Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 70

Ämne: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Citat Ursprungligen postat av Sven
    All information finns på hemsidans förstasida

    Mvh. Sven

    Mnjae...

    Citat Ursprungligen postat av Författaren på hemsidan
    Emmaboda RS-bana 13:e augusti
    Skrivet av Claes Robertsson
    2011-07-07

    Nu öppnar vi för anmälningar till vår träff på Emmaboda flygbana den 13:e augusti.
    Då antalet platser är begränsat (ca 25st) så måste vi jobba med föranmälan till denna träff.
    Anmälan går till så att den som vill vara med och köra skickar ett mejl till: claes@saabturboclub.com med namn, adress, medlemsnummer och mobilnr och glöm inte att skriva "Emmaboda 13/8" i ämnesraden. I retur kommer då via mejl ett deltagarnummer som man använder för att betala in anmälningsavgiften på 300:-/medlem. Alla uppgifter som behövs för att göra inbetalningen finns i mejlsvaret. När man sedan kommer till träffen återbetalas halva anmälningsavgiften (150:-). Inbetalning av deltagaravgiften måste ske omgående (inom max 7 dagar) från det att ni mottagit vårt svarsmejl med deltagarnummer. Om inte inbetalning skett inom 7 dagar kommer platsen att erbjudas någon annan.
    Där framgår alltså varken om det är först till kvarn som gäller, eller huruvida det ska dröja länge innan man får svar på sin anmälan. Man ska vara väldigt försiktigt med att påstå att "all" information finns på hemsidan. Inte heller ska man förvänta att folk ska dra egna slutsatser baserat på inkomplett information, då man lämnar utrymme för feltolkningar. Så om nån har svar på Arthurssons frågor är det nog bättre med svar på dem än en hänvisning till hemsidan, så länge informationen där inte kompletterats...

    Kan vi inte rent generellt försöka arbeta åt hållet att vi istället för att bara knuffa folk till hemsidan (en del använder forumet via klienter som inte har nån smidig webläsare, exempelvis vissa telefonklienter) även citerar den del vi anser besvara eventuella frågeställningar?

    Jag misstänker ju att det bara är så att det inte funnits tid att gå igenom anmälningarna än, så ha bara lite is i magen så får ni förhoppningsvis besked snart nog. Det har ju bara gått 3-4 dagar sedan informationen publicerades på hemsidan.

    Av mitt första inlägg i denna tråd tycker jag mig kunna utläsa att det är först till kvarn som gäller även om jag uttrycker mig något i stil med "så länge det finns platser kvar".

    Precis som du skriver så har jag inte hunnit gå igenom och skicka ut de första mejlen ännu då jag precis försökt avsluta mitt jobb så jag kan gå på semester (fr.o.m igår).
    Mejl med uppgift om vilket konto ni skall betala till samt ert deltagarnummer.
    Det enda som kanske inte framgår tydligt är att mejlsvaret kan dröja upp till runt 1 vecka. Det framgår också tydligt att man skall invänta mejlet innan man betalar, delvis för att pengarna skall sättas in på rätt konto.

    Hela rutinen har jag tänkt igenom väl för att undvika fler änmälningar än vad som får plats eller att redan anmäld inte betalar och på så sätt upptar en plats vilket han/hon inte gör om vederbörande inte betalat in avgiften inom 7 dagar från att mejl med delatagarnummer skickats ut.

    Begreppet "all information" skall nog tolkas i meningen all information som finns att finna, då uttrycket annars aldrig skulle kunna användas.

    Det vore bra om man i fortsättningen mejlar mig istället för att skriva frågorna på forumet och ondgöra sig över brist på, eller otydlig information.
    Om den som undrade istället mejlat mig frågan så skulle han fått svar för länge sedan.

    /Claes

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av arthursson
    Skickade in anmälan 2tim efter att anmälan öppnade.
    Har fortfarande inte fått nåt mail så jag betala in pengar.
    Vill ju inte gå miste om platsen. Eller hur fungerar uttagningen?
    Först till kvarn? Lottning? Eller resultat från tidigare?
    Mvh Benny
    Kanske otydlig av mig att inte skriva hur lång tid svarsmejlet kan dröja (men nu står det på hemsidan).
    Men det framgick ju tydligt att ingen inbetalning skulle ske innan man fått sitt deltagarnummer i svarsmejlet.
    Du kan ju knappast veta till vilket kontonummer du skall betala?
    Självklart gäller den rättvisa principen att man får en deltagarplats i den ordning som man anmäler sig, något annat är för mig helt orimligt.

    Om du efterlyser svar så är det mycket bättre att du kontaktar mig istället för att sätta upp en lapp på anslagstavlan (forumet) och tro att jag ser den.

    /Claes

  3. #23
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Seså Claes. Lugn nu. Ingen har ondgjort sig över nåt. Det har ställts frågor men på en väldigt lugn och inte ens irriterad nivå. Möjligen orolig, om ens det... =D

    Detta är ett forum. Folk kommer att fråga frågor här, det går inte att komma ifrån. Köp läget.

    Hade nu nån annan i styrelsen haft information om hur långt fram sortering av mail etc. gått hade ju dessutom din arbetsbörda avlastats pyttelite om denne någon kunnat svara med konkret information.

    Mitt inlägg angånde användandet av "all information" grundar sig mest i den tråkiga trend att folk gärna kastar sig över tangentbordet för att tala om att info finns på annat håll när det hade krävt så galet lite ansträngning att komplettera med den faktiska informationen. Redundans är bra mycket bättre än absens. Och som sagt... Alla som besöker forumet gör det inte via en traditionell browser.

    Och nog måste du väl fått ett mail direkt när nån svarade i en tråd som du skapat/skrivit i? Apropå att det tydligen går snabbare att skriva mail än foruminlägg.

    Nu retas jag bara lite med dig, Claes. Hoppas du har humor nog att förstå det.

    Puss!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Seså Claes. Lugn nu. Ingen har ondgjort sig över nåt. Det har ställts frågor men på en väldigt lugn och inte ens irriterad nivå. Möjligen orolig, om ens det... =D

    Detta är ett forum. Folk kommer att fråga frågor här, det går inte att komma ifrån. Köp läget.

    Hade nu nån annan i styrelsen haft information om hur långt fram sortering av mail etc. gått hade ju dessutom din arbetsbörda avlastats pyttelite om denne någon kunnat svara med konkret information.

    Mitt inlägg angånde användandet av "all information" grundar sig mest i den tråkiga trend att folk gärna kastar sig över tangentbordet för att tala om att info finns på annat håll när det hade krävt så galet lite ansträngning att komplettera med den faktiska informationen. Redundans är bra mycket bättre än absens. Och som sagt... Alla som besöker forumet gör det inte via en traditionell browser.

    Och nog måste du väl fått ett mail direkt när nån svarade i en tråd som du skapat/skrivit i? Apropå att det tydligen går snabbare att skriva mail än foruminlägg.

    Nu retas jag bara lite med dig, Claes. Hoppas du har humor nog att förstå det.

    Puss!
    Jo, visst köper jag läget att folk ställer frågor här istället för till den som kan veta svaret, men då får också höga vederbörande acceptera att inte alltid få ett svar.
    Framför allt inte lika snabbt.

    Att jag skulle hålla på och informera övriga styrelsen om varje liten grej jag gör är nog mer än vad jag orkar med.

    Att vi talar om var informationen finns är lite pedagogiskt tänkt.
    Detta för att om möjligt lära medlemmarna var informationen finns att finna istället för att likt en curlingförälder slänga svaret rätt i ansiktet.
    En annan vits är också att om vi hänvisar till platsen där informationen finns så kommer också ev uppdateringar (likt den jag just gjort) att läsas vilket inte sker om svaret skrivs i tråden.

    Jo tack, jag har ett rätt rejält mått humor, men ibland kan det övergå till humör beroende på situationen .

    /Claes

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Än är det gott om platser kvar till Emmaboda 13/8.
    I skrivande stund finns det ca 15 platser kvar.
    Så ös på med anmälningarna!

    /Claes

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    78

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Rätt så dum fråga kanske. Men är det okej att ta med sej folk som vill vara med och titta på körningen?

    Mvh
    Simon
    SAAB 9-3 2.0T Sport -99 http://www.garaget.org/?car=96100

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Skalman88
    Rätt så dum fråga kanske. Men är det okej att ta med sej folk som vill vara med och titta på körningen?

    Mvh
    Simon
    De kan jag nog nästan garantera att du får!!...
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Yay har fått mitt svarsmejl Imorgon skickar jag in pengar
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    78

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Yay har fått mitt svarsmejl Imorgon skickar jag in pengar
    Ja det har jag med. Pengarna åker in väldigt snart här ifrån också.

    Mvh
    Simon
    SAAB 9-3 2.0T Sport -99 http://www.garaget.org/?car=96100

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Skalman88
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Yay har fått mitt svarsmejl Imorgon skickar jag in pengar
    Ja det har jag med. Pengarna åker in väldigt snart här ifrån också.

    Mvh
    Simon
    Gött
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  11. #31

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Citat Ursprungligen postat av Skalman88

    Ja det har jag med. Pengarna åker in väldigt snart här ifrån också.

    Mvh
    Simon
    Gött

    Yes box. Jag med. Betalt å klart.
    Nu ska bilen bli färdig med.
    Ses där.
    Ha de'
    _________________
    Challenger husbil 2014
    BMW 328 M-sport 2013
    Linhai 700 2014 atv
    söker en saab OG900 eller liknande
    http://www.garaget.org/arthurssonsgolv

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av arthursson
    Citat Ursprungligen postat av Hedley

    Gött

    Yes box. Jag med. Betalt å klart.
    Nu ska bilen bli färdig med.
    Ses där.
    Ha de'
    Säger de samma betalt å klart,men ja har ingen motor/vxl låda i min bil hoppas man hinner få iordning på grejerna....ses där förhoppningsvis....
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Blir inget Emmaboda, vi ses på Mantorp!

    / Daniel
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    NÖ Skåne
    Inlägg
    723
    Medlem#
    3309

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Betalt och ser fram emot körningen
    #3309 Andreas "Dea" Persson
    900 Cab -87, 2*900 Aero-88, 900TurboS -92, 9-5 -09

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    78

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Nu har jag också betalt, ska bara komma ihåg att boka båten nu också

    Mvh
    Simon
    SAAB 9-3 2.0T Sport -99 http://www.garaget.org/?car=96100

  16. #36
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Nu har jag skickat in min anmälan. Hoppas det fanns en plats kvar...
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    29

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Gäller regeln med att bilen måste vara godkänd av sbp, påställd och försäkrad på denna träff?

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    578

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Jag och kompisen har inte fått svar än om vi fått plats
    9000 Aero -93 350hk
    900 2.3T "Lila" 470hk Projekttråd!

  19. #39
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Aeropojk
    Jag och kompisen har inte fått svar än om vi fått plats
    Det antyder ju att platserna är fyllda men för säkerhets skull så tycker jag att du ska ta och maila Claes så kommer han säkerligen att komma med snabbt besked både via mail och uppdatera här och på hemsidan om det nu skulle vara så att platserna är fyllda.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Anmälan till Emmaboda RS-bana 13/8

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Citat Ursprungligen postat av Aeropojk
    Jag och kompisen har inte fått svar än om vi fått plats
    Det antyder ju att platserna är fyllda men för säkerhets skull så tycker jag att du ska ta och maila Claes så kommer han säkerligen att komma med snabbt besked både via mail och uppdatera här och på hemsidan om det nu skulle vara så att platserna är fyllda.
    Platserna är inte på långa vägar slut men jag har semester och har inte kunnat svara de som anmält sig efter torsdagen den 14/7 förrän nu, då jag inte har haft tillgång till en dator. Av denna anledning angav jag en svarstid på mejlanmälan på ca 3-7 dagar.

    Då platserna är slut kommer detta självklart att meddelas på hemsidan och i denna tråd.
    De som anmäler sig kommer självklart också att få ett mejlsvar med uppgift om att platserna då är slut.

    I nuläget är det ett 10-tal platser kvar så fortsätt skicka in anmälningar ni som vill vara med.

    /Claes

Liknande ämnen

  1. Anmälan till Årsmötet?
    Av henrikg i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 00:18
  2. Toe IN eller Toe OUT vad kör ni med till bana, og900
    Av hampe4pet i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 17:16
  3. fjädrar till 9000 för bana +koni
    Av drzero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 20:50
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •