Sidan 3 av 21 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 414

Ämne: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

  1. #41
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av NP
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    "Avliva katten, annars mördar jag den åt dig." Är det så grottmänniskorna här tänker?
    Det var ingen som läste mitt inlägg om att det faktiskt finns andra sätt än avlivning som får katterna att hålla sig borta?
    I min familj hade vi en gång fyra katter. Ett par av dem tyckte om att ligga i grannens utemöbler, vilket grannen inte uppskattade, så han bad oss försöka göra någonting åt det så vi lade ut Get off fy i deras trädgård så att katterna inte ville gå dit.
    Enkelt, billigt och ingen behövde offra sitt liv.
    Håller med, jag är inte ute efter att avliva utvecklingstörda katter.
    Jag är djurvän!
    Ser hellre att ägarna håller efter sina djur.

    Undrar dock vad kan det kosta att hälla en dos Fy på 4000kvm mellan varje regnskur?
    Jag vill inte ha de bajsande aggressiva bilrepande asen någonstans i min trädgård.
    Det här var säkert tio år sedan, så det finns säkert bättre saker att använda nu, och dessutom är det inte du som ska betala, utan grannen.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  2. #42
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    I min familj hade vi en gång fyra katter. Ett par av dem tyckte om att ligga i grannens utemöbler, vilket grannen inte uppskattade, så han bad oss försöka göra någonting åt det så vi lade ut Get off fy i deras trädgård så att katterna inte ville gå dit.
    Enkelt, billigt och ingen behövde offra sitt liv.
    Om grannen har småbarn då? Antar att det där get of fy inte är direkt nyttigt att äta...

    Jag röstar fortfarande för kattfälla och transport till avlägsen plats. Smider redan planer angående en speciell katt...
    Fredrik J

  3. #43

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Vad jag säger beror ju på vad det är för fråga, jag har inget svar att ge förens jag fått en fråga.
    Och Nej jag skämtar inte
    Du har alltså dödat en katt?
    Svar Ja. Jag har även haft livet av en jäkla massa fisk och en och annan kyckling.
    Bör dock noteras att jag inte åt upp katten

  4. #44
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    I min familj hade vi en gång fyra katter. Ett par av dem tyckte om att ligga i grannens utemöbler, vilket grannen inte uppskattade, så han bad oss försöka göra någonting åt det så vi lade ut Get off fy i deras trädgård så att katterna inte ville gå dit.
    Enkelt, billigt och ingen behövde offra sitt liv.
    Om grannen har småbarn då? Antar att det där get of fy inte är direkt nyttigt att äta...

    Jag röstar fortfarande för kattfälla och transport till avlägsen plats. Smider redan planer angående en speciell katt...
    Som sagt, det här var säkert tio år sedan, och andra produkter som kanske inte är så farliga för barn har säkert nått marknaden. Utforska möjligheterna tillsammans med din granne innan du gör något olagligt.
    Finns det inga medel som går att använda hos just dig så får ni komma fram till en annan lösning.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #45
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av slaktarn

    Du har alltså dödat en katt?
    Svar Ja. Jag har även haft livet av en jäkla massa fisk och en och annan kyckling.
    Bör dock noteras att jag inte åt upp katten
    Jag tolkar det som att du utan lov har dödat någon annans katt, men rätta mig om jag har fel.
    Du förstår att det är skillnad på att döda någons katt, vilket är någon egendom, än att fiska gädda och äta upp den, vilket är fullt lagligt så länge som du följer de lagar och regler som finns, typ fiskekort och så?
    Att döda någons katt är enligt mig värre än att kattstackarn gör något som den inte förstår är fel.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #46
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Skit i katten . SLÅ IHJÄL ALLA RATTFYLLOS!!!!!!!!!!!!!!!! Som aldrig går att lära.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  7. #47
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Skit i katten . SLÅ IHJÄL ALLA RATTFYLLOS!!!!!!!!!!!!!!!! Som aldrig går att lära.
    Kanske rätt, men dock en helt ny vändning i denna tråd. OT i all ära
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Rimbo
    Inlägg
    328
    Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
    +Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.

  9. #49
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Förstår man inte skillnaden mellan att slå ihjäl någons husdjur och att fiska fattas det något däruppe...
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Förstår man inte att det kanske inte är någon annans djur utan ens eget... Tex som många jägare och bönder gör när deras husdjur blir för sjuka för att det ska vara ekonomiskt försvarbart så tar man saker i egna händer och avlivar djuren.
    Så Hamilton behöver i det här fallet inte ha "mördat" någon annans djur, utan kanske avlivat ett eget sjukt djur...

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Förstår man inte att det kanske inte är någon annans djur utan ens eget... Tex som många jägare och bönder gör när deras husdjur blir för sjuka för att det ska vara ekonomiskt försvarbart så tar man saker i egna händer och avlivar djuren.
    Så Hamilton behöver i det här fallet inte ha "mördat" någon annans djur, utan kanske avlivat ett eget sjukt djur...
    Han skrev ju att han sade till grannen att han avlivar katten om den inte låter bli hans bil. Så nog var det väl grannens katt han tog död på?
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  12. #52
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    prata med grannen e ju steg 1.
    Om han vägrar betala så hade jag satt dit en fälla, hämtat ägaren och visat.
    Att få det till kattens "fel" känns ju fel.

    Barn går att lära säger ni, tycker många barn gång på gång gör dumma saker. knappast dom slutar efter första gången dom bli tillsagda.

    Dödar någon mina katter kommer jag gå bärsäkra gång. För mig e mina katter mina barn.
    Jag blir knappast arg på vilda djur som förstör min trådgård, vildsvinen som gruffar upp gräsmattan, hjortrar som äter blommorna...att få en sandlåda skyddad e ju extremt enkelt.
    Jag bygger och grejar med mitt hus, min tomt osv för att skydda mot väder, djur, skitungar osv. Varför ska jag be om betalt av alla för det? En del av livet känns det som.

    Skulle någon komma och klaga för mina katter repat deras bil hade jag velat ha bevis på att det e mina katter. Isåfall hade jag betalat.
    Hade det hänt igen hade dom fått vara innekatter. Man ska ju inte behöva acceptera att sina ägodelar blir förstörda, men vägrar ägaren hjälpa till känns det som det e den du ska ta hand om inte katten?

    Hade fullt av kattspår på min cab i vintras, dock var mina katter endast innomhus då. Är dom istortsett ännu. Jag köpte lite billigt nät och satte runt om garaget, syns ej utifrån om man inte vet om det och efter det har ingen katt sovit på taket eller varit på bilen.
    Har dock inte fått någon repa av det vad jag vet...tvättrepor får jag varje gång jag tvättar.

    Mina tankar bara
    MVH//Andreas
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  13. #53
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    haha vad vad är det för obegåvade personer som skriver här, visst fasen går det lära katten att hålla sig borta från andras grejer.
    har iaf haft 6-7 katter och aldrig haft problem med att de varit på bilar eller nått sånt,enklast är ju vatten, har man bara fått katten att associera bilen med nått som man kan råka illa ut för så går de inte i närheten mer.

    Att plocka bort andras katter är helt tokigt, misstänker att det var så någon gjorde med min 14 år gamla katt jag hade sist som bara plötsligt vara borta, och då hade vi som sagt haft den i alla dessa 14 år utan att hon gjort en fluga förnär och gick sällan ens utanför tomgränsen, aldrig någon som klaga under 14år men en dag bara borta..

    Visst går det lära en katt att inte göra vissa saker, men det är ju svårt att göra nått om man är så jäkla FEG att man inte ens pratar med kattägaren, skulle ju gissa på att de flesta som gnäller inte ens har pratat med personen som äger katten för att försöka komma fram till en lösning.

    Att ha ett garage med så stora hål i att en katt med lätthet kommer in skulle inte jag vilja ha, vad andra värre skadedjur man kan tänkas få in där, vem vill ha råttor osv i bilen?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #54

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Förstår man inte att det kanske inte är någon annans djur utan ens eget... Tex som många jägare och bönder gör när deras husdjur blir för sjuka för att det ska vara ekonomiskt försvarbart så tar man saker i egna händer och avlivar djuren.
    Så Hamilton behöver i det här fallet inte ha "mördat" någon annans djur, utan kanske avlivat ett eget sjukt djur...
    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Han skrev ju att han sade till grannen att han avlivar katten om den inte låter bli hans bil. Så nog var det väl grannens katt han tog död på?
    Visst var det grannens katt jag avliva, efter att jag pratat med ägaren och hon sket i vilket för hon ville inte veta av katten.

    Jag kommer inte göra något förens jag pratat med kattägaren.
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    haha vad vad är det för obegåvade personer som skriver här, visst fasen går det lära katten att hålla sig borta från andras grejer.
    har iaf haft 6-7 katter och aldrig haft problem med att de varit på bilar eller nått sånt,enklast är ju vatten, har man bara fått katten att associera bilen med nått som man kan råka illa ut för så går de inte i närheten mer.

    Att plocka bort andras katter är helt tokigt, misstänker att det var så någon gjorde med min 14 år gamla katt jag hade sist som bara plötsligt vara borta, och då hade vi som sagt haft den i alla dessa 14 år utan att hon gjort en fluga förnär och gick sällan ens utanför tomgränsen, aldrig någon som klaga under 14år men en dag bara borta..

    Visst går det lära en katt att inte göra vissa saker, men det är ju svårt att göra nått om man är så jäkla FEG att man inte ens pratar med kattägaren, skulle ju gissa på att de flesta som gnäller inte ens har pratat med personen som äger katten för att försöka komma fram till en lösning.

    Att ha ett garage med så stora hål i att en katt med lätthet kommer in skulle inte jag vilja ha, vad andra värre skadedjur man kan tänkas få in där, vem vill ha råttor osv i bilen?
    Huruvida det går att lära katter är väll inte mitt problem då jag inte äger någon.
    Jag vill bara ha mina grejer i fred sedan får kattägarna lära sina katter vad fan dom vill tex att hålla sig borta från andras grejer är en bra början.

  15. #55
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Huruvida det går att lära katter är väll inte mitt problem då jag inte äger någon.
    Jag vill bara ha mina grejer i fred sedan får kattägarna lära sina katter vad fan dom vill tex att hålla sig borta från andras grejer är en bra början.
    Det var inte att du skulle lära katten jag syftade på, men OM det ska gå att lära katten så måste ju DU berätta för ägaren vad deras katt gjort hos dig.

    Hur ska kattägaren veta att katten repar din bil om du inte berättar det för denne utan istället slår ihjäl katten?
    Då är det ju du som är mer bov i dramat utan att ens ha gett ägaren en chans att göra nått åt det, 2-3 hinkar vatten på katten när den är i närheten av bilen bör räcka för att den inte ska vilja gå dit mer.

    Man kan ju då snarare undra om folk njuter av att ta ihjäl djur eftersom man inte säger til ägaren istället.

    Som kattägare så är det ju självklart att man inte vill att katten ska orsaka skada, men är det ingen som säger nått så utgår man ju från att det inte är några problem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #56
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Gå in på Jula och köp för tusan en kattskrämma.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  17. #57
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    En sådan här skall provas

    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... zAodTCPDYQ

    Skall bli spännande att se om det är BS eller verkligen fungerar.

    Edit: Artikel 620109 är vad som skall testas
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  18. #58
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av NP
    En sådan här skall provas

    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... zAodTCPDYQ

    Skall bli spännande att se om det är BS eller verkligen fungerar.
    Nu fick man för visso bara en lång lista med olika saker att skrämma bort djur med, men helt klart värt att prova med sånna grejer.
    Sen håller det ju även borta andra djur än enbart katter, jag fick råttor i min bil i det tidigare garage jag hade bilen i, och kan väl lungt säga att några repor på motorhuven hade varit att föredra jämfört med vad råttfamiljen gjorde i bilen...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #59
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av NP
    En sådan här skall provas

    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adw ... zAodTCPDYQ

    Skall bli spännande att se om det är BS eller verkligen fungerar.

    Edit: Artikel 620109 är vad som skall testas

    men ett sånt här aktivt val då? http://www.hobbex.se/produkter/skytt...pt-80-co2.html
    9-3x TTID 20x9,5

  20. #60
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Passar nog bättre till några andra i tråden ;-) Den där vill jag hellre använda på tattarungar som driver förbi på nätterna :-P
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

Liknande ämnen

  1. Apple kopierar andras design igen...
    Av Roger #2378 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 11:30
  2. Ändras etanolhalten i E85 efter vinterförvaring?
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 01:30
  3. Vad kan ändras med Tech2 i 9-3 -07?
    Av tur-ture i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:42
  4. Fråga om inlämingar som ändras i skolan?
    Av Mopack i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 18:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •