Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: larmdosa !akut!

  1. #1

    larmdosa !akut!

    kan man köpa ny larmdosa till min bil 9-5 aero, dottern har lekt med dosan och har lyckats ta isär dosan och bitit av (låsknappen) och vad kostar en sådan isåfall?

  2. #2

    Re: larmdosa !akut!

    Det man kan göra är att kolla nån skrot efter en begagnad, skiljer lite i pris mot ny och är i stort sett lika bra. Man får flytta över kretskortet till den bara alternativt åka in på en auktioserad verkstad och få den nya dosan programmerad till larmenheten men då är det, det där med priset igen.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: larmdosa !akut!

    Men för att kunna programera in nya larmdosor så krävs det väl alltid minst EN fungerande dosa, därav att man aldrig ska ha mindre än 2 dosor om nått skulle inträffa.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    280

    larmdosa !akut!

    Nejdå båda mina dosor blev stulna vid inbrott hemma, och saab fixade fram 2st nya samt att jag hämtade 6st dunderfrächa på skroten som dom programerade in 1st Extra så jag har en sambon 1 samnt 1 hemma i nyckelskåpet ,
    Och det va inga problem alls !!

    Tog 15 min att programmera sen fick jag byta larm signal om jag ville sen också samt att man kunde ändra hur många blink den ska avge vid lås (jag tog 3st vid lås och 2st vid upplåsnig) samt ( bip bip med tutan) ljudet vid lås och bup bip (vid upplås)

    Så du kan vara lugn !

    Hojta till förresten om du vill ha 2-3frächa dosor till vettigt pris , ge mig ett vettigt bud och dom e dina,
    Pm:à om det låter intressant

    Mvh/Peppli
    Bruksbilen Og93 /Maptun Steg7http://www.garaget.org/?car=205505

Liknande ämnen

  1. Akut hjälp önskas med larmdosa!
    Av Corgito34 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 12:31
  2. Akut hjälp med trasig larmdosa
    Av ToomBStoonE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 18:30
  3. larmdosa?
    Av Martinwide i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •