Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bränslepumpsrelä fungerar inte trotts att det får ström

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    6

    Bränslepumpsrelä fungerar inte trotts att det får ström

    Jag håller på att felsöka en 9000 2,3 t -92. Den startar inte. Det mesta är testat och utbytt men jag har nu ringat in problemet något. Jag får ingen ström till bränslepumpens säkring. Då borde det ju vara reläet som spökar. Men jag har testat med fungerande relä och det fungerar inte ändå. När jag slår på startmotorn så sluter i alla fall huvudreläet och då matar ju detta ström från sin "87:a" till bränslepumpsreläets "86:a" genom den grön/vita kabeln. Det är konstant ström till "30" på bränslepumpesreläet och den lila sladden mellan "86"an och ner till styrenheten är hel. Trottts detta så sluter alltså inte reläet vilket gör att bränslepumpen inte går.

    Styrenheten "ECU" är utbytt mot en annan begagnad från en skrot. Så jag kan ju i och för sig inte vara tvärsäker på att den fungerar heller. Men hur stor chans eller risk är att det att bägge dessa skulle vara trasiga?

    Vad kan det annars vara för fel som ger mig dessa fel?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    6

    Re: Bränslepumpsrelä fungerar inte trotts att det får ström

    Nu är problemet löst. Trotts att huvudreläet slöt och skickade signal till bränslepumpsreläet så visade det sig att det var ändå detta lilla relä som spökade. Otroligt många timmars felsökning och väldigt mycket delar bytta och sedan är det ändå bara ett lite relä som trotts att det verkar vara ok ändå förorsakar hela problemet. Skönt ändå att det nu är fixat.

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 -96 ac-kompressorn får inte ström
    Av Fire_ball i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 13:56
  2. Får inte ur nyckel ur tändningslåset trotts att backen är i
    Av F_johansson88 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 21:47
  3. HP laddare ger ström men laddar inte!?
    Av adj i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •