Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 89

Ämne: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars position]

  1. #21
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Problemet är la snarare att ingen i STCS styrelse elr liknande har kotnakter eller intresse upp i norr, sluta gnäll o gör nått själva för en gubbe i trollhättan kommer inte vara mer intreserad av en träff på midlanda än på kinnekulle.

    EDIT: menar såklart inget elakt om STCS styrelse, men varför skulle intresset för en träff toklångt bort med litet deltagande vara särskilt stort?

    Ett problem är att det inte som medlem går att arrangera träffar under STCS-flagg. (I alla fall har det varit totalt NEJ tidigare)

    Annars skulle nog banträffar varit ett vanligt inslag. Kan det komma över 70st bilar på en Saabträff i Gävle arrangerat av några eldsjälar utan möjlighet att sprida PR via STCS så har jag svårt att tänka mig att en helhjärtad satsning på bankörning på Midlanda skulle dra mindre.

    (Sist vill jag även minnas att man valde att lägga den på sämsta tänkbara helg, stora kalasen här uppe och mitt under semestern)

    Att göra ett nytt försök tycker jag borde ligga i intresset bland styrelsen, men svårt att se att det kommer att ske.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #22
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    691
    Medlem#
    1014

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Nu är det ju inte riktigt så att klubben kan välja och vraka bland datumen på banorna...
    Ett stort problem är att rodda en träff långt upp i landet.Vi kan knappast begära att racecrew ska lägga tre dagar för en träff + flera tusen i bensinpengar för att arrangera en träff de inte själva hinner köra på.Med kanske 20-30 deltagare.Vi vet av erfarenhet att det snackas och lovas väldigt mycket att det ska hjälpas till men när det väl kommer till kritan så blir det väldigt tyst....
    9-3 Aero-08

  3. #23
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Problemet är nog mycket att om det är en stackare som försöker dra ihop nåt, så är det kanske inte direkt att fler hakar på och hjälper till, utan lämnar allt åt den som tog tag i det först. Det behövs ju fler som kan driva på. Sen vill man ju självklart som arrangör ha lite positiv feedback och ett hyfsat deltagarantal.
    Själv bor jag i Uppsala och kan absolut vara med och styra upp saker, men jag vill ju inte sitta med allt själv.

    Ang. motorbanor norr om sthlm så har vi ju iaf Tierp Arena nu. Det kanske kan vara intressant att göra nån happening där nån gång i framtiden.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av tubben
    Nu är det ju inte riktigt så att klubben kan välja och vraka bland datumen på banorna...
    Inbillar mig att en liten bana i norra Sverige är lättare att boka än en stor bana i södra Sverige. Dessutom är priset lägre.

    Citat Ursprungligen postat av tubben
    Ett stort problem är att rodda en träff långt upp i landet.Vi kan knappast begära att racecrew ska lägga tre dagar för en träff + flera tusen i bensinpengar för att arrangera en träff de inte själva hinner köra på.
    Detta faktum har nog dom flesta full förståelse för.
    Eftersom STCS verksamhet är så totalt toppstyrt av styrelsen och racecrew är det också så det MÅSTE gå till med dagens organisation.
    (problemet skulle kunna lösas med lokalsektioner men på den punkten har det ju historiskt varit tvärstopp) Det lär knappast hända att en grupp människor rent spontant organiserar sig på det sätt som behövs och jobba gratis för en för en STCS träff helt utan uppbackning från klubben i fråga

    Citat Ursprungligen postat av tubben
    Vi vet av erfarenhet att det snackas och lovas väldigt mycket att det ska hjälpas till men när det väl kommer till kritan så blir det väldigt tyst....
    Om racecrew behöver hjälp måste initiativet, organisering och planering självklart komma från racecrew. Om det t.ex. behövs flaggvakter eller nått annat under dagen så förväntar jag mig att få frågan vid insläppet (eller på annat sätt) och inte få höra efteråt att "ingen vill hjälpa till".
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #25
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Problemet är väl att det är omöjligt att få tillstånd att ordna något i STCS namn på lokal nivå.
    Här i Gävle anordnar vi egna träffar som vi gärna skulle köra under STCS flagg, men det har vi tyvärr tvingats ge upp då det har varit tvärnit varenda gång vi frågat.
    Vi är fortfarande stolta medlemmar i STCS men träffarna körs i egen regi, då byråkratin tyvärr är åt helvete för tungrodd för det ska vara praktiskt genomförbart att få något som helst stöd från STCS.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  6. #26
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Problemet är väl att det är omöjligt att få tillstånd att ordna något i STCS namn på lokal nivå.
    Här i Gävle anordnar vi egna träffar som vi gärna skulle köra under STCS flagg, men det har vi tyvärr tvingats ge upp då det har varit tvärnit varenda gång vi frågat.
    Vi är fortfarande stolta medlemmar i STCS men träffarna körs i egen regi, då byråkratin tyvärr är åt helvete för tungrodd för det ska vara praktiskt genomförbart att få något som helst stöd från STCS.
    Och med betydligt fler bilar än de 20-30 som tubben hänvisar till. (Det är ju en normal fikaträff mitt i veckan)
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Jag tycker ni klarar en träff suveränt utan en styrande "regering".
    Jag åker mer än gärna till en träff i Gävlegrabbarnas regi mot att åka på en STCS träff.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Jag tycker ni klarar en träff suveränt utan en styrande "regering".
    Jag åker mer än gärna till en träff i Gävlegrabbarnas regi mot att åka på en STCS träff.
    Det är ju en i slutet av juli
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Problemet är väl att det är omöjligt att få tillstånd att ordna något i STCS namn på lokal nivå.
    Här i Gävle anordnar vi egna träffar som vi gärna skulle köra under STCS flagg, men det har vi tyvärr tvingats ge upp då det har varit tvärnit varenda gång vi frågat.
    Vi är fortfarande stolta medlemmar i STCS men träffarna körs i egen regi, då byråkratin tyvärr är åt helvete för tungrodd för det ska vara praktiskt genomförbart att få något som helst stöd från STCS.
    Har under de år jag varit ordförande aldrig från er fått någon fråga av den typ du skriver om.
    Förstår inte heller riktigt vad du menar med "köra under STCS flagg".
    Lokala initiativ från medlemmar är något som vi ser positivt på och sådana lokala aktiviteter ordnas på många håll runt om i Sverige.
    Vilken byråkrati du pratar om vet jag inte.
    Om det är byråkrati att ni kontaktar mig el någon annan i styrelsen innan en aktivitet för att vi skall kunna informera om träffen på hemsidan i vår kalender så går det nog inte att undvika.
    Men det är inte vad jag skulle kalla för byråkrati.
    Har svårt att förstå vad du/ni ser att ni kan vinna på att prata skit om STCS/styrelsen då ni tydligen inte varit i kontakt med oss på väldigt lång tid och ändå öser anklagelser om byråkrati och tröghet över nu sittande styrelse.
    Mindre snack och mer agerande från er vore nog på sin plats istället för tomma anklagelser som knappast gör någon glad.

    /Claes

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Så mycket som Ewa "indianturbo" jobbade för clubben i Stockholm utan ett smack bidrag från STCS gjorde inte henne glad. Sug på det Robertsson.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  11. #31
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Har under de år jag varit ordförande aldrig från er fått någon fråga av den typ du skriver om.
    Förstår inte heller riktigt vad du menar med "köra under STCS flagg".
    Lokala initiativ från medlemmar är något som vi ser positivt på och sådana lokala aktiviteter ordnas på många håll runt om i Sverige.
    Vilken byråkrati du pratar om vet jag inte.
    Om det är byråkrati att ni kontaktar mig el någon annan i styrelsen innan en aktivitet för att vi skall kunna informera om träffen på hemsidan i vår kalender så går det nog inte att undvika.
    Men det är inte vad jag skulle kalla för byråkrati.
    Har svårt att förstå vad du/ni ser att ni kan vinna på att prata skit om STCS/styrelsen då ni tydligen inte varit i kontakt med oss på väldigt lång tid och ändå öser anklagelser om byråkrati och tröghet över nu sittande styrelse.
    Mindre snack och mer agerande från er vore nog på sin plats istället för tomma anklagelser som knappast gör någon glad.

    /Claes
    Vad jag vet så har det gjorts flertalet försök att få in vår träff i kalendern på STCS hemsida samt i "Officiella klubbträffar" tråden i forumet. Svaret har då varit att det inte är en träff sanktionerad av STCS styrelse. För att bli sanktionerad måste tydligen en motion in till styrelsen året innan träffen ska äga rum, för att styrelsen på årsmötet ska kunna ta beslut huruvida den godkänns som officiell träff. Vi har även frågat STCS om sponsring i form av enklare lotterivinster, dekaler eller liknande, men även där har det varit nej eftersom vi inte varit en officiell STCS träff.
    Om inte det är byråkrati så måste jag ha en väldigt felaktig definition av byråkrati.

    Det dyker ideligen upp trådar och frågor om varför STCS är så tungrott och byråkratiskt, varför klubbshopen är i det närmaste obefintlig och varför klubbens aktiviteter är så koncentrerade runt Trollhättan området. Jag finner det svårt att tro att min egen erfarenhet samt den allmänna uppfattningen bara skulle vara ett sammanträffande och rimma så illa med verkligheten som du Robertsson försöker påstå. Ingen rök utan eld, som man brukar säga.

    Men om jag nu har fel och det är så enkelt som att bara fråga: kan vi få våran träff listad som en officiell STCS träff, och därmed inlagd i både kalendern och "Officiella klubbträffar" tråden?

    Och "mindre snack och mer agerande" känns lite malplacerat mot ett gäng som helt ideellt och utan stöd från klubben år efter år arrangerar en av dom populäraste träffarna i landet. Vi närmar oss 100 bilar per träff och alla som varit här fullkomligt öser beröm över våra träffar. Våra spontana fikaträffar mitt i veckan drar nästan lika många bilar som vissa av STCS banträffar, så någon brist på engagemang och agerande existerar icke i Gävle.
    Man skulle i och för sig kunna kasta samma fras tillbaks mot STCS styrelse om man ville ta diskussionen till den nivån, men jag avstår.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #32

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Hej gott folk!

    Jag kan börja med att tacka dem som gillar det jag gjort och ställt upp för klubben och vår sektion i Stockholm och lite i Dalarna.

    Och ett stort tack till vårt Race Crew och alla medlemmar och icke medlemmar som ställt upp med all hjälp osv.

    Stranna i Ljusdal som vi hade Tällbergsträffarna med.

    Saab Tok i Östersund som har en stor del av landet i sitt gäng.

    Znyper och Co i Gävle som med sitt gäng gjort ett fantastiskt jobb och blivit en av de största Saab-träffarna i landet. (Jag minns hur du ringde mig och var så nervös inför det första mötet och ville ha lite feed-back... ...du ser Znyper, DU grejade det tillsammans med de dina där i Gävle! )

    Men nu är jag ju inte ensam om detta utan det är ju alla medlemmar som gör alla träffar till vad de blir. Om ingen kommer så blir det ju inga träffar.
    Jag har upplevt det väldigt positivt i vår sektion med att den växte och växte och vi hittade på en massa saker tillsammans och fler och fler blev med.
    Många har ju skaffat sig vänner för livet och en del har tom skaffat sig sambos och allt vad det är på grund av klubben, kan man ju nästan säga.
    Att vi skaffade oss ett eget Race Crew var ju också en fördel och att hyra banor i Stockholms trakten var ju inga problem. Vi skötte det hela rätt bra!
    Och idag har ju några i vår sektion ändå hyrt bana efteråt också.

    Jag förstår att det kostar pengar att dra ihop ett gäng från Styrelsen att dra upp till norr men det behövs ju inte om man har någon som kan ordna detta på plats men som sagt för detta behövs en person som tar tag i det hela TILLSAMMANS med ett helt gäng.

    MEN visst skulle det kännas lite trevligare om man fick lite uppmuntran från Styrelsen för allt man gjort eller gör. Måste man skriva och be om sådant? Det tycker jag inte och jag tycker nog att Styrelsen borde se efter sina mindre sektioner och bry sig om dem också. De tillhör också STCS även om inte de kommer ner till Trollhättan eller södra banorna. Vårt land är ju som sagt väldigt avlångt och många har inte tid eller råd att ta sig långt när bensin och annat är så dyrt.

    Ha nu en trevlig sommar allihopa och jag hoppas någon eller några tar tag i detta och att många mindre sektioner bildas och kan göra detta till en stadig klubbsektion för varje vrå i landet om så skulle behövas.
    Pekka i Korpilombolo ska inte heller behöva känna sig ensam om sin hobby.

    Mvh Eva

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Ser fram emot att träffa det till synes goa gävle gänget den 24.e Juli. Blir väl troligtsvis ensam representant från Trollywood men kul ska det bli!
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Ser fram emot att träffa det till synes goa gävle gänget den 24.e Juli. Blir väl troligtsvis ensam representant från Trollywood men kul ska det bli!
    Och om allt klaffar med arbetstider dyker även jag upp och representerar Eskilstuna.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Ser fram emot att träffa det till synes goa gävle gänget den 24.e Juli. Blir väl troligtsvis ensam representant från Trollywood men kul ska det bli!
    Och om allt klaffar med arbetstider dyker även jag upp och representerar Eskilstuna.
    Trevligt med fler utbölingar ,haha
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Har under de år jag varit ordförande aldrig från er fått någon fråga av den typ du skriver om.
    Förstår inte heller riktigt vad du menar med "köra under STCS flagg".
    Lokala initiativ från medlemmar är något som vi ser positivt på och sådana lokala aktiviteter ordnas på många håll runt om i Sverige.
    Vilken byråkrati du pratar om vet jag inte.
    Om det är byråkrati att ni kontaktar mig el någon annan i styrelsen innan en aktivitet för att vi skall kunna informera om träffen på hemsidan i vår kalender så går det nog inte att undvika.
    Men det är inte vad jag skulle kalla för byråkrati.
    Har svårt att förstå vad du/ni ser att ni kan vinna på att prata skit om STCS/styrelsen då ni tydligen inte varit i kontakt med oss på väldigt lång tid och ändå öser anklagelser om byråkrati och tröghet över nu sittande styrelse.
    Mindre snack och mer agerande från er vore nog på sin plats istället för tomma anklagelser som knappast gör någon glad.

    /Claes
    Vad jag vet så har det gjorts flertalet försök att få in vår träff i kalendern på STCS hemsida samt i "Officiella klubbträffar" tråden i forumet. Svaret har då varit att det inte är en träff sanktionerad av STCS styrelse. För att bli sanktionerad måste tydligen en motion in till styrelsen året innan träffen ska äga rum, för att styrelsen på årsmötet ska kunna ta beslut huruvida den godkänns som officiell träff. Vi har även frågat STCS om sponsring i form av enklare lotterivinster, dekaler eller liknande, men även där har det varit nej eftersom vi inte varit en officiell STCS träff.
    Om inte det är byråkrati så måste jag ha en väldigt felaktig definition av byråkrati.

    Det dyker ideligen upp trådar och frågor om varför STCS är så tungrott och byråkratiskt, varför klubbshopen är i det närmaste obefintlig och varför klubbens aktiviteter är så koncentrerade runt Trollhättan området. Jag finner det svårt att tro att min egen erfarenhet samt den allmänna uppfattningen bara skulle vara ett sammanträffande och rimma så illa med verkligheten som du Robertsson försöker påstå. Ingen rök utan eld, som man brukar säga.

    Men om jag nu har fel och det är så enkelt som att bara fråga: kan vi få våran träff listad som en officiell STCS träff, och därmed inlagd i både kalendern och "Officiella klubbträffar" tråden?

    Och "mindre snack och mer agerande" känns lite malplacerat mot ett gäng som helt ideellt och utan stöd från klubben år efter år arrangerar en av dom populäraste träffarna i landet. Vi närmar oss 100 bilar per träff och alla som varit här fullkomligt öser beröm över våra träffar. Våra spontana fikaträffar mitt i veckan drar nästan lika många bilar som vissa av STCS banträffar, så någon brist på engagemang och agerande existerar icke i Gävle.
    Man skulle i och för sig kunna kasta samma fras tillbaks mot STCS styrelse om man ville ta diskussionen till den nivån, men jag avstår.
    Med "mindre snack o mer agerande" menade jag att det vore bättre om ni kontaktade mig för att ventilera era frågor istället för att kasta skit på oss på forumet.
    Upprepar igen, att vad jag kan minnas så har inte jag fått en endaste fråga om att få in era evenemang i kalender eller som en blänkare på vår hemsida el forum.

    Om du/ni verkligen vill göra något och inte bara gång på gång svartmåla tidigare och nuvarande styrelse så är du välkommen att höra av dig till mig via PM så skall du få mitt telefonnummer, så kan vi pratas vid och reda ut begreppen och se vad vi kan göra tillsammans. Det är för övrigt underligt hur många påhopp styrelsen får här på forumet men hur sällan någon mejlar oss eller ringer och tar upp frågorna med oss direkt istället för att ägna sig åt att skapa en allmän turbulens här på forumet.

    /Claes

  17. #37

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Lite turbulens är väl ändå inte så farligt, det skapar diskussion och alla får ta del i diskussionen för den är väl inte hemlig?

    Det är väl bra om många får säga sin mening som aldrig annars kanske inte kommer fram och många har ju lättare att skriva här än att tala mellan fyra ögon.

    Så mycket skit är väl inte kastat på Styrelsen ändå? Om en människa tycker något negativt så varför inte svara på frågorna istället för att ta åt sig?

    Ni kastar ju båda skit på varann i såfall istället för att konkret svara på frågorna...

    Ha nu en bra sommar alla medlemmar och alla i Styrelsen!

    Mvh Eva

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Lite turbulens är väl ändå inte så farligt, det skapar diskussion och alla får ta del i diskussionen för den är väl inte hemlig?

    Det är väl bra om många får säga sin mening som aldrig annars kanske inte kommer fram och många har ju lättare att skriva här än att tala mellan fyra ögon.

    Så mycket skit är väl inte kastat på Styrelsen ändå? Om en människa tycker något negativt så varför inte svara på frågorna istället för att ta åt sig?

    Ni kastar ju båda skit på varann i såfall istället för att konkret svara på frågorna...

    Ha nu en bra sommar alla medlemmar och alla i Styrelsen!

    Mvh Eva
    En del av problemet är väl just att det är lätt att tycka en massa bakom tangentbordet men när det väl kommer till att faktiskt ta tag i saken och göra något så är det väldigt mycket svårare.
    Men att bara prata om gångna tider istället för att faktiskt prata om det man vill göra tycker jag i huvudsak är slöseri med både tid och energi.
    Varför inte ta kontakt med den/de man nu har åsikter om istället för att bara söka stöd för att man tycker att något är dåligt.


    /Claes

  19. #39

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Lite turbulens är väl ändå inte så farligt, det skapar diskussion och alla får ta del i diskussionen för den är väl inte hemlig?

    Det är väl bra om många får säga sin mening som aldrig annars kanske inte kommer fram och många har ju lättare att skriva här än att tala mellan fyra ögon.

    Så mycket skit är väl inte kastat på Styrelsen ändå? Om en människa tycker något negativt så varför inte svara på frågorna istället för att ta åt sig?

    Ni kastar ju båda skit på varann i såfall istället för att konkret svara på frågorna...

    Ha nu en bra sommar alla medlemmar och alla i Styrelsen!

    Mvh Eva
    En del av problemet är väl just att det är lätt att tycka en massa bakom tangentbordet men när det väl kommer till att faktiskt ta tag i saken och göra något så är det väldigt mycket svårare.
    Men att bara prata om gångna tider istället för att faktiskt prata om det man vill göra tycker jag i huvudsak är slöseri med både tid och energi.
    Varför inte ta kontakt med den/de man nu har åsikter om istället för att bara söka stöd för att man tycker att något är dåligt.


    /Claes
    Jo i och för sig kan det vara så men i mitt fall så "tog jag nog tag" i en hel del. Nu är det ju så att många vill ha mycket och en del mer men som sagt då måste man kanske ställa upp lite själv också. En del i vår sektion ville ha en massa men en del ställde aldrig upp men å andra sidan fanns där alltid en klick som ALLTID ställde upp. Så är det nog lite här och var skulle jag tro.
    Det är lätt att klaga på andra när man själv slipper sitta där i skiten.
    Men men varför inte försöka gå framåt då som du säger och ta tag i saker och ting och ni ute i landet kan väl sparka igång och skriv till Claes om vad ni behöver för hjälp.
    Annars kanske jag hjälpa er om jag bara kan och svara på frågor ang. om att starta en sektion och hålla ihop gängen.

    Mvh Eva

  20. #40
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Angående den geografiska inskränktheten [Träffars positi

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Med "mindre snack o mer agerande" menade jag att det vore bättre om ni kontaktade mig för att ventilera era frågor istället för att kasta skit på oss på forumet.
    Upprepar igen, att vad jag kan minnas så har inte jag fått en endaste fråga om att få in era evenemang i kalender eller som en blänkare på vår hemsida el forum.

    Om du/ni verkligen vill göra något och inte bara gång på gång svartmåla tidigare och nuvarande styrelse så är du välkommen att höra av dig till mig via PM så skall du få mitt telefonnummer, så kan vi pratas vid och reda ut begreppen och se vad vi kan göra tillsammans. Det är för övrigt underligt hur många påhopp styrelsen får här på forumet men hur sällan någon mejlar oss eller ringer och tar upp frågorna med oss direkt istället för att ägna sig åt att skapa en allmän turbulens här på forumet.

    /Claes
    Det har aldrig varit min intention att "kasta skit" på styrelsen. Visst klagar jag om jag anser att något är fel eller kan göras bättre, men det är enbart menat som konstruktiv kritik. Dock är jag medveten om att jag kan vara lite väl frispråkig ibland och att min kritik lätt kan uppfattas som påhopp eller anklagelser av dom som inte känner mig och vet hur jag är. Har jag gått över gränsen ber jag om ursäkt, det är med all säkerhet bara en fråga om semantik då jag aldrig menat att vara anklagande.

    Huruvida du personligen blivit tillfrågad kan jag faktiskt inte svara på, jag vet inte exakt hur kontaktvägarna fungerar. Jag vet dock att försök gjordes att göra reklam för träffen i "Officiella klubbträffar" tråden vilket resulterade i en väldig diskussion för något år sedan, och inläggen togs bort inom någon timme. Hursomhelst, det är gammalt groll och inget jag tänker rota i.

    Jag vet att forumet officiellt inte anses vara en kontaktyta mot klubben i allmänhet och styrelsen i synnerhet, och säkerligen är det en av anledningarna att folk klagar på dåligt engagemang. Oavsett vad man personligen tycker om forumet så är det för många medlemmar forumet som är själva klubben! Det är här vi umgås, det är här det diskuteras och skvallras, det är här man "träffar folk". Är det allmän turbulens på forumet, så är det allmän turbulens inom klubben. Styrelsen kan välja att ignorera forumet om nu styrelsen vill, men för en övervägande majoritet av medlemmarna är det detsamma som att styrelsen ignorerar klubben. För dom allra flesta medlemmar är ett inlägg på forumet detsamma som att faktiskt kontakta klubben, så argumenteringen att man bör kontakta klubben istället för att väsnas på forumet är för dom flesta medlemmar fullkomligt paradoxal.
    Om nu styrelsen verkligen vill lyssna på sina medlemmar och vara proaktiv och ta tag i dom frågor och funderingar som finns, så är det på forumet det måste ske. Det är här medlemmarna finns, och utan medlemmar är det inte mycket till klubb.

    Som sagt, allt jag säger är konstruktiv kritik och inte illa menat. Ta den till dig eller ignorera den, jag kan inte tvinga dig att göra någondera, men jag tar mig rätten att ha en åsikt om det mesta.

    Jag PM'ar dig så tar vi diskussionen därifrån, det kan ju faktiskt vara så att det blivit något missförstånd som kan lösas med ett enkelt telefonsamtal.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. Bild på takrails position Saab 9-3.
    Av R-Jonas i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 23:21
  2. LED position-, dimljus 9-5 -05
    Av Johankp i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 13:29
  3. Position ljus 9-3 -08???
    Av flash-71 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:54
  4. Fel vid strålkastar torkar. Fungerar, men fel position
    Av Öyvind.H i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 13:32
  5. Tempmätaren vilken position står den i ?
    Av SuperFaCeR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •