Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 11192021
Resultat 401 till 414 av 414

Ämne: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

  1. #401

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av MoonA
    Alternativet är att inte ha något garage alls eftersom detta är det enda som finns. Och felet uppkom efter att nåt blindstyre (säkert kattägare) kört in med plogen i vintras och NÄR problemet upptäcktes så löstes det.
    Men hur kan man komma fram till att det är kattägarens fel att plogbilen kört sönder garaget så ovälkommna djur kan ta sig in?

    Jag ser det som du klagar över fel grej, om det varit en räv som kommin in där och vilat på din motorhuv och gjort repor, vems fel skulle det vara då?

    Ditt problem ligger ju hos fastighetsägaren och inte kattägaren.
    Nu fick du tydligen nåt mer att haka upp dig på.
    Jag har inte problem längre, hålet är lagat. Och NEJ, det är inte kattägarens fel att garaget vari trasigt, det är kattägarens fel att katten är ute ränner.

  2. #402
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av MoonA
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Men hur kan man komma fram till att det är kattägarens fel att plogbilen kört sönder garaget så ovälkommna djur kan ta sig in?

    Jag ser det som du klagar över fel grej, om det varit en räv som kommin in där och vilat på din motorhuv och gjort repor, vems fel skulle det vara då?

    Ditt problem ligger ju hos fastighetsägaren och inte kattägaren.
    Nu fick du tydligen nåt mer att haka upp dig på.
    Jag har inte problem längre, hålet är lagat. Och NEJ, det är inte kattägarens fel att garaget vari trasigt, det är kattägarens fel att katten är ute ränner.
    Men det hade ju inte orsakat dig några som hellst problem om garaget inte hade varit trasigt?

    Fredrik Js problem kan jag köpa, dock inte hans sätt att lösa det, där går våra åsikter isär.

    Men ditt problem har jag mindre förståelse för hur det har med kattägaren att göra, isf är det ju mer nöjet för han som körde snöplogen in i garaget som kostar dig pengar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #403
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Att åsikter går isär är inget nytt, men det finns ingen anledning att kalla varandra dumma. Sådana inlägg raderas.
    Absolut. Jag kallade Moona för en misantrop (vilket Moona bekräftat själv genom att förklara problematiken bakom faktumet att Moona inte kan anpassa sig till de sociala spelreglerna där Moona bor), inte för en dumskalle.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  4. #404
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Att åsikter går isär är inget nytt, men det finns ingen anledning att kalla varandra dumma. Sådana inlägg raderas.
    Absolut. Jag kallade Moona för en misantrop (vilket Moona bekräftat själv genom att förklara problematiken bakom faktumet att Moona inte kan anpassa sig till de sociala spelreglerna där Moona bor), inte för en dumskalle.
    Det var inte ditt inlägg jag syftade på, utan ett annat inlägg som jag tog bort.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #405
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 072

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Det va jag som frågade om han hade varit med i en film. För övrigt tycker jag att hela tråden kan raderas.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #406

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Att åsikter går isär är inget nytt, men det finns ingen anledning att kalla varandra dumma. Sådana inlägg raderas.
    Absolut. Jag kallade Moona för en misantrop (vilket Moona bekräftat själv genom att förklara problematiken bakom faktumet att Moona inte kan anpassa sig till de sociala spelreglerna där Moona bor), inte för en dumskalle.
    Jag bryr mig föga om vad du kallar mig. Och vad beträffande spelregler så gäller det väl att ge sig in i spelet först och jag har inte blivit tillfrågad.
    Jag ser nästan fram emot att du ska bli drabbad av något som för DIG är väldigt jobbigt. Och då hoppas jag att du får noll förståelse från andra, precis som du beter dig just nu.

  7. #407

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Men det hade ju inte orsakat dig några som hellst problem om garaget inte hade varit trasigt?
    Det hade heller inte kostat mig några pengar om kattägaren haft uppsikt över sin katt!

  8. #408
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Finns det något mer att diskutera gällande trådens ämne eller ska vi se detta ärende som avslutat?
    Har ni andra saker att ta upp er emellan så kan ni ta det via PM.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #409

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Finns det något mer att diskutera gällande trådens ämne eller ska vi se detta ärende som avslutat?
    Har ni andra saker att ta upp er emellan så kan ni ta det via PM.
    Det är färdigdiskuterat för min del. Somliga går det inte att konversera med ändå, de läser bara det dom tror att det står.

  10. #410

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av MoonA
    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Men det hade ju inte orsakat dig några som hellst problem om garaget inte hade varit trasigt?
    Det hade heller inte kostat mig några pengar om kattägaren haft uppsikt över sin katt!
    Det är just det jag menar, har ägarna uppsikt över sina katter så uppstår ju aldrig dom här problemen.....för min del så är problemet löst sedan 10sidor tillbaka i tråden ;-)

  11. #411
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av MoonA
    Citat Ursprungligen postat av hostarn

    Absolut. Jag kallade Moona för en misantrop (vilket Moona bekräftat själv genom att förklara problematiken bakom faktumet att Moona inte kan anpassa sig till de sociala spelreglerna där Moona bor), inte för en dumskalle.
    Jag bryr mig föga om vad du kallar mig. Och vad beträffande spelregler så gäller det väl att ge sig in i spelet först och jag har inte blivit tillfrågad.
    Jag ser nästan fram emot att du ska bli drabbad av något som för DIG är väldigt jobbigt. Och då hoppas jag att du får noll förståelse från andra, precis som du beter dig just nu.
    Du, min grannes hund har jämt sönder mitt staket och smiter in och lever rövare. Visst händer det att jag skäller ut honom men det är ju så här byrackorna beter sig så jag föredrar ändå att skratta åt det och dela en bira med grannen än att bli gråhårig i förtid. Därmed är ärendet även för min del färdigdiskuterat, om det nu skulle hjälpa Travis att ta beslut om att låsa tråden.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  12. #412
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Finns det något mer att diskutera gällande trådens ämne eller ska vi se detta ärende som avslutat?
    Har ni andra saker att ta upp er emellan så kan ni ta det via PM.

    Tråden kan ju lika väl raderas, dem med problem är ju ändå inte intresserade av att lösa sina problem mer än att gnälla över kattägarna, det går ju sitta här och älta det i 2 veckor till , det löserlikväl inte deras problem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #413

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Finns det något mer att diskutera gällande trådens ämne eller ska vi se detta ärende som avslutat?
    Har ni andra saker att ta upp er emellan så kan ni ta det via PM.

    Tråden kan ju lika väl raderas, dem med problem är ju ändå inte intresserade av att lösa sina problem mer än att gnälla över kattägarna, det går ju sitta här och älta det i 2 veckor till , det löserlikväl inte deras problem.
    Problemet ÄR ju löst!
    TRÖG, TRÖGARE, PUMBA!

  14. #414
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Varför ska andras ”intresse” kosta mig pengar....

    Nu räcker det.
    Trådskaparen och andra som har problem med bilklättrande husdjur har fått hjälp.
    Jag försökte få tråden att avslutas av er, men det gick uppenbarligen inte särskilt bra då vissa fortsätter att provocera andra.
    Jag låser härmed tråden.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Apple kopierar andras design igen...
    Av Roger #2378 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 11:30
  2. Ändras etanolhalten i E85 efter vinterförvaring?
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 01:30
  3. Vad kan ändras med Tech2 i 9-3 -07?
    Av tur-ture i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:42
  4. Fråga om inlämingar som ändras i skolan?
    Av Mopack i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 18:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •