Är det någon som har teknisk information om luftmängdsmätare på T7 9-3 00-02 och 9-5.
Får upp felkod p0101 och nollar jag felet via datorn (OBD) så kommer det tillbaka ca 50 mil senare eller så. När motorlampan är släckt så vill bilen gå rätt dåligt på tomgång och vill stanna. Bilen känns lite slö också. Motorlampan har oftast tänts på motorväg i 120 jämn fart. Bilen har gått 22000 mil.
Såg ren ut men rengjorde den med CRC MAF cleaner utan förbättring. Har trycksatt systemet men tycktes inte hitta någon läcka. Har heller inte plockat av något på bilen tidigare och köpte den när den gått 9000 mil.
Jag håller normalt på med elektronik och jag undrar om någon därute har detaljerad information om själva luftmängdsmätaren. Dom 3 små motstånden i luftflödet har jag mätt upp och även kommit fram till att där är 2 dioder från + och F anslutningen till - polen.
Uppmätte 9,7 ohm på dom 2 översta motstånden i flödet som är parallellkopplade och 156 ohm på den nedersta som är "ensam" så att säga. Detta i ca 25 graders temp. Är detta normalt?
Sen fick jag fram att där var ett 16 ohms motstånd från mittelledaren i luftflödet till - polen i kontakten. Dioderna mätte jag fram till ca 715mv till + anslutningen och till F utgången 663mv.
Förutom det jag mätt fram finns det andra komponenter i den svarta plasten med anlslutningen?
Tacksam för all feedback då jag gärna ser att MAF är kass innan jag köper en ny eller beg. Behövs "schemat" jag mätt fram så kan jag lägga upp en bild om det behövs.