg

  13. #53
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    KK, har inte du nåt att sälja

  14. #54
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 788
    Citat Ursprungligen postat av MrZ
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Håller med!!
    Man ska sjutton beskriva exakt vad det är man säljer oavsett vad det är till för pris!!!
    M.V.H.

    Skickar alltid kort först....
    håller med jag vill hälst att personen i fråga kommer och kollar på grejen så det inte blir något missförstånd om han /hon bor väldigt låbgt bort så sickar jag mycket bilder eller så kan man ju alltig träffas på en bil träff eller nått
    har sickat i väg mitt första paket med busss gods hoppas det går bra

  15. #55
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 607
    jag har sålt grejer till en här på forumet som inte betalade

  16. #56
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    950
    Har alldrig köpt ngt av 9-3 freak.. däremot har jag sålt lite småprylar till han.
    Dessutom ringer han lite då och då och frågar hur man bygger bil!

    By the way... Ingen som sett till allas vår vänn "Martin 9-5 " ?? när vi ändå snackar kränga/handla delar.

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av HP
    By the way... Ingen som sett till allas vår vänn "Martin 9-5 " ?? när vi ändå snackar kränga/handla delar.

  18. #58
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 280
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Citat Ursprungligen postat av HP
    By the way... Ingen som sett till allas vår vänn "Martin 9-5 " ?? när vi ändå snackar kränga/handla delar.
    jag har missat nåt... vad??
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  19. #59
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 076
    Kom på att jag blev ombedd att tillverka en nätgrill för att en snubbe skulle köpa. Skulle hämta den på knutstorp, men killen kom aldrig.
    För övrigt en utlänsk kille men som bodde i sverige. Tror det va en tysk

  20. #60
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 294
    Folk man känner igen från forumet har jag inga som helst betänkligheter att förskotta till! 1000+ (tex...) inlägg känns som tillräckliga garantier!

    Köpte ju en uppsättning dinosar av Håkan 831 och där hade jag LÄTT kunnat laxa in tusingarna i förskott! (Nu blev det inte så men det har nog ingenting med misstro från någons sida att göra...)

Liknande ämnen

  1. Airbag varning....
    Av Ghost i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •