Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Felkod nr: 429B0 9k-91

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347

    Felkod nr: 429B0 9k-91

    T2 hittade dessa koder i min bil.
    429B0 Permanent. Denna hittade jag i Motor/DI APC - Denna kod finns inte fick jag höra idag. 050428
    24461 Intermittent - denna raderade jag fanns oxå i Motor/DI APC. Denna kod hade med lambdan att göra.

    Sedan hittade jag fyra Intermittenta koder i ETS som jag raderade.
    Hoppas att det finns någon som kan förklara vad som är fel i DI/APC på min bil.

    Bara att fortsätta att felsöka.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Ingen som vet??

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    12

    Felkod 429B0

    Felkod 429B0 = Felaktig variant kodning,Bilen kan startas men går endast på grundladdtryck.
    Står i Saabs verkstadshanbok (2:6 DI/APC-system)

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Hej!
    Vad är det för kodning? Bilen går inte på GLT.
    I bilen sitter ett steg1 chip från BSR som inte vill funka 100% den slänger upp laddet till ca 1.6 för att sedan rasa till 0.7 - 0.8 och där ligger det varvmätaren ut. Allt i och runt motorn är nytt eller kontrollerat.
    Funderar på att slänga ur chippet och köra original om ingen har en bra lösning?
    Mvh Jonas.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    66
    Jag saxar lite ur din förra tråd ang precis samma sak:

    Citat Ursprungligen postat av alander
    Citat Ursprungligen postat av gbg
    Det fanns en felkod som inte gick att nolla och den var i DI/APC = 429B0
    någon som vet vad denna kod betyder?
    Jonas.
    Felkoden betyder "Felaktig variantkodning, bilen kan startas men går endast på grundladdtryck." Läser man vidare i verkstadsmanualen står det:

    M91-M93 finns endast två varianter som delar på samma styrdon och som alltså är kodat. Dessa är B202L kat med ETS resp utan ETS. Anslutning 2 är jordad eller har B+.

    Bilar med LH2.4 med ETS ska vara kodad genom bygling av H3-9 stift 2 och 3. Övriga bilar ska inte ha någon kodning. [något märklig anmärkning i manualen...]

    Enligt anmärkning skall ETS-bilar ha B+ på anslutning 2. Har du rätt styrdon?
    /Jakob Alander
    9000 CD Aero -91

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Och jag blir inte klokare av detta, samma felkod med original program som med trim!?
    Alla boxar som sitter i bilen stämmer med vad som står i EPC och jag har kollat med dom på SAAB.

    Jag måste få reda på om det finns fler kodningar som kan bli galna som inte har med trimmmet att göra. Koden säger bara GLT men jag har mer änså.

    Sen vet jag att jag har fått hjälp i tidigare trådar men felet kvarstår och denna tråd fick liv 9/7 efter att ha varit död i några månader.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] ACC felkod 11 OG9-5
    Av Karlqvist i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •