Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kan man koppla in nyare 9-5 elstolar i en -00 9-5 aero?

  1. #1

    Kan man koppla in nyare 9-5 elstolar i en -00 9-5 aero?

    Hej.

    Jag har en saab 9-5 aero -00 som jag nu skulle vilja stoppa i ett par elstyrda stolar i.
    Har nu vart på skroten och hittat några fina elstyrda stolar från nyaere 9-5or från 03 upp till 07or. nu är frågan om stolarna passar bolt on. och om airbag lampan kommer tändas om man kopplar in dem. om det ens går att koppla in dom? det har ej vare elstyrda stolar i min bil. SKulle vara jätte tack sam för lite hjälp och tips.

    Tack på för hand johan

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: Kan man koppla in nyare 9-5 elstolar i en -00 9-5 aero?

    Jorrå, det passar fint. Jag gjorde detta, Aero 00 fick 2003 stolar med el. Fästen e samma. Jag tog plus från originalplatsen i säkringsboxen, titta där så hittar du en säkring för elstolar. Dra ner den kabeln till stolarna och koppla in på plus där. I övrigt passar kontakterna fint tror jag. Airbag var inga problem heller, men du får INTE tända upp tändningen med kablarna ur. Då hittar inte systemet nån airbag alls och du får Airbag fel som måste släckas av Saab, den försvinner inte av sig själv.

    Jag kommer såklart inte ihåg var du matar in plusen i kontakten. Ett annat problem är att jag var tvungen bygla två kablar i kontakten för att aktivera stolen. Original så kommer nån form av "startsignal" till kontakten, kopplad till tändningen. Utan den så kan man inte köra stolarna. Men väl byglad så lirar stolarna fint! Någon här kanske har ett schema på stolarna så man kan hitta var du byglar. Har inte kvar bilen eller några ritningar längre tyvärr.
    MEDLEM 7032.

  3. #3

    Re: Kan man koppla in nyare 9-5 elstolar i en -00 9-5 aero?

    Tack för tipsen SKa jag iväg och handla lite och kopla in stolarna. men hur menar du när du har byglat dem?

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jorrå, det passar fint. Jag gjorde detta, Aero 00 fick 2003 stolar med el. Fästen e samma. Jag tog plus från originalplatsen i säkringsboxen, titta där så hittar du en säkring för elstolar. Dra ner den kabeln till stolarna och koppla in på plus där. I övrigt passar kontakterna fint tror jag. Airbag var inga problem heller, men du får INTE tända upp tändningen med kablarna ur. Då hittar inte systemet nån airbag alls och du får Airbag fel som måste släckas av Saab, den försvinner inte av sig själv.

    Jag kommer såklart inte ihåg var du matar in plusen i kontakten. Ett annat problem är att jag var tvungen bygla två kablar i kontakten för att aktivera stolen. Original så kommer nån form av "startsignal" till kontakten, kopplad till tändningen. Utan den så kan man inte köra stolarna. Men väl byglad så lirar stolarna fint! Någon här kanske har ett schema på stolarna så man kan hitta var du byglar. Har inte kvar bilen eller några ritningar längre tyvärr.

Liknande ämnen

  1. Måste man koppla in minnet i elstolar? 9-5 -99
    Av aran i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 02:09
  2. Elstolar i 9-5 Aero -00?
    Av Delerium i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 12:15
  3. HUr koppla Aero 01 elstolar i Og9-3 2,0t SE?
    Av Svugg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •