Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9000 Aero

  1. #1

    9000 Aero

    Tjo,
    Skulle behöva få lite tips om vad som mest troligt är fel på min aero -93.
    Igår började bilen rycka och hoppa då laddet gick över GLT. Pressade den inget mer då så är inte helt 100 på att det bara händer då den laddar över det men, jag uppmärksammade att det iaf hände vid några av tillfällena. Min första tanke var att nu håller väl bränslepumpen på att lägga av, eller tändkassetten. Borde nog även nämna att jag tycker den tappat mycket kraft efter 200km/h, det har inte ökat som det ska därefter. Jag är inne på min andra motor i denna bil på under ett år. Den förra "rasade" kort sagt, och jag trodde även att det var den som drack olja för det gick åt en del. Nu efter några hundra mil med "nya" motorn så vill även den ha mer olja, så kan det vara turbo som slukar oljan nu (även då?). Bilen kan ibland ryka (Vit rök) kort efter man startat den, men inget som jag märkt då jag kört, motorbromsat m.m.

    MV gav upp för ett tag sedan också, så laddet började skena. Nu skriker min 2:a mv då bilen är igång upptäckte jag dagen efter jag kört bilen lite hårdare. Dessa två har gemensamt att båda har blivit rätt igensatta av olja från turbon, anslutning C alltså.
    Styrbox har jag mätt också och den är iaf hel.

    Jo en sak till, känns som de iaf delvis har med turbon att göra, men jag har känt på snurran och jag tycker inte det är något onormalt glapp i den. Inte heller har jag någon olja värd att anmärka om i tryckrören. Ville bara tillägga detta.

    Behöver tips och råd nu. Den här bilen har blivit jäävligt dyr att äga då jag haft otur med det mesta, men man lär sig ju alltid något som tur är

  2. #2

    Re: 9000 Aero


Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 00:15
  2. Super Aero och Aero fälgar till 9000
    Av Nicco5859 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 01:31
  3. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 21:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •