Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

  1. #1

    Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Tänkte se om några här på forumet är hemma på nya 9-5 (2010-framåt) och hur det ser ut med delar o kopplingsscheman för att montera navigatorn.

    Jag har kommit över en display och behöver även troligen en del andra grejor plus inprogrammering (SAAB) av delarna.

    Vad jag vet så behöver jag ett interface, bluetooth "låda" samt frontpanelen.. Är det någon (mek el demonterare) som vet hur det ser ut bakom frontpanelen?

    All info är av intresse,,projektet drar igång i Juli tänkte jag,nu börjas bara insamling av delar + info


  2. #2

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Hej allihopa.
    Jag är alldelles ny ägare till Saab 9-5 (2010 år). Och har några funderingar kring uppgraderingar i min bil. T.ex.
    1. Hyr byter man en vanlig CD-Radio (som ingår i Vector) till färgskärm med Navigation (som ingår i Aero)? Var köper man de delarna som behövs? Vilka delarna man behöver för att uppgradera det?
    2. Var köper man bak och fram Aero stötfångare? Är det krångligt att byta avgasrören mot Aero?

    Tacksam till alla er.

  3. #3

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Citat Ursprungligen postat av kimalex79
    Hej allihopa.
    Jag är alldelles ny ägare till Saab 9-5 (2010 år). Och har några funderingar kring uppgraderingar i min bil. T.ex.
    1. Hyr byter man en vanlig CD-Radio (som ingår i Vector) till färgskärm med Navigation (som ingår i Aero)? Var köper man de delarna som behövs? Vilka delarna man behöver för att uppgradera det?
    2. Var köper man bak och fram Aero stötfångare? Är det krångligt att byta avgasrören mot Aero?

    Tacksam till alla er.
    Färgskärmen har inget med aeron att göra,,det är tillval från början,jag kör nya Aeron och den har vanlig monokrom skärm. Därför vill jag byta ut den till navigatorn oxå.. Och saab säljer inte dessa grejor i efterhand,jag har varit inne hos dem på flera ställen och ingen av dom kan få fram hur man skall göra eller om det ens går.. Den enda dom får fram är att reservdels priset på Navigatorn är ca 27000kr... Det enda jag fått fram är att bilen har ett databuss system och det i sin tur borde ev göra tt det funkar att byta enheter men kräver omprogrammering ifrån saab när allt sitter på plats..

    Hirsch har släppt både avgassystem och lite coola front och bak grejor..kolla med dem.

  4. #4

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Citat Ursprungligen postat av stefanaero0226
    Citat Ursprungligen postat av kimalex79
    Hej allihopa.
    Jag är alldelles ny ägare till Saab 9-5 (2010 år). Och har några funderingar kring uppgraderingar i min bil. T.ex.
    1. Hyr byter man en vanlig CD-Radio (som ingår i Vector) till färgskärm med Navigation (som ingår i Aero)? Var köper man de delarna som behövs? Vilka delarna man behöver för att uppgradera det?
    2. Var köper man bak och fram Aero stötfångare? Är det krångligt att byta avgasrören mot Aero?

    Tacksam till alla er.
    Färgskärmen har inget med aeron att göra,,det är tillval från början,jag kör nya Aeron och den har vanlig monokrom skärm. Därför vill jag byta ut den till navigatorn oxå.. Och saab säljer inte dessa grejor i efterhand,jag har varit inne hos dem på flera ställen och ingen av dom kan få fram hur man skall göra eller om det ens går.. Den enda dom får fram är att reservdels priset på Navigatorn är ca 27000kr... Det enda jag fått fram är att bilen har ett databuss system och det i sin tur borde ev göra tt det funkar att byta enheter men kräver omprogrammering ifrån saab när allt sitter på plats..

    Hirsch har släppt både avgassystem och lite coola front och bak grejor..kolla med dem.
    Tack så mycket. Kommer att granska det vidare :-)

  5. #5

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Är det någon här på forumet som har en bild eller kan ta bild på själva baksidan av kontrollpanelan samt Interfacet emellan radion och Displayen??

  6. #6

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Programmeringen kan krångla lite om din verkstad inte vet hur man gör. Var beredd på att det tar några dagar (bilen måste in för utläsning av data, sedan tar det några dagar innan allt är färdigt) då dom måste skicka in en begäran om en VCI-programering. Det går enkelt uttryckt till så att dom skickar in en begäran av en ändring av specen din bil är byggd på, specen styr vilken programvara och vilka parametrar som bilen kan programmeras med.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    12

    Re: Eftermontera navigator i nya 9-5an (2010-framåt)

    Citat Ursprungligen postat av pergolsson
    Programmeringen kan krångla lite om din verkstad inte vet hur man gör. Var beredd på att det tar några dagar (bilen måste in för utläsning av data, sedan tar det några dagar innan allt är färdigt) då dom måste skicka in en begäran om en VCI-programering. Det går enkelt uttryckt till så att dom skickar in en begäran av en ändring av specen din bil är byggd på, specen styr vilken programvara och vilka parametrar som bilen kan programmeras med.
    Skickar verkstaden denna begäran till Trollhättan menar du?

    Ställer mig också i högen av intresserade av vidare anvisningar, fast i mitt fall en 9-3 08'a.
    Saab 9-3 SportCombi Aero 2.8T XWD 2008

Liknande ämnen

  1. Eftermontera Navigator/ GPS NG 9-5 2011
    Av CosmicAeroWagon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-02, 14:49
  2. Eftermontera nav 9-3 ym 2010
    Av Pelle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 10:25
  3. Eftermontera Navigator 9-3 Cab -05
    Av Mr Green i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 23:06
  4. Eftermontera GPS Navigator
    Av nicklas_luleå i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •