Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    35

    Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Hej!

    Ny på detta forum och saabägare sen ca 1 vecka tillbaka(har kört volvo hela livet men för att göra en lång historia kort kom jag hem med en Saab 9-5 från bilhandlaren när jag och frun var för att provköra en V70).

    Nu har jag dock stött på patrull, bilen ifrǻga har Body Colour 261 "Green silver pearl" och det finns en mindre skada som jag skulle behöva åtgärda och behöver ha tag i lack. Färgen i fråga verkar inte vanlig och saabhandlaren i söderhamn som jag var hos när vi var till stugan försökte beställa, restnoterad utan något bekräftat leveransdatum.

    Jag behöver antingen ett lackstift, en sprayburk eller en mindre burk med lack(har färgspruta och kompressor), åkte glatt till mekonomen i solna som bryter billack men de hävdade att färgen inte ens fanns, efter att ha följt med ut och tittat på bilen konstaterade de att den färgen tydligen fanns men inte var något de kunde skaka fram.

    Så, någon som vet hur och var jag kan få tag i den färgen här i krokarna? Alternativt något ställe på nätet med snabb leveranstid, har semester några veckor till och skulle gärna få det åtgärdat innan vardagen tuggar igång igen? Jag vet att de flesta lackeringsverkstäder bryter färg, men jag har ingen koll på vilka lackeringsverkstäder som är vettiga att ha att göra med i den här regionen så tar tacksamt emot namn på specifika lackverkstäder isf.

    Vänligen
    Olle

    En konfunderad nybliven saabägare
    Hoppsan Volvo 740 -89 *Såld*/Olu 460 -94 *R.I.P*/9-5 -98 *Såld*
    Numera en 9-3 1.8T Biopower -07

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    214

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Citat Ursprungligen postat av Cicaro
    Hej!

    Ny på detta forum och saabägare sen ca 1 vecka tillbaka(har kört volvo hela livet men för att göra en lång historia kort kom jag hem med en Saab 9-5 från bilhandlaren när jag och frun var för att provköra en V70).

    Nu har jag dock stött på patrull, bilen ifrǻga har Body Colour 261 "Green silver pearl" och det finns en mindre skada som jag skulle behöva åtgärda och behöver ha tag i lack. Färgen i fråga verkar inte vanlig och saabhandlaren i söderhamn som jag var hos när vi var till stugan försökte beställa, restnoterad utan något bekräftat leveransdatum.

    Jag behöver antingen ett lackstift, en sprayburk eller en mindre burk med lack(har färgspruta och kompressor), åkte glatt till mekonomen i solna som bryter billack men de hävdade att färgen inte ens fanns, efter att ha följt med ut och tittat på bilen konstaterade de att den färgen tydligen fanns men inte var något de kunde skaka fram.

    Så, någon som vet hur och var jag kan få tag i den färgen här i krokarna? Alternativt något ställe på nätet med snabb leveranstid, har semester några veckor till och skulle gärna få det åtgärdat innan vardagen tuggar igång igen? Jag vet att de flesta lackeringsverkstäder bryter färg, men jag har ingen koll på vilka lackeringsverkstäder som är vettiga att ha att göra med i den här regionen så tar tacksamt emot namn på specifika lackverkstäder isf.

    Vänligen
    Olle

    En konfunderad nybliven saabägare
    Tjena!
    Ser att du e en finsmakare i frågan om kulör val...har likadan o har aldrig haft problem med att få fram billack.Testa en annan Mekonomen,dom har fixat till mig (Järnringen,Partille),Lackman (göteborg ifs har fixat med),mm brukar inte vara svårt,finns ngn lackfirma i Umeå vet jag som har postorder ,kommer tyvärr ihåg namnet men men
    SQR Steg 3.
    The Green Machine!
    Kör Peugot med Jätte-turbo på arbetstid!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    777
    Medlem#
    7119

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Citat Ursprungligen postat av green machine
    finns ngn lackfirma i Umeå vet jag som har postorder
    Är nog dom här du menar. http://www.umeabilfarg.se/

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    214

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Citat Ursprungligen postat av green machine
    finns ngn lackfirma i Umeå vet jag som har postorder
    Är nog dom här du menar. http://www.umeabilfarg.se/
    SQR Steg 3.
    The Green Machine!
    Kör Peugot med Jätte-turbo på arbetstid!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    35

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Halloj!

    Skönt att höra att det går att få tag i, jag vägrar nämligen skarva i med någon annan färg. Kikade runt på nätet ännu mer och hittade http://www.autorefinish.se/shop/ i nacka som verkade ha det mesta samt http://www.autoherba.se som verkade ha samma sortiment men dyrare. Men de i nacka hade semesterstängt nu, annars hade jag funderingar på att ta fram färgspruta osv. Vore skönt att slippa för några småblämmor :O

    Så, då ska jag ta och telefonterrorisera mekonomenbutiker fram tills någon kan fixa en burk finns ju flera stycken här i krokarna

    Tack och bock, återkommer med var jag fick tag i färg tillslut om det är någon annan som får samma problem här i krokarna

    /Olle
    Hoppsan Volvo 740 -89 *Såld*/Olu 460 -94 *R.I.P*/9-5 -98 *Såld*
    Numera en 9-3 1.8T Biopower -07

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    35

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Uppdatering: Var till Mekonomen i täby igår, de meddelade att inga mekonomenbutiker i stockholm bryter billack och trycker på flaska längre eftersom det blev för dyrt att hålla brandsäkerheten uppe med några nya bestämmelser.

    Verkar alltså som man får antingen beställa online eller söka upp en riktig lack/rekondfirma för att få tag i färg :-(
    Hoppsan Volvo 740 -89 *Såld*/Olu 460 -94 *R.I.P*/9-5 -98 *Såld*
    Numera en 9-3 1.8T Biopower -07

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    205

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    testa en autoexperten, jag har vid flertalet gånger beställt färg som dom trycker på burk.
    Saab 9-5 Aero -02 - http://www.garaget.org/?car=275939
    Saab 9-3 2,0t -99 - Såld

  8. #8
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 679
    Medlem#
    7660

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Colorama kan troligtvis blanda en sprayburk efter färgkod? Det gör dem här i trollhättan iallafall.

    Mvh
    Jesper
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    35

    Re: Var får man tag i billack 261 Green silver pearl

    Halloj!

    Fixat! Blev dyrt (248 kr för lackstift, klarlackstift och ett par stenskottspenslar) men allt stämmer, Autoexperten/Autoherba i huddinge.

    Imorgon blir det dutta stenskott!

    /Olle
    Hoppsan Volvo 740 -89 *Såld*/Olu 460 -94 *R.I.P*/9-5 -98 *Såld*
    Numera en 9-3 1.8T Biopower -07

Liknande ämnen

  1. Hur många pearl vita og900?
    Av 900turbotokig i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 13:28
  2. Färgkod electric orange/ incagul pearl!?
    Av Montecarlo99 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 13:46
  3. Få ordning på Og900 Aero -85 Pearl White
    Av the_Mattsson i forum Projekt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •