Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: "Projekt bilskola" - KÖPT!

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: "Projekt bilskola" - köpa og900 turbo

    Det hamnar mitt för B-stolpen och bältet, tar i. Åtminstone i min körställning med stolen längst bak alltid. Är man lite kortare så kanske det klarar sig. Men det är ju ett pytteproblem, stolen i sig är ju superskön jmf med original tygstolarna som blir djävligt dassiga med åren. Har inte suttit i en enda tygstol og900 som är lika skön som en Moccastol från 9000.
    MEDLEM 7032.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Lund
    Inlägg
    263

    Re: "Projekt bilskola" - köpa og900 turbo

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Det hamnar mitt för B-stolpen och bältet, tar i. Åtminstone i min körställning med stolen längst bak alltid. Är man lite kortare så kanske det klarar sig. Men det är ju ett pytteproblem, stolen i sig är ju superskön jmf med original tygstolarna som blir djävligt dassiga med åren. Har inte suttit i en enda tygstol og900 som är lika skön som en Moccastol från 9000.


    Aha okej Tar inte i på min 3D men det är väl lite skillnad... Kan bara hålla med om stolarna, supersköna!

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: "Projekt bilskola" - köpa og900 turbo

    Slog till och köpte den! Vad göra nu, min första bil.. känns faktiskt lite overkligt!
    Ska få sig en rejäl städning och tvätt i helgen iallfall.. Kanske ska lära mig polera och vaxa också så den får en riktig chans att skina!
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Gött! Grattis. Föreslår en Projekttråd här på forumet, och på 900klubben såklart, så får vi följa bilens äventyr. Lite pics vill vi se, inredning, motorrum etc.
    MEDLEM 7032.

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Det ska jag fixa! Det är nog bäst att ta massa -före- bilder som man kan trösta sig med, verkar ju finnas en del att göra.. Så svårt att veta var jag ska börja bara! Lutar åt att fixa upp invändigt först, skönare stolar och städa ur ordentligt, limma lite plastdetaljer osv..

    Regnar här nu under kvällen och så fotosugen är jag inte att jag står i hällregnet, ni får ge er till tåls lite!
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Som sagt, grattis för tusan

  7. #27
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Grattis! Ser ut som en utmärkt förstabil!

  8. #28
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Denna sats köpte jag i panik när jag flyttade ur pappas garage och byter man bara ut spärrskaften så är det en helt ok meksats för hemmafixaren. Köpte en ny likadan nu för några veckor sedan, då jag lyckats lämna de flesta verktygen i en bil som jag skrotade , och de funkar kanon för mig! Behöver inte köpa svindyra snap-on, kamasa, bacho mm för att det ska fungera! Bättre att lägga pengarna på delar till bilen istället!

    Lycka till med projektet, kommer nog gå kanon. Om det inte sagts tidigare så investera i någon typ av verkstadshandbok så kommer du långt på vilja i mekarbetet!
    Mvh Christian

  9. #29
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 264
    Medlem#
    6770

    Re: "Projekt bilskola" - köpa og900 turbo

    Citat Ursprungligen postat av Boss_time
    Slog till och köpte den! Vad göra nu, min första bil.. känns faktiskt lite overkligt!
    Ska få sig en rejäl städning och tvätt i helgen iallfall.. Kanske ska lära mig polera och vaxa också så den får en riktig chans att skina!
    Gratulerar . Hoppas nu på uppehållsväder så vi får se lite kort.

    Ett råd, ge dig inte på allt på en gång för det går fort att strippa ner en bil men tar så mycket längre tid att fixa till och skruva ihop igen. Ibland tar det så lång tid att man inte minns hur det skulle vara.

    Försök att göra en lista över allt du vill göra. Sen tar du en riktig funderare på vad som verkligen är "måste" och "måste viktigt" och vad som bara är "kul". Ta sen grejerna i tur och ordning och börja inte med nåt nytt innan du gjort klart vad du påbörjat.

    Då kan du få grepp om projektet istället för att det blir tvärtom och känna att du också avslutar saker som blir bra. Även om det kanske låter lite byråkratiskt tråkigt att göra så här så vet jag att man har igen det sen i både tid och resultat.

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Christian har helt rätt om verktygen, en Biltemalåda modell större räcker mkt långt. Man kan komplettera med lite mer specialverktyg efterhand, men en sådan kommer man långt med i en og900 ändå. Dock hade jag nog själv rekommenderat deras blå serie med 10års garanti, lite dyrare men då blir det riktigt bra faktiskt för hemma bruk.

    Och som Benny sa, ta det lite lugnt, och gör en sak åt gången. Ett sånt här litet projekt får växa fram och det som framstår som viktigt en dag kan te sig annorlunda lite senare när man fått fundera lite! Men lätt att säga, svårt hålla sig till ibland....
    MEDLEM 7032.

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Har varit ute och fotat bilen idag, håller upp och laddar upp bilderna till imageshack just nu. Ska fixa en projekttråd så får ni följa mina stapplande steg.. Vill ha en tråd även på 900klubben, är det okej att skriva lika i båda eller blir det för fantasilöst?
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: "Projekt bilskola" - KÖPT!

    Okej, nu finns en projekttråd här och här hamnade bilderna!
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

Liknande ämnen

  1. Projekt Bilskola - og900 projektet!
    Av Boss_time i forum Projekt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 01:11
  2. när kan man kasta "köpt" obetald vara?
    Av fredrik_wt i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 17:35
  3. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 10:49
  4. Svar: 97
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 09:38
  5. "Köpt på kredit med återtagande rätt?"
    Av 9-3a i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •