Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Infällning/utfällning backspeglar ej OK. 9-3 -06

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Infällning/utfällning backspeglar ej OK. 9-3 -06

    Elfällningen på de yttre sidospeglarna fungerar inte som de ska längre på den vita 9-3:an MY06. Fälldes in som de skulle igår kväll när fällknappen trycktes in men i morse när de fälldes ut så gick de alldeles för långt fram. Varken höger eller vänster stannade i rätt läge. Fällde in speglarna och provade att fälla ut dom igen. Samma sak åter en gång. Var inne hos lokala saabverkstaden där de gissade att det enda som hjälpte var att byta till helt nya speglar.

    Fällmotorerna går till ändläge som detekteras via ökning av motorströmmen har jag läst mig till. Frågan är vad som felar. Vinklade ena huset manuellt och kände att de två lägena som man ställer den i inte fanns där de brukar (tror jag). Var förskjutna ca 45' framåt eller liknande där man skulle önska/tro att de skulle vara.

    Har inte brutit i mina speglar på andra bilen för att kolla om lägena är samma på den, men i vilket fall så hoppas jag att någon har några tips på vad som felar så att vi kan bevisa att saabverkstaden har fel.

    (Hittat lite trådar om liknande fel på 9-5 men inga med lösningar som verkar passa.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Infällning/utfällning backspeglar ej OK. 9-3 -06

    Har idag kört speglarna in och ut, dragit i dom manuellt och hållit emot dom vid körning men jag får inte till det. De går fortfarande till extremlägena.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    värnamo
    Inlägg
    54

    Re: Infällning/utfällning backspeglar ej OK. 9-3 -06

    Provat "norsk reset"??
    9-5 Vector Griffin Sportcombi -09
    9-3 sc 2.8 V6 Aero -06 SÅLD

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Infällning/utfällning backspeglar ej OK. 9-3 -06

    Provat bryta fram och tillbaka lite till idag men vid körning över 30km/h så ville de gå till extremläget längst fram. För att göra en "norsk", hur länge behöver man lyfta polen? Eller räcker det att rycka rätt säkring?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Backspeglar 9-5 -00
    Av ChapterOne i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 16:52
  2. backspeglar
    Av Honda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •