Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skumt fladdrande ljud på vissa radiokanaler

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Skumt fladdrande ljud på vissa radiokanaler

    Idag råkade jag ut för en skum grej när jag skulle lyssna på radion i bilen. Tror det var NRJ som jag fick in och ljudet var typ fladdrande. Ungefär som det kan låta när man åker med nedvevade rutor och det blir det där jobbiga fladdrandet. Ljudet gick upp och ned samtidigt som fladdret. Svårt att beskriva men det är nog de bästa ord jag kan sätta just nu. Testade en annan kanal, Mix Megapol eller nåt, och där fanns även fladdret, men inte alls lika mycket. På P3 var ljudet kristallklart och precis som det skall vara. Testade en annan kanal och där var ljudet också bra. Men på just NRJ var det som värst och på Mix Megapol fanns det tendens till det. Vet inte om det hade något med sändningen att göra, för bra mottagning har jag i alla fall alltid haft och idag när detta hände var jag mitt inne i Göteborg.

    Någon som varit med om liknande fel och har en aning om vad det kan ha varit, eller om det kanske var en tillfällighet... Tycker bara att det är lite skumt att det var på två kanaler i så fall om det nu skulle vara en tillfällighet. Eller kan det kanske ha något med radiominnet att göra? Tänkte testa vidare imorgon under färden till jobbet, men innan dess ville jag kolla om någon här vet något och kan ge mig lite tips

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 470

    Re: Skumt fladdrande ljud på vissa radiokanaler

    Du kanske var i närheten av en östeuropeisk lastbil som just sände på sin komradio?
    Det är inte alltid så bra begränsning varken i frekvens eller effekt på dessa.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Re: Skumt fladdrande ljud på vissa radiokanaler

    I så fall måste han ha följt efter mig genom hela stan och det borde jag väl ha märkt
    Idag så var fladdret borta och allt lät precis som vanligt. Samma gamla tjötiga låtar på alla kanaler... Tyvärr så hade jag ingen annan radio igår att testa med. Hade ju varit intressant att veta om det var mottagningen eller sändningen som var felet...

Liknande ämnen

  1. Svänghjul/koppling,fladdrande ljud, 9-3ss.
    Av X i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-18, 12:51
  2. Fladdrande ljud i kupén
    Av Schnabeln i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 21:19
  3. Fladdrande ljud vid gaspådrag på en 9-3 SS 2.0t
    Av moose i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 09:30
  4. Fladdrande ljud 9-5
    Av wilhelm3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •