Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: stereo 9-5 biopower 07a

  1. #1

    stereo 9-5 biopower 07a

    Hej! jag har letat efter info ang vilka stereo det fanns att välja mellan,Har använt sök men ej hittat, jag har 7 högtalare i min bil, har läst om en bas som ska sitta i ena sidofacket bak,går det att uppgradera utan större besvär eller krävs massa kabeldragningar och slutsteg?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    Det är massa arbete om du vill byta till den största stereon med baslådan.
    Du måste byta slutsteg och i samma veva även byta alla befintliga högtalare och lite ny kabeldragning.

    Men sen är det ju en hel del arbete med att göra andra lösningar, jag har köpt en vanlig baslåda och kopplat in, men det var ganska jäkligt att få till det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    okej då får jag tacka så mycket för ett snabbt svar. tycker det är skapigt bra ljud som det är men lite mer tryck i basen har ju aldrig skadat någon.

  4. #4
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    vart kopplade du baslådan? vart fick du lågnivå dvs? använde du någon adapter isf vilken?
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    vart kopplade du baslådan? vart fick du lågnivå dvs? använde du någon adapter isf vilken?
    Jag öppnade slutsteget och lödde en högnivåadapter direkt på kretskortet för att eliminera div yttre störningar på signalen.
    Signalen jag plockade var från framdörrarna då de hade bäst delningsfrekvens för ändamålet.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    vart kopplade du baslådan? vart fick du lågnivå dvs? använde du någon adapter isf vilken?
    Jag öppnade slutsteget och lödde en högnivåadapter direkt på kretskortet för att eliminera div yttre störningar på signalen.
    Signalen jag plockade var från framdörrarna då de hade bäst delningsfrekvens för ändamålet.
    Det är lågnivå från stereon så det är enklare att löda in sig på ingående kablar med vanlig lågnivå kabel som går direkt till det nya slutsteget. Då blir ljudet rätt om man ändrar fader mellan fram och bak. Har gjort så i min bil,hade även gjort så i 9-3:an jag hade förut funkar kanon.
    Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=225826

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    Citat Ursprungligen postat av Nils_
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Jag öppnade slutsteget och lödde en högnivåadapter direkt på kretskortet för att eliminera div yttre störningar på signalen.
    Signalen jag plockade var från framdörrarna då de hade bäst delningsfrekvens för Det är lågnivå från stereon så det är enklare att löda in sig på ingående kablar med ändamålet.
    vanlig lågnivå kabel som går direkt till det nya slutsteget. Då blir ljudet rätt om man ändrar fader mellan fram och bak. Har gjort så i min bil,hade även gjort så i 9-3:an jag hade förut funkar kanon.
    Går säkert om man har massa kunskap, men du behöver göra en adapter då 9-5an inte jobbar med vanlig lågnivå, vilket gör att det blir en hela massa grejer för att få till det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8

    Re: stereo 9-5 biopower 07a

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Nils_

    vanlig lågnivå kabel som går direkt till det nya slutsteget. Då blir ljudet rätt om man ändrar fader mellan fram och bak. Har gjort så i min bil,hade även gjort så i 9-3:an jag hade förut funkar kanon.
    Går säkert om man har massa kunskap, men du behöver göra en adapter då 9-5an inte jobbar med vanlig lågnivå, vilket gör att det blir en hela massa grejer för att få till det.
    Man behöver ingen adapter det är vanlig lågnivå! Har bara kablarna direkt från originalkablarna direkt till steget. Fungerar hur bra som helst.
    Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=225826

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadsstereo NG9-3 > -07
    Av Jimpa_31 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 23:15
  2. [LÖST] Biopower vs. icke Biopower samma hårdvara? OG9-5 B2x5
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 01:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •